Brekker seg..

VimseHåve

Forumet er livet
Sensommerbarna 2019
Maiskolbene 2023 :-)
Nå ble det litt mye spørring av meg her idag.. MEN er det normalt at dem brekker seg???
 
brekker seg uten vidre? eller er det no grunn til brekkinga?
 
Han ligger liksom å såver så brekker han seg så han våkner...
 
hmmm snuppa mi brekker seg ikke uten videre, tror jeg... men hun brekker seg ofte når ho får pupp.
Melka kommer så fort og mye på ei gang.... da brekker ho seg, gisper etter luft og hoster og harker i massevis...
høres skikkelig skummelt ut til tider!

Hun er vanligvis ikke no gulpebabis, men har hatt sprutbrekninger også, et par ganger... ei gang på sykehuset og ei gang hjemme...
er ikke helt sikker på hva som fremkalte det, men var rett etter et måltid... og luktet bare melk... så var ikke spy!
 
Trodde at hvis de brekker seg, så kan de ha omgangssyken [:-]

Kordan virker almenntilstanden? Må passe godt på, er ikke bra når disse små blir syke [:(]

Tror gulp bare skal komme, men oppkast og kvalme gir brekninger...
Har du begynt å gi mme nettopp nå? Kan være han blir kvalm av det? [8|]
 
ORIGINAL: IkkjeBareMarita
Han ligger liksom å såver så brekker han seg så han våkner...


Det kan ikke være sånne smågulper som han nesten setter i vranga da??? mange som gulper så lite at det bare blir i munn oxo svelges det igjen!
Går ann å legge han litt på sida...
 
ORIGINAL: Maria 82

Trodde at hvis de brekker seg, så kan de ha omgangssyken [:-]

Kordan virker almenntilstanden? Må passe godt på, er ikke bra når disse små blir syke [:(]

Tror gulp bare skal komme men oppkast og kvalme gir brekninger...
Har du begynt å gi mme nettopp nå? Kan være han blir kvalm av det? [8|]


Storebror her i huset har både gulpa og spydd så det spruta... og man lukter STOR forskjell på gulp og spy....
gulp lukter mye mildere enn oppkast.
Lillesnupp har oxo hatt som jeg nevnte et par ganger med sprutbrekninger med gulp...


Men selvfølgelig viktig å følge med på formen til lille!!! og selvfølgelig kan fx mme gi kvalme
 
Almenntilstanden er som vanlig. Han hadde sprutspy tidligere.. Han har ikke feber eller noe.. Ja jeg begynte med mme i fårrigår.. Kanskje han blir kvalm av det ja...?
 
ORIGINAL: IkkjeBareMarita
Almenntilstanden er som vanlig. Han hadde sprutspy tidligere.. Han har ikke feber eller noe.. Ja jeg begynte med mme i fårrigår.. Kanskje han blir kvalm av det ja...?


du får bare følge nøye med og passe på... Om han får sove litt overhvelva på sida, men ikke så mye at han kan "ramle" over på magen
så setter han hvertfall ikke vranga uansett om det kommer smågulper eller store spruter...
 
ORIGINAL: Troillmor til to
ORIGINAL: IkkjeBareMarita
Almenntilstanden er som vanlig. Han hadde sprutspy tidligere.. Han har ikke feber eller noe.. Ja jeg begynte med mme i fårrigår.. Kanskje han blir kvalm av det ja...?

du får bare følge nøye med og passe på... Om han får sove litt overhvelva på sida, men ikke så mye at han kan "ramle" over på magen
så setter han hvertfall ikke vranga uansett om det kommer smågulper eller store spruter...


Hørtes fornuftig ut [;)]

Kan være hvis du har hatt litt lite melk (syns du skreiv det i et innlegg?) at han ikke er vant med å ha overfull mage liksom...
Eller at det er en uvant følelse og ikke ha mammas melk i magen - så lenge han er fornøyd, er jo alt bra [:D][:D][:D]
 
Tror jeg skal PRØVE å bare amme nå å gi han mme når han blir hysterisk bare[8D]
 
ORIGINAL: IkkjeBareMarita
Tror jeg skal PRØVE å bare amme nå å gi han mme når han blir hysterisk bare[8D]


Leste på ammehjelpen.no at en som regel ikke har for lite melk selv om en tror det - selv om du ikke får ut så mye når du pumper, trenger det ikke bety at du har for lite :)

Good luck [;)]
 
aner ikke hvorfor babyen din brekker seg, men hvilket merke har du på mme?? kanskje babyen din ikke tåler den mme?? vi har gått over collett siden poden reagerte med nan. men om de reagerer forskjellig hvis de ikke tåler mme de får vet jeg ikke da. poden her regerte på nan med masse mageknip, urolig hele dagen før avføring endelig kom og når dn var kommet var han urolig etterpå også noen timer da han fikk mat igjen. byttet igår og merker allerede at jeg har en ny gutt i hus.
 
Ja tror jeg bare tester amming jeg[;)] Få opp produksjonen så ut å kjøpe ammete imorgen[;)]
Bruker hipp mme, den økologiske..
 
får håpe det bare er mme han reagerer på og at du klarer å få opp produksjonen[:)]

uansett hva som skjer ønsker jeg Lykke Til og krysser for at det ordner seg til det beste
mme eller mm[:D] og at dere slipper flere spruter!
 
ORIGINAL: Troillmor til to

får håpe det bare er mme han reagerer på og at du klarer å få opp produksjonen[:)]

uansett hva som skjer ønsker jeg Lykke Til og krysser for at det ordner seg til det beste
mme eller mm[:D] og at dere slipper flere spruter!


Tusen takk snille du[:D]
 
Min brekke sæ uten grunn han å, å han e helt frisk ellers [:)] Så d va greit å lesa litt tips her
 
det er helt normalt, har snakket med legen om det alle tre gangene med baby for synes det er så skummelt. 
 
Back
Topp