Brystknopper

Vet ei venninne av meg hadde det og fikk veiledning via ammehjelpen her. Brukte brystskjold hun :)
 
Jeg hadde det på ene puppen. Det gikk veldig fint å amme fordiom. Husker jeg slet med vonde brystvorter den første tiden, og da var det den "gode" puppen en stund. Min ble vanlig, og sluttet å være innovervendt etter jeg hadde ammet i 17 mnd. [emoji4] Jeg husker jeg stresset en del med det, og leste om pumpe for å få den ut før amming osv. Jeg endte opp med å ikke bruke noe, det gikk helt fint. [emoji4]
 
Jeg hadde det. Den ene ganske flat og litt innover, og den andre helt innover. Gikk helt fint å amme med den flate (etter ett barn er den nå utovervendt), men den andre ville ikke baby ta.

Jeg brukte skjold første måneden og ammet på begge bryst, men slet med å få tømt brystet ordentlig med skjoldet og slet med tette melkeganger.

Endte opp med å kun amme på ett bryst frem til baby var ett år. Jeg hadde mer enn nok melk i det ene brystet. Størrelsen på brystene ble eh... ganske ulik men det var verst i starten og gikk seg til etterhvert. Da jeg sluttet å amme var de like store igjen.

Nå er jeg gravid igjen og har denne gangen tenkt å legge ned mer innsats i å få ammet på begge bryst. Kan gå lurt ut knoppen noen ganger her, og er ikke mange ammingene som skal til før den er ute permanent (er erfaringen etter forrige gang i hvert fall).

Lykke til!
 
Back
Topp