Brev til Fylkesmannen etter feil

Heipadei

Glad i forumet
Himmelbarn
Februarlykke 2015
Er det noen her som har vært i den situasjonen ? At dere sendte inn saken til Fylkeslegen/Fylkesmannen ? Hvor lang tid tok det før det kom tilbakemelding av noe slag ? Fikk du bekreftelse på lest brev? Igangsetting av tilsynssak ? Resultat ? Brev eller telefonoppfølging ? Noen ? :anyone
 
Hei. Vurderer det samme, sykehuset har delvis innrømmet feilbehandling i epikrisen. Eller skrevet at de er usikker om de hadde gjort rett eller ikke. Så lurer selv litt på hvordan man skal gå fram.
 
Hei. Vurderer det samme, sykehuset har delvis innrømmet feilbehandling i epikrisen. Eller skrevet at de er usikker om de hadde gjort rett eller ikke. Så lurer selv litt på hvordan man skal gå fram.

Kjipt:(

Her ble brevet sendt inn i mellomjula, men ettersom nord og sør nå har blitt til ett fylke regner jeg med det ikke er vits i å purre etter svar riktig enda.
 
Er det Levanger sykehus du skal sende inn klage på ? Er de vi skal sende inn på. Men må bare få eprikrisene og journalen min først før jeg sender noe videre.
 
Er det Levanger sykehus du skal sende inn klage på ? Er de vi skal sende inn på. Men må bare få eprikrisene og journalen min først før jeg sender noe videre

Nei, sendte på St.Olavs. "Heldigvis" har de selv rapportert avvik også, og regnet med at vi gjorde det og. Levanger har rapportert avvik også, selv om de ikke har skyld i saken. Så det er nok ei stor papirmølje etter oss :angelic:
 
Last edited:
Nei, sendte på St.Olavs. "Heldigvis" har de selv rapportert avvik også, og regnet med at vi gjorde det og. Levanger har rapportert avvik også, selv om de ikke har skyld i saken. Så det er nok ei stor papirmølje etter oss :angelic:


Får jeg lov å si at vi har samme dato på hjertet ble knust <3 sender deg masse styrkeklemmer
 
Titter innom.

Til fylksmannen sender dere inn et personlig brev med grunnen til at dere ønsker de skal se på saken.

De henter inn journaler etc selv og uttalelser.

De må svare dere innen 30 dager etter forvaltningsloven.

Fylkeslegen svarer fort i de sakene det muligens pågår en feilbehandling der det er fare for liv og helse

Der det foreligger et dødsfall bruker de litt lenger tid.
 
Titter innom.

Til fylksmannen sender dere inn et personlig brev med grunnen til at dere ønsker de skal se på saken.

De henter inn journaler etc selv og uttalelser.

De må svare dere innen 30 dager etter forvaltningsloven.

Fylkeslegen svarer fort i de sakene det muligens pågår en feilbehandling der det er fare for liv og helse

Der det foreligger et dødsfall bruker de litt lenger tid.

Hei, og takk for svar i tråden.

Virkelig, må de svare innen 30? Da tror jeg at jeg må prøve å ringe de å purre på svar. Bekreftelse på at de har begynt innhenting av opplysninger i alle fall.. Brevet skulle være fremme 2.januar i år.

Her foreligger det dødsfall av barn i magen, som i utgangspunktet hadde nøye oppfølging. De har lagt seg flate og selv rapportert inn. Spørs om det tar tid fordi det er mye papirer da? o_O
 
Hei
Du må sende krav om innsyn i dokumentene du trenger. All offentlig forvalting skal svare deg innen tre virkedager.

Til xxx

Viser til at jeg er pasient ved deres helseforetak xxx. Ber om innsyn i alle mine papirer fra dato til dato.

Dette skal anses som et formet krav på innsyn.


Mvh

Xxx
 
Back
Topp