Bruker dere stellestasjonen mye?

M

Moderator Eve

Guest
Eller bytter dere "der dere er"?
Som for eksempel på stuegulvet, i vogna, senga osv.
 
Er vi hjemme byttes det på stellebordet.

Er vi ikke hjemme byttes naturlig nok andre steder, gjerne på badegulvet. Når de er bittesmå liker mamma å bytte på spisebordet (på pledd og håndkle og sånn men pga høyden)
 
Stellebordet.
 
Er vi hjemme brukes stellebordet.
 
Stellebordet [emoji4]
 
Siden hun var ganske liten byttet vi alle tissebleier der hun var (så snart hun var stor nok for buksebleier, nekta å ligge stille på stellebordet).

Men bæsjebleier tar vi på stellebordet.
 
Bruker stellebordet når vi er hjemme men der det passer når vi er andre steder :)
 
Bæsjebleier tas på matten på badet, men tissebleier tas hvor som helst, stående.
(Han er straks 3 år gammel.)
 
Vi skifter alle bleier og tar på klær/pysj på stelleplassen når vi er hjemme, også på natten, så den blir mye brukt :)
 
Men når man steller "der man er", Har man bleier liggende overalt i huset da?

Det er liksom litt enklere å ta med ungen ned på badet, bytte bleie der bleiene er, og kaste den forrige, enn å gå fra ungen (som følger etter uansett) for å hente en bleie, bytte i stua, for å gå ned igjen og kaste den, igjen med ungene på slep.

Med mindre man altså har en pakke bleier på soverommet og en på stua og en bleie i baklomma og noen i en kjøkkenskuff skjnner jeg ikke hvordan det å bytte i hele huset skal være enklere enn å bytte på stelleplassen.
 
Men når man steller "der man er", Har man bleier liggende overalt i huset da?

Det er liksom litt enklere å ta med ungen ned på badet, bytte bleie der bleiene er, og kaste den forrige, enn å gå fra ungen (som følger etter uansett) for å hente en bleie, bytte i stua, for å gå ned igjen og kaste den, igjen med ungene på slep.

Med mindre man altså har en pakke bleier på soverommet og en på stua og en bleie i baklomma og noen i en kjøkkenskuff skjnner jeg ikke hvordan det å bytte i hele huset skal være enklere enn å bytte på stelleplassen.
Neida, vi henter bleie på badet, og så jager vi ungen huset rundt etterpå. Hvis det er bare tiss riktignok, bæsj tar vi på badet.
 
Neida, vi henter bleie på badet, og så jager vi ungen huset rundt etterpå. Hvis det er bare tiss riktignok, bæsj tar vi på badet.

Så lenge de har brukt bleie har alle mine vært enklere å ta med enn å jage rundt, mamma-klegger som de har vært

Ja, vi kan jage litt på tøys, særlig faren, men bleieskift, vi er sikkert heldige, men hun blir villig med på badet hvor v finner og bytter bleien
 
Bruker stellebordet ved morgen og kveldsstell. Resten av dagen byttes bleiene på stua. Badet ligger i 2.etasje, stua i første.. så for å slippe å bære gutten opp trappa flere ganger om dagen er det enklere å bytte på stua [emoji5] har en skuff i kommoden på stua med bleier, stellematte og våtservietter. Han er 9 mnd[emoji4]
 
Bytter så og si kun i stua nå, han er 2 år :)
 
Siden han har gått på potte/do hele tiden så har det vært naturlig å ta alle skift på badet. Men lite stellebordbruk etter han kunne stå fint ved doen mens vi tok på bleie.
 
På stellebird eller stuegulv hvis det er tissebleie. Bæsjebleie er alltid på stellebord. I senga om natta...faktisk....
Om vi er på besøk bruker vi badet evt spør om det r greit å bytte på gulvet.
 
Etter noen bæsjekatastrofer hat det blitt til at man bytter på stellebordet med mindre badet er okkupert. Da bytter jeg heller på stuegulvet.
Tar ikke sjansen på å bytte i seng eller sofa.
 
Der vi er, takk:p
Liker stellebordet godt men det gjorde ikke minsten. Så fra ca 4mnd tror jeg jeg foretrakk å skifte på sofaen i stua. Da kan jeg sitte og enklere holde han fast. Spesielt nå som han er stor og sterk og snart to. Har hevet ut stellebordet og har en matte på gulvet på badet nå. Han har begynt å legge seg frivillig der av og til. Dessverre er det bedre for meg å sitte i sofaen men det går greit:p har bleiene på badet. Lite hus:)
 
Back
Topp