Bruker du mye tid på mobilen?

M

Moderator Steffen

Guest
Visste du at barn faktisk kan bli sjalu på mobiltelefonen om foreldrene bruker den mye?
Mulighetene er så mange. Du kan ringe, sjekke mail, nyheter og Facebook og spille spill. Og kanskje gå innom Twitter-kontoen, og til slutt se hvordan været blir de neste timene. Imens står kanskje barna og skulle så gjerne fått et svar fra mamma eller pappa.

Hvordan er det med deg? Er du obs på egen mobilbruk? :)
 
Jeg er obs på det :)
Idag har vi vært ute i hele ettermiddag, mobilen har kun vært brukt til å ta bilde av ulike øyeblikk :)
Før i tiden tok man da opp et kamera, så blir samme :)
Nå har de lagt seg, og jeg kan da oppdatere meg. Jeg passer nøye på når jeg trykker og hva ungene gjør da, for de kommer langt forran mobilen :)
 
Litt for mye.
Men mer obs på det nå.
Prøver å ha en regel om at mobilene er på lading etter barnehage og jobb.
 
Ja, desverre. På jobb bruker vi ikke mob i det hele tatt, der ligger den i skapet. Bruker den mest på kveldene, om mellom "slagene"
 
Bruker den altfor mye, men er obs på det når barna til sambo er her, at vi legger de fra oss
 
Prøver å ha mobilen mest mulig fremme når frøkna sovet og minst mulig oppe når hun er våken
 
Jeg har en regel at jeg legger fra meg mobilen etter at jeg har hentet barna, og tar den frem når de legger seg :)
Det anbefaler jeg alle å gjøre!
Sjekker den en gang i timen for å se om jeg har fått noen viktige meldinger, da :)
 
Alt for mye.. Men legger den vekk når frøkna er våken.
 
Alt for mye, men passer alltid på at når ungen trenger kontakt så får den det, i motsetning til min mann som blir heeeeelt oppslukt i telefonen så ungene ikke får kontakt med han uten å skrike. Det er ekstremt frustrerende for meg å eg prøver å fortelle han hvordan han er,men han bryr seg ikke .......
 
Back
Topp