Bruker du sprinkelbeskytter?

Miooo

Betatt av forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Bruker du sprinkelbeskytter? Hvilken type isåfall? Har lest at det kan være farlig pga kvelning. Vurderer å kjøpe, men er litt i tvil etter det jeg har lest. Sønnen min sover i samme seng som meg ennå, men merker bare mer og mer at han begynner å bli klar for å sove i sin egen seng. Så med tid og stunder så skal han sove i sin egen seng, men vil vente til han får fast føde i tillegg til morsmelk :happy:
 
Vi bruker sprinkelbeskytter. Aldri hørt noe om kvelingsfare ved bruk av de, og forstår heller ikke hvordan det skal være mulig. Vi bruker en fra Stokke samt en fra NG baby. Veldig fornøyd:)
 
Bruker ikke. Leste det samme som deg, pluss at det ikke blir anbefalt av landsforeningen uventet krybbedød/lub.no Legger ved screenshot av artikkel på tv2.no fra 2015.
52feac697535d5c940c88a7bc9bc7739.png
425f33f9ef8284ceeb55ce5a23eb9335.png
Det står forklart i artikkelen hvorfor dette er farlig.
 
Jeg har brukt det i sengen til min eldste, og kommer til og bruke det når lillesøster flytter over i egen seng. Men her sover de ikke i egen seng før de er rundt 6 mnd og da klarer de og flytte seg bort fra kanten selv.

Hadde jeg ikke hatt sprinkelbeskytter til min eldste hadde både armer og bein satt seg fast hele tiden. Skummelt det og for han får panikk og drar sånn at de nesten brekker/ går ut av ledd.

Sover også på samme rom så det går nok bra :)
 
Vi har til sprinkelsenga. Lille sover enda i bedside criben,men på eget rom, for jeg syns sprinkelsenga blir innmari stor i forhold til den lille babyen :p
Kommer til å flytte han over til sprinkelsenga om 1-2 mnd men da med beskytter :)
 
Har ikke beskytter, men vurderer å kjøpe en tynn en. Han ligger ofte i spinkelsengen, men da i nestet sitt. Han sparker seg helt opp i toppen av sengen, viss han ikke bruker nestet. Liker ikke at hodet hans ligger klemt opp i toppen der, da vil jeg heller ha beskytter :)
 
Av og til så lurer jeg veldig på hvordan vi og de før oss overlevde i det hele tatt.... Hysteri i dagens samfunn.... "alt" er farlig og barna skal helst gå rundt med dyner og puter og alt mulig så de ikke får en skramme. Dette er, i mine øyne, en godt eksempel på hysteriet syns jeg.
Bruker beskytter, gjorde det på eldste og nå på minste.
Heller ha den der enn at ongene skal sette armer og bein fast, for så å knekke de på ett vis hvis de kaster på seg mens de er fast imellom sprinklene. Eldste var propell i sengen, så den var en stor fordel.
 
Last edited:
Brukte på storesøster og kommer til å bruke på lillebror. Har foreløpig bedside crib, og den har sånn sett sprinkelbeskytter. Hvis sprinkelbeskytter er farlig så er vell det strengt tatt farlig at de sover i vognen også. Der kan de også få hodet inntil trekket og ikke få puste.
 
Vi brukte det til storebror. Han putta vi vel over i sprinkelseng når han var 6 mnd, for da begynte han å våkne av at jeg rørte på meg når vi sov sammen. Gjør nok det samme med lillesøster. Hun kunne jeg lagt over allerede, siden hun vanligvis bare spiser en gang i løpet av natta, men det er jo så koselig å sove sammen :happy: den beskyttelsen vi hadde var ganske tynn, og hindret at han slo hodet når han kava rundt. Og som de over sier, så han ikke satte fast armer eller ben. Dessuten var den effektiv stopper for at smokkene datt ut. Du må selvfølgelig gjøre det du synes er mest riktig for deg og barnet ditt, men jeg mener at sjansen for kvelning er forsvinnende liten (har også lest at det skal være farlig, men det kan dessverre nesten alt være for disse små), og fordelene store, så her i gården blir det sprinkelbeskytter ;)
 
Hmm, kanskje jeg kjøper beskytter da.:) Lillegutt vil ikke ligge i senga si enda, så han ligger med meg.. blir bare hylingen når jeg legger han oppi sin seng. Jeg må også innrømme at jeg liker samsovingen også da :happy:. Men som dere fleste sier så er det vel ikke så farlig med beskytter når de er så gamle at de flytter seg. :happy::happy:
 
Her ble det sprinkelbeskytter etter hun roterte 90 grader i senga og satt fast med begge føttene på ene sida og en arm på andre sida!
 
Back
Topp