Britax smile 2

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
hei. Etter litt googling etter vogn lurer jeg på hvorfor det sjelden er britax smile 2 som anbefales? Hva er fordeler og ulemper med denne vognen mot for eksempel Stokke trailz?
Og hva skiller smile mot GO vognen?
 
Hei :)

Vi har mange kunder som er fornøyde med Smile 2 :) Det er en nett vogn som tar liten plass og er god å trille. Smile-modellen har eksistert i mange år og har stadig blitt forbedret, med for eksempel lengre kalesje.

Ellers har vognen gode hjul for de fleste underlag, stor handlekurv, behagelig kneleddsstyre og regulerbart fotbrett. Babybagen er stilren og lett å bære med seg.

Stokke Trailz er også en veldig god vogn (min personlige favoritt) :) Babybagen er veldig romslig og vognen er veldig god å trille. Understellet har god demping og vognen har i tillegg lufthjul som gjør turen mykere og behageligere for den lille som ligger og sover. Tekstilene på Trailz føles eksklusive. Tilhørende myggnetting og regntrekk passer perfekt, så vogna beholder sitt stilige utseende også da. Babybagen er lun og god med et smart overtrekk til bagen.

Sittedelen er lang og god. Min lange 3,5 åring liker fortsatt å sitte i den. Hun syns fortsatt det er koselig å sitte bakovervendt og kunne prate med meg :) Handlekurven på Trailz er genialt stor. Her er det plass til masse shoppingposer, eller evt både barnehage- og skolesekker :) Trailz har dessuten også et styre/håndtak som er velig behagelig å trille med.

Begge disse er gode valg :)
 
Vi har smile 2 og er superfornøyd! Søstra mi har Stokke og jeg foretrekker smile 2 fremfor Stokke trailz som jeg også har brukt en del. I tillegg koster Stokke dobbelt så mye som smile 2! Fordeler/ulemper:

Smile 2 er liten og nett og vi kommer oss frem hvor vi vil (spesielt mellom klesstativ på kjøpesenter) stokke er større og jeg synes den er vanskeligere å manøvrere. Stokke er sikkert bedre i slapseføre, men hvis det ikke går ann å gå på beina tar jeg heller ikke med meg vogna!Begge vognene går utmerket på ulendt terreng som skogsstier og grus (Stokke har vel bedre demping)

Fordi Stokke er større tar den større plass i bagasjerommet.. begge er grei å slå sammen/opp.

Jeg liker håndtaket bedre på smile 2. Føler jeg «glir» på det skinn-håndtaket på Stokke.

Smile 2 er som sagt nett og liten noe som gjør at småsøsknene også kan trille (håndtaket kan reguleres) Stokke oppleves litt høy og stor for personer under 170..

Både smile 2 og Stokke har stor handlekurv, Stokke har større og lettere tilgjengelig enn smil 2 når bagen er på.

Bagen på smile 2 er mindre og har håndtak slik at den er lett å ta av/på selv når babyen ligger i. Stokke sin er større og vanskeligere å håndtere. Har heller ikke håndtak noe som gjør det vanskelig å bære bagen inn feks. Fordelen med Stokke sin bag er at den kan brukes lengre.

Dårlig solskjerming på Stokke. Noe bedre på smile 2 sin bagdel. Sittedelen på smil 2 har derimot fantastisk kalesje.

Sittedelen på smile 2 er lun og god og har eget trekk til å ha over beina. På Stokke sin sittedel medfølger ikke trekk til fotenden så det er voksiposen som ligger åpen for vær og vind. Man kan vel bruke regntrekket da, men jeg synes det er knall og ha en beskyttelse over posen.

Begge har bortimot full liggestilling og fordi sittedelen er så lun og god som den er på smile 2 gjør det heller ikke noen at vi må gå over fra bag til sportsdel ved ca 6 mnd alder.

Dette er som sagt min personlige mening og jeg tar forbehold om feil!
 
Back
Topp