Brystpumpe

mercymor

Blir kjent med forumet
Hva slags brystpumpe velger dere? Vil at den skal være enkel og bruke. Blir i utgangspunktet bare til å pumpe hvis jeg har for mye melk, eller skal ut og pappaen må mate et måltid eller to..
 
jeg komme til å kjøpe pumpe men har ikke tatt stilling til hvilke enda.
 
Kjøpte medela swing. Elektrisk enkelpumpe. De bruker det merket på sykehuset. Fungerer veldig bra ☺️ Har ikke prøvd noen andre.
 
Har medela swing etter storesøster. Var veldig fornøyd med den :)
 
Kjøpte avent. .. den suger! ! Og desverre er det ikke bokstavelig [emoji14] likte medela på sykehuset, for den var mye mer hardfør enn avent som koser med puppene mine [emoji14]
 
Hvis det bare er av og til du skal pumpe vil jeg nesten anbefale manuell brystpumpe. Koster mindre og fungerer fint.
Hadde manuell med første, hadde ekstremt mye melk så pumpet ofte, nesten mer fornøyd med den enn de elektriske. Har forsøkt både medela og avent sine elektriske begge to gjør jobben. Begge har hver sine fordeler og ulemper. Hadde avent sin manuelle med første.
 
Medela Swing er supergod. Anbefales.

Pumpet mye til min første jeg. Andremann pumpet jeg litt men fikk det ikke helt til - ble litt stress.
Har fortsatt pumpen så kan bruke hvis jeg vil.

Anbefaler deg ikke å pumpe overflødig melk i starten. Da tror kroppen at barnet drikker og så produserer den opp slik du alltid har for mye.. med mindre du ønske det da ? :)
 
Jeg har ikke fått så mye bruk for pumpe med de andre. Så har kjøpt en mam manuell bare sånn tilfelle denne gangen :)
Håper den er ok!
 
Back
Topp