Brystbetennelse

Status
Stengt for ytterligere svar.

Kath1990

Glad i forumet
Septembergull'17
hei!
Kan man få brystbetennelse/tette melkeganger under svangerskapet?
Hadde ett døgn her med veldig(!) øm pupp, og da spesielt rundt/på harde kuler! Puppen var og varm på disse områdene. Masserte, og fikk klemt ut noen dråper. Dagen etterpå var det fortsatt ømt, men ikke fult så harde klumper. Var dette starten på brystbetennelse, og er det noe jeg bør være obs på i fremtiden?
På dette tidspunktet var jeg rundt 23+4 uker på veg
 
Hei! Og beklager sent svar.

Det er ikke bare de som ammer som kan få brystbetennelse, det er også de som ikke er gravide eller ammende.

Tiltakene du gjorde var helt riktige. Det du beskriver kan høres ut som starten på brystbetennelse.

Jeg vil anbefale deg å holde brystene varme til en hver tid. Ja følg med videre, har man hatt tendenser til brystbetennelse er det lettere å få det igjen.

Kommer dette tilbake og du evt også får feber må du ikke vente med å dra til lege, da trenger du antibiotika behandling.

Lykke til:)
 
Hei! Og beklager sent svar.

Det er ikke bare de som ammer som kan få brystbetennelse, det er også de som ikke er gravide eller ammende.

Tiltakene du gjorde var helt riktige. Det du beskriver kan høres ut som starten på brystbetennelse.

Jeg vil anbefale deg å holde brystene varme til en hver tid. Ja følg med videre, har man hatt tendenser til brystbetennelse er det lettere å få det igjen.

Kommer dette tilbake og du evt også får feber må du ikke vente med å dra til lege, da trenger du antibiotika behandling.

Lykke til:)

Takk for svar! Da bør jeg nok være obs når jeg drar til syden og blir sittende med våt bikini..
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp