Bryllupsplaner

Babysyk91

Gift med forumet
August 2018
Hei! Vi tok avgjørelsen sent igår kveld om at vi skal gifte oss i september. Vi bestilte kirken med engang, og dato er bekreftet via mail allerede idag. Min kommende ektemann (oi!) har en sønn på 13.

Han vet selvsagt at vi er forlovet, så nå lurer jeg litt på om det er noen som har gode forslag til hvordan fortelle han at pappa og stemoren skal gifte seg to uker før mamma og stefar?

Denne gutten har sine utfordringer (adhd og tourettes), så vil jo gjøre det så smidig som mulig. Selv om jeg må innrømme at jeg forbereder meg på raserianfall og kjefting fra guttens side (hans måte å reagere og bearbeide på).

Har dere noen tips? Er tross alt bare 4 mnd til bryllupet, og jeg ønsker å informere guttungen før familiene våre får vite noe
 
Hvor skal dere gifte dere rett før hans mor og stefar?
Det er ikke spesielt pent å "kuppe" et bryllup og for en som synes det kanskje er vanskelig med omstillinger selv om de bare er på papiret så kan jo dette bety veldig mye. Er det derfor du frykter sinne?
Jeg ville byttet datoen til etter det første bryllupet og forklart han at først skal sånn og sånn gifte seg og det er vi glade for. Så blir det sånn og sånn sin tur og vi gleder oss til det. Jeg ville så prøvd å involvere barnet i planlegging. Ala vi har valgt å spise dette til middag, akkurat sånn du liker og lignende:) Forbered på det positive. :)

Gratulerer og lykke til :)
 
Enig med over at om jeg hadde vist om datoen for bryllup til mor i forkant, hadde jeg ventet en stund. Kan være mye å takle, og det skal jo være en god opplevelse, både for dere og han :)

Men om det er september som blir datoen, og dere ikke har mulighet for å utsette, så er det vel lurt å forberede han så godt dere kan. Barn med den type diagnoser har jo ofte et behov for å ha kontroll over hva som skjer. Prat med han og forbered han på hva som skal skje. Om mulig kan han jo kanskje ha nytte av å delta litt i planleggingen også.. Hvor og hvem skal han sitte med? Hva skal han ha på seg? Kanskje han kan få velge litt musikk til etterfesten osv?

Lykke til :)
 
Helt enig med de over. Synes det var noe ufint å velge å gjøre det så tett opp mot det andre bryllupet. Kan være dere får det til å fremstå som at dere prøver å komme dem i forkjøpet. Jeg ville venta, det ser bedre ut ;-) siden det virket som det ble litt "brått" bestemt i går kveld tenker jeg at det ikke trenger å skje akkurat da. Mener ikke å kritisere , men det er hvertfall mine tanker om det. Hyggelig at dere skal gifte dere da :)
 
Wow, makan til kritikk på ting jeg faktisk ikke spurte etter. Jeg spurte ikke om hva dere mente om tidspunktet for bryllupet eller tolkninger fra dere om hvorfor vi valgte datoen vi gjorde. Moren og stefaren til gutten er superglade på våre vegne, og tenker overhodet ikke at vi prøver å kuppe bryllupet deres. Vi er to vennepar, der hun og min kjære "tilfeldigvis" (misforstå meg rett!) har guttungen sammen og nærmere 15 år på baken som samboere. Og til deres informasjon; det var de (moren og stefaren) som oppmuntret oss til å sette en dato og de som foreslo datoen.

Er glad vi fortalte guttungen om bryllupet før jeg leste svarene herifra, for da hadde jeg jaggu blitt deppa!
Guttungen tok det hele kjempefint, og ble hverken sur, sint, lei seg eller noe annet negativt. Han tok det faktisk bedre enn dere her inne ;)

Og selvfølgelig skal han inkluderes i planleggingen av bryllupet! Noe jeg allerede gjør; han har fått være med å bestemme invitasjoner, han fikk selv bestemme om han ville være ringbærer i kirken, og han har fått sett på kjoler, pynt og lignende. Han ønsker ikke å være med i selskapet, og det skjønner jeg godt da det ikke kommer til å være andre barn/unge der heller. Og jeg kommer til å spørre han om han har lyst til å hjelpe til med musikk til bryllupet, ønsker jo at han skal få delta på det han ønsker, og slik det ser ut nå så var det verste med bryllupet at det skjer på en lørdag, så da får han ikke fri fra skolen ;)

Nei, tror jeg skal holde bryllupsplanleggingen borte fra forumet iallefall, og heller dele med de som ikke tenker negativt med engang .. Som feks moren og stefaren til guttungen :) :)

(og nei, er ikke sur.. Men følte på ufortjent kritikk, og det svarer jeg på!)
 
Wow, makan til kritikk på ting jeg faktisk ikke spurte etter. Jeg spurte ikke om hva dere mente om tidspunktet for bryllupet eller tolkninger fra dere om hvorfor vi valgte datoen vi gjorde. Moren og stefaren til gutten er superglade på våre vegne, og tenker overhodet ikke at vi prøver å kuppe bryllupet deres. Vi er to vennepar, der hun og min kjære "tilfeldigvis" (misforstå meg rett!) har guttungen sammen og nærmere 15 år på baken som samboere. Og til deres informasjon; det var de (moren og stefaren) som oppmuntret oss til å sette en dato og de som foreslo datoen.

Er glad vi fortalte guttungen om bryllupet før jeg leste svarene herifra, for da hadde jeg jaggu blitt deppa!
Guttungen tok det hele kjempefint, og ble hverken sur, sint, lei seg eller noe annet negativt. Han tok det faktisk bedre enn dere her inne ;)

Og selvfølgelig skal han inkluderes i planleggingen av bryllupet! Noe jeg allerede gjør; han har fått være med å bestemme invitasjoner, han fikk selv bestemme om han ville være ringbærer i kirken, og han har fått sett på kjoler, pynt og lignende. Han ønsker ikke å være med i selskapet, og det skjønner jeg godt da det ikke kommer til å være andre barn/unge der heller. Og jeg kommer til å spørre han om han har lyst til å hjelpe til med musikk til bryllupet, ønsker jo at han skal få delta på det han ønsker, og slik det ser ut nå så var det verste med bryllupet at det skjer på en lørdag, så da får han ikke fri fra skolen ;)

Nei, tror jeg skal holde bryllupsplanleggingen borte fra forumet iallefall, og heller dele med de som ikke tenker negativt med engang .. Som feks moren og stefaren til guttungen :) :)

(og nei, er ikke sur.. Men følte på ufortjent kritikk, og det svarer jeg på!)


Ikke bry deg om kommenterene ovenfor, folk må få gifte seg når det passer dem!;) Ønsker dere lykke til med planlegging og feiring:D Vi gifter oss i August, nermer seg nå:happy:
 
Ikke bry deg om kommenterene ovenfor, folk må få gifte seg når det passer dem!;) Ønsker dere lykke til med planlegging og feiring:D Vi gifter oss i August, nermer seg nå:happy:
Takk ;) Ja, skulle da iallefall tro det;)

Tusen takk:) Kjolen bestilles imorgen, og pappa lovte å betale<3 Lykke til med planlegging og bryllup! Det blir kjekt ja:D
 
I og med at det var såpass mange som tolka det i samme retning så bør du kanskje ta litt sjølvkritikk i måten innlegget vart skrevet på? Sidan alle tenkte det samme?
Eg for min del syns det var kjekt å høyre at det gjekk så fint å fortelja han det, og ønsker lykke til med bryllup:) Dessuten trur eg du kan få mange gode bryllupstips her sjølv om me misforstod deg i eit innlegg:)
Veit i allefall at eg fekk mange gode tips sjølv her inne, så det er berre å spørre:)
 
Liten update; vi ble gift for 1,5 uke siden:) Både guttungen, moren, stefaren og resten av gjestene våre storkoste seg gjennom hele dagen.. Guttungen ville ikke hjem heller for det var så morsomt å være på fest;) Han satt langt fremme i kirken, ga meg en god klem etter vielsen og ble både rørt og tenåringsflau når jeg henvendte meg til ham i talen min og hadde flere bilder med ham i videosnutten jeg hadde laget til mannen:) Imorgen reiser mannen og meg på mini-bryllupsreise før vi kommer hjem på fredagen og skal forberede oss til bryllup til guttens mor og stefar dagen etter:)
 
Gratulerer
 
Back
Topp