Bruker du smertestillende nå som du er gravid?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
Tok en Paracet i dag for første gang. Ekstremt vondt i hodet, sliten vært på middag med mye folk :angelic:
 
Jeg hadde opp mot 39 i feber på fredag og i går, så da tok jeg Paracet for å holde feberen nede. Har lest en studie om at Paracet i 2. og 3. trimester kan før til 5% økt sjanse for hyperaltivitet hos barnet, men feber i første trimester kan føre til hjertefeil, leppe- og ganespalte, med mer.. så da er Paracet det minste ondet. Jeg har ikke tatt for hodepine, opplever at magnesium og vann ofte hjelper like godt.

Forrige svangerskap tror jeg ikke jeg tok smertestillende mer enn 1-2 ganger. Var heldig og hadde ikke feber, og de smertene jeg hadde (bihulebetennelse) hjalp uansett ikke Paracet mot.. Ibux holder jeg meg uansett helt unna.
 
Har migrene så det kan bli nødvendig når en ikke får ta migrenemedisin. Samtidig er det ikke mye to paracet hjelper på et ordentlig migreneanfall.[emoji31]
 
Har migrene så det kan bli nødvendig når en ikke får ta migrenemedisin. Samtidig er det ikke mye to paracet hjelper på et ordentlig migreneanfall.[emoji31]

Det er igrunnen mitt problem også... "Alle" sier at det blir bedre når man er gravid, men det er ikke min erfaring.
 
Har hatt ørebetennelse og feber i helgen, og tok da 1 g paracet x3 på et døgn for å holde feberen lav. I forrige svangerskap tålte fosteret dårlig når jeg hadde feber, veldig høy hjerterytme over lenger tid (220/min) og fikk beskjed om å ta paracet fordi det kunne være skadelig for fosteret. Har høyere terskel i forhold til smerte, men tar sjelden smertestillende til vanlig også..
 
Jeg fikk problemer med ei visdomstann en fredag. Så tok 1g paracet om dagen til og med mandag, da jeg fikk fjerna tanna.
 
Jeg har veldig sjelden smerter og hvis jeg opplever det er det som regle ikke så ille at jeg ikke kan kjenne på smerten og være trygg på at den går over av seg selv og ikke er farlig.

Kan ikke huske sist jeg tok en paracet for smertelindring. Ei heller for høy feber, for det er det også sjelden jeg har[emoji28]
 
Tok to Paracet i går for å få ned feberen (heller Paracet enn feber når man er gravid, har jeg hørt):)
 
Jeg hadde opp mot 39 i feber på fredag og i går, så da tok jeg Paracet for å holde feberen nede. Har lest en studie om at Paracet i 2. og 3. trimester kan før til 5% økt sjanse for hyperaltivitet hos barnet, men feber i første trimester kan føre til hjertefeil, leppe- og ganespalte, med mer.. så da er Paracet det minste ondet. Jeg har ikke tatt for hodepine, opplever at magnesium og vann ofte hjelper like godt.

Forrige svangerskap tror jeg ikke jeg tok smertestillende mer enn 1-2 ganger. Var heldig og hadde ikke feber, og de smertene jeg hadde (bihulebetennelse) hjalp uansett ikke Paracet mot.. Ibux holder jeg meg uansett helt unna.

Hvor har du lest det? Er vell feber over 40 grader som er farlig? Hatt 5 uker med lettgradelig feber, legen sa ingenting på det
 
Hvor har du lest det? Er vell feber over 40 grader som er farlig? Hatt 5 uker med lettgradelig feber, legen sa ingenting på det
Over 39 har jeg lest flere steder, og 38 leste jeg ett sted. Engelske/amerikanske nettsteder vel å merke. Men vil tro at jo høyere jo verre, men når jeg hadde feber opp mot 39 (typ 38,8)tok jeg Paracet for å få den ned, fordi jeg har lest studier av feber i første trimester og risiko forbundet med det.

Men det er vel som å spise spekemat: det går helst bra. Men man vet jo aldri
 
har hatt influensa, med grusom hodepine, så har tatt endel paracet. også plaget med ryggen, men har ikke tatt noe for den nå ette jeg ble gravid. Tenker det får bare gå sin skive gang, bokstavli talt haha...
 
Har også høy terskel for å unngå smertestillende, men da jeg ble syk med feber og kaldsvettet og svetta om hverandre ble det en Paracet
 
Bruker svært lite smertestillende til vanlig, og har kuttet ut helt nå som jeg er gravid. Skal sies at jeg ikke har vært plaget med annet en mild hodepine, så kan hende meningen endrer seg om jeg får høy feber eller sterke smerter.
 
Back
Topp