Brukar du barnevakt for å få kvalitetstid med partneren?

Siden mini er hos pappaen sin innimellom så blir barnevakt ellers stort sett kun brukt ved nødvendigheter. Meeen, kjæresteferie er jo feks en nødvendighet ;-)
 
Nei, noen få ganger. Da blir det familie som passer barna.
 
Ja. Svigermor og svigerfar bor vegg i vegg. Med to barn så har vi ved to anledninger sendt over det barnet som ikke vil sove. Så det har blitt en tur over på hver av dem. Eldste er der uansett en del. Men er heldig som har to barn som legger seg mellom 18-20 og står ikke opp før mellom 07-08. Har skjedd at de har sovi så lenge som til 10. Minste blir 4 mnd om 5 dager.
 
Njæ. Datteren har titt og ofte lyst på en overnatting hos besteforeldre. Ser egentlig ikke på det som barnevakt nesten.. spesielt ikke hos min mor og stefar. Men ber helst kun om det når jeg må. Dvs.. Annenhver til hver tirsdag-onsdag.
 
Vi spør ved behov :) av og til for at vi må og av og til for vi ønsker en pause. Mini på 10 måneder har vært på overnatting hos bestemor 3 ganger og en tante en gang og jentene er hos faren to av 3 helger.
 
Når mamma er på besøk(hun bor vekke) så kan vi ta oss en tur ut av huset på kvelden for litt kvalitetstid, men da legger vi barn først og står opp med dem selv.
Er vell grunnen til at vi alltid bruker mamma som barnevakt for da kan jeg legge selv og stå opp selv. Så det blir som om vi ikke var borte :)
 
Nei, i hovedsak ikke. Vi "må" ikke ut av huset for å ha kvalitetstid:)
 
Har aldri brukt barnevakt for å få kvalitetstid med gubben. Bebbis er fortsatt liten og ammes. Tenker det blir lettere med barnevakt og kvalitetstid med gubben når jeg slutter å amme :)
 
Til nå har det kun vært ved behove
 
Ja! :) Blir jo ikke så ofte da, men mamma skal passe minsten mens storesøster er i barnehagen en dag sånn at mannen og jeg kan dra på lunsjdate. Gleder meg! :)
 
Nei, barnevakt har vi ikke ofte, og da til foreldremøte og sånn. Ja. Og et par bryllup, men jeg anser ikke det som kvalitetstid akkurat.

Når babyen blir større kunne det vært deilig å sende alle tre til mine foreldre og ta ei helg på hotell et sted, men vi får se.
 
Sjelden, men det skjer ja. Det er noe godt med å komme seg ut av huset som kjærester og ikke som familie av og til :)
 
Nei, i grunn ikke. Kan ikke huske sist vi ba om barnevakt. Min mor har et veldig nært og tett forhold til gutten vår, så hun ber relativt ofte om å låne han. Da hender det jeg og sambo finner på noe :) vil ikke kalle det direkte barnevakt, fordi det ikke er vi som har bedt om fri :p
 
Back
Topp