Brudd?

M

My heart

Guest
skulle bare gå inn i garasjen i kveld og hente noe, gikk barbeint og det var mørkt. Sparket tåa rett inn i en planke, og nå er to av tærne hoven og rød. Jeg klarer å bøye tærne, men når jeg trykker på så kjenner jeg beinet inni er bevegelig.. men kan vel ikke være brudd når jeg klarer å bøye tærne?
 
Kan være brudd. Har knekt ett par før, kunne bevege, men kommer jo ann på hva brudd du har.

Eneste måten å vite det sikkert på er å ta røntgen på legevakten. Så ta en tur i morgen tidlig.
Viktig å se hva type brudd det er om det er ett brudd.

Lykke til!
 
skulle bare gå inn i garasjen i kveld og hente noe, gikk barbeint og det var mørkt. Sparket tåa rett inn i en planke, og nå er to av tærne hoven og rød. Jeg klarer å bøye tærne, men når jeg trykker på så kjenner jeg beinet inni er bevegelig.. men kan vel ikke være brudd når jeg klarer å bøye tærne?
Joda, det kan det. Eneste sikre er å ta røntgenbildet.

Hørtes forresten skikkelig vondt ut! God bedring!
 
Føttene våre er slik at vi ofte kan bruke de selv med brudd, både i tær og ankler. Var sikkert viktig for overlevelse i steinalderen...
 
Takk for svar.
Jeg får bare vente til i morgen tidlig, ikke noe de får gjort i kveld alikevel. Skikkelig vondt er det, snakk om uflaks
 
Jeg gikk på foten min med brudd og røket leddbånd, så joda det er fullt mulig.

Håper det går bedre med deg nå?
 
skulle bare gå inn i garasjen i kveld og hente noe, gikk barbeint og det var mørkt. Sparket tåa rett inn i en planke, og nå er to av tærne hoven og rød. Jeg klarer å bøye tærne, men når jeg trykker på så kjenner jeg beinet inni er bevegelig.. men kan vel ikke være brudd når jeg klarer å bøye tærne?

Det hørtes rett og slett vondt ut. Håper du fikk sove i natt på tross av smerter, og at du har fått en avklaring i dag? Og ikke minst - at smertene har avtatt litt?
 
skulle bare gå inn i garasjen i kveld og hente noe, gikk barbeint og det var mørkt. Sparket tåa rett inn i en planke, og nå er to av tærne hoven og rød. Jeg klarer å bøye tærne, men når jeg trykker på så kjenner jeg beinet inni er bevegelig.. men kan vel ikke være brudd når jeg klarer å bøye tærne?
Hvordan går det med deg i dag?
 
Jeg var på sykehuset med sønnen min i dag på kirurgisk poliklinikk, og da fikk jeg en lege til å se på tåa. Tok ikke røntgen, men om d er brudd er det bare å teipe den til nabotåa sa ho.
 
Jeg var på sykehuset med sønnen min i dag på kirurgisk poliklinikk, og da fikk jeg en lege til å se på tåa. Tok ikke røntgen, men om d er brudd er det bare å teipe den til nabotåa sa ho.
Jeg har fått motsatt beskjed når jeg har hatt brudd. Fikk beskjed om at det kan gro skjevt om du teiper, i hvertfall uten å vite hva brudd det er.

Om det fortsetter å gjøre vondt ville jeg tatt en tur på legevakten.

God bedring!
 
Ring fastlegen din og få den undersøkt.
Kan bli senskader hvis det gror feil når du ikke vet hvilket brudd det eventuelt er.
 
Back
Topp