Bruker pupp som smokk!

PinkiPie

Flørter med forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hei sann<3

Gutten min er litt over 3 uker, og jeg har slitt en den med overproduksjon. Har nå litt kontroll på brystene nå, men problemet er at lille nekter å ha smokk. Han vil heller ligge å puppe i en evighet, han blir mett og fornøyd etter 10-15 min, men vil absolutt bare ligge og suge. Noen ganger har jeg ligget i 45 min. Det er jo forståelig med tanke på at pupp også er kos. Men jeg får jo ikke gjort noe annet, ingen andre får roet han ned heller. Pluss at når han ligger og suger sånn får han i seg alt for mye melk. Har vært flere episoder nå med heftig gulping, altså han kveles nesten fordi det kommer så mye gulp. Ser nesten ut som alt han fikk i seg gikk opp igjen, og dette gjerne 30 min etter måltid.

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg forsette og la han kose? Eller skal jeg gi han smokk? Hvordan kan jeg få han til å ta smokk?

Håper noen kan hjelpe meg!
 
Hei sann<3

Gutten min er litt over 3 uker, og jeg har slitt en den med overproduksjon. Har nå litt kontroll på brystene nå, men problemet er at lille nekter å ha smokk. Han vil heller ligge å puppe i en evighet, han blir mett og fornøyd etter 10-15 min, men vil absolutt bare ligge og suge. Noen ganger har jeg ligget i 45 min. Det er jo forståelig med tanke på at pupp også er kos. Men jeg får jo ikke gjort noe annet, ingen andre får roet han ned heller. Pluss at når han ligger og suger sånn får han i seg alt for mye melk. Har vært flere episoder nå med heftig gulping, altså han kveles nesten fordi det kommer så mye gulp. Ser nesten ut som alt han fikk i seg gikk opp igjen, og dette gjerne 30 min etter måltid.

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg forsette og la han kose? Eller skal jeg gi han smokk? Hvordan kan jeg få han til å ta smokk?

Håper noen kan hjelpe meg!
Jeg ville ikke latt han bruke deg som smokk, det kan jo også gjøre overproduksjonen din verre. Er jo ikke alle barn som vil ta smokk, spesielt ikke hvis man introduserer den for sent. Men du må nesten bare prøve deg frem, vet noen barn bare tar en viss type smokk. Var jeg deg ville jeg bestilt en av hver type du kan finne og prøve deg frem. Noen liker Avent, noen Mam, noen Nuk, noen natursmokken ++ noen barn vil bare ha latexsmokk (de med brun tutt). Håper du finner noe han liker!

Vår var ikke veldig gira på smokk i starten. Vi ga henne først lillefingeren vår som hun sugde på som puppen (langt bak i ganen) og når sugingen var i gang erstattet vi fingeren med smokken. Måtte øve en del, men det funket. Men hun var bare noen dager gammel da, vet ikke om de er så lettlurt at de vil ta lillefingeren når de er større .
 
Jeg ville ikke latt han bruke deg som smokk, det kan jo også gjøre overproduksjonen din verre. Er jo ikke alle barn som vil ta smokk, spesielt ikke hvis man introduserer den for sent. Men du må nesten bare prøve deg frem, vet noen barn bare tar en viss type smokk. Var jeg deg ville jeg bestilt en av hver type du kan finne og prøve deg frem. Noen liker Avent, noen Mam, noen Nuk, noen natursmokken ++ noen barn vil bare ha latexsmokk (de med brun tutt). Håper du finner noe han liker!

Vår var ikke veldig gira på smokk i starten. Vi ga henne først lillefingeren vår som hun sugde på som puppen (langt bak i ganen) og når sugingen var i gang erstattet vi fingeren med smokken. Måtte øve en del, men det funket. Men hun var bare noen dager gammel da, vet ikke om de er så lettlurt at de vil ta lillefingeren når de er større .

Uff.. Ok, skal prøve å finne andre smokk. Vi har prøvd avent, mam og nuk. Skal se om det er noen andre vi kan prøve. Begynner å bli veldig lei av at han suger på puppen så lenge. Blir sint og gråter hvis jeg tar vekk. Akkurat nå lå han i 1 time!!!!!! Uten å sovne..

Tusen takk for tips!
 
Det samme gjorde mi; eg gav ho smokken etter 5 dagar og sida har ho tatt den og puppen har berre vore matfat sidan!
 
Hei sann<3

Gutten min er litt over 3 uker, og jeg har slitt en den med overproduksjon. Har nå litt kontroll på brystene nå, men problemet er at lille nekter å ha smokk. Han vil heller ligge å puppe i en evighet, han blir mett og fornøyd etter 10-15 min, men vil absolutt bare ligge og suge. Noen ganger har jeg ligget i 45 min. Det er jo forståelig med tanke på at pupp også er kos. Men jeg får jo ikke gjort noe annet, ingen andre får roet han ned heller. Pluss at når han ligger og suger sånn får han i seg alt for mye melk. Har vært flere episoder nå med heftig gulping, altså han kveles nesten fordi det kommer så mye gulp. Ser nesten ut som alt han fikk i seg gikk opp igjen, og dette gjerne 30 min etter måltid.

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg forsette og la han kose? Eller skal jeg gi han smokk? Hvordan kan jeg få han til å ta smokk?

Håper noen kan hjelpe meg!

Min bruker meg også som smokk. Jeg lar henne bare gjøre det, men nå strever ikke jeg med overproduksjon.... usikker på hva som er rett svar ift mengde melk, men jeg undres om der er godt nok for ham med sin fysiske nærhet? Min vil helst ligge inntil for nærheten, så jeg har valgt å gjøre innkjøp av bæresjal så hun får dekt dette behovet uten å måtte amme så mye. Kanskje noe for deg og gutten din også? :)
 
Min bruker meg også som smokk. Jeg lar henne bare gjøre det, men nå strever ikke jeg med overproduksjon.... usikker på hva som er rett svar ift mengde melk, men jeg undres om der er godt nok for ham med sin fysiske nærhet? Min vil helst ligge inntil for nærheten, så jeg har valgt å gjøre innkjøp av bæresjal så hun får dekt dette behovet uten å måtte amme så mye. Kanskje noe for deg og gutten din også? :)

Ja, har vurdert bæresjal. Kanskje jeg bare skal kjøpe det, men det virker mer som om han har behov for å sutte på noe i tillegg. For han ligger å sutter på puppen, om jeg bytter bryst blir han sint for da kommer det for mye melk, mens den andre har han jo "tømt" en del før han ligger og koser.

Tusen takk :)
 
Slik var vår mellomste og jeg føler sånn med deg. Veldig koselig å amme og ha nærheten, men det blir slitsomt i lengden. Jeg kunne også amme leeenge for at hun skulle sovne, la henne ned i vugga og hvis hun våknet hylte hun helt til hun fikk en ny runde på puppen. Så hun hadde tydelig sugebehov, mem brakk seg/ville ikke ha smokk. Vi fikk henne til å ta smokk når hun var 4 mnd, før dette nektet hun. Og det ble en helt annen hverdag når andre enn meg kunne trøste, roe og legge henne. Enig med hun over her, prøv ulike typer smokker, her er det mam 0-2 mnd som ble først godtatt av alle tre, men det varierer jo veldig :) Så ikke gi opp hvis alternativet er at du blir en levende smokk!! :)
 
Hei sann<3

Gutten min er litt over 3 uker, og jeg har slitt en den med overproduksjon. Har nå litt kontroll på brystene nå, men problemet er at lille nekter å ha smokk. Han vil heller ligge å puppe i en evighet, han blir mett og fornøyd etter 10-15 min, men vil absolutt bare ligge og suge. Noen ganger har jeg ligget i 45 min. Det er jo forståelig med tanke på at pupp også er kos. Men jeg får jo ikke gjort noe annet, ingen andre får roet han ned heller. Pluss at når han ligger og suger sånn får han i seg alt for mye melk. Har vært flere episoder nå med heftig gulping, altså han kveles nesten fordi det kommer så mye gulp. Ser nesten ut som alt han fikk i seg gikk opp igjen, og dette gjerne 30 min etter måltid.

Har det akkurat likt! Gutten her nekter smokken og bruker puppen for alt det er verdt.. Sliter også med overproduksjon og gutten får i seg alt for mye når han ligger og dveler ved puppen.. I går lå han fem timer i strekk på kvelden og prosjektilgulper flere ganger.. Prøvde å lure i en smokk flere ganger uten lykke. Endte med at vi kledde av oss og ammet i undertøyet, etter alle klærne var totalt nedgulpet. Hvis jeg tar han vekk fra puppen blir han helt fra seg, så det funker ikke.. Her kommer alt opp igjen med en gang han blir lagt flatt, så prøver å ha han lengst mulig på brystkassen for å rape. Men selv etter en time kommer det mengder med gulp med en gang han blir lagt ned.. Gutten har gått opp over 2 kg på en mnd så vet jo at alt han spiser ikke kommer opp igjen, men ut fra mengdene virker det sånn. Den siste uken har han begynt å lete og hakke etter puppen når han ligger for å rape, samt når han ligger i bæreselen. Han er skikkelig puppegal rett og slett. Er bare glad han har godt tak, så jeg ikke blir sår!

I løpet av natten setter jeg over en klesvask med alt han har gulpet på, og nok en maskin blir satt over når vi står opp.. Syntes det er ubehagelig på natten, for han gulper i søvne og prøver å svelge det men setter det veldig ofte i vrangen.. Håper det går over eller at han tar smokken ganske snart
 
Har du prøvd prematursmokk?
Min syns 0-6 mnd er for stort å brekker seg. Aå bruker prematur smokk og de som er 0-2mnd.

Men må amme til ho sovne og bytte puppen fort ut med smokk. Må fortsatt ligge inntil puppen, men litt mer fri med smokk istedenfor smokk.
 
Uff.. høres helt likt ut som gutten min. Vet ikke hvor mye gulpeklær vi har vasket nå og ikke minst sengetøy også. Han er helt puppegal her og. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Hver gang han ligger ved brystet og suger lenge er jeg så redd for at han skal gulpe igjen. Blir jo helt fra meg når det spruter fra munn og nese. Ser jo så voldsomt ut.

De eneste gangene han ikke gjør det er på natta, da får han pupp også sovner han igjen før han våkner igjen etter 3 timer og får pupp igjen og sovner. Det er verst på dagen, da har han våkentid og vil ha pupp hele tiden.

Håper virkelig det går over snart ja. Fikk tips av hs i dag at hvis man har smokk med sånn ring kan man tre en klut i gjennom den, for da kan de ligge å kose med kluten i tilegg, også kunne man hjelpe dem med å suge på smokken ved å klemme på kinnene deres med en hånd. Prøvde det i dag, men funket dårlig. Får prøve litt og litt hver dag og håper han tar smokk snart

Har det akkurat likt! Gutten her nekter smokken og bruker puppen for alt det er verdt.. Sliter også med overproduksjon og gutten får i seg alt for mye når han ligger og dveler ved puppen.. I går lå han fem timer i strekk på kvelden og prosjektilgulper flere ganger.. Prøvde å lure i en smokk flere ganger uten lykke. Endte med at vi kledde av oss og ammet i undertøyet, etter alle klærne var totalt nedgulpet. Hvis jeg tar han vekk fra puppen blir han helt fra seg, så det funker ikke.. Her kommer alt opp igjen med en gang han blir lagt flatt, så prøver å ha han lengst mulig på brystkassen for å rape. Men selv etter en time kommer det mengder med gulp med en gang han blir lagt ned.. Gutten har gått opp over 2 kg på en mnd så vet jo at alt han spiser ikke kommer opp igjen, men ut fra mengdene virker det sånn. Den siste uken har han begynt å lete og hakke etter puppen når han ligger for å rape, samt når han ligger i bæreselen. Han er skikkelig puppegal rett og slett. Er bare glad han har godt tak, så jeg ikke blir sår!

I løpet av natten setter jeg over en klesvask med alt han har gulpet på, og nok en maskin blir satt over når vi står opp.. Syntes det er ubehagelig på natten, for han gulper i søvne og prøver å svelge det men setter det veldig ofte i vrangen.. Håper det går over eller at han tar smokken ganske snart[/QUOTE
 
Vet ikke om det hjelper, men vet om ei som dyppet smokken i sukkervann før hun gav den til babyen.
Da tok han den.
 
Back
Topp