Bordsetting dåp

En tråd i 'Høytider' startet av Venessiela, 18 Jun 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Venessiela Forumet er livet Maiblomstene 2017 VIP

Er det noe regler på hvem som skal sitte hvor i en dåp. Skal faddere sitte nærmere enn besteforeldre f.eks? Og plasserer dere faddere i nærheten av dere sammen med deres partner og evt barn, eller splittes de opp for å bare ha selve fadderene nærmest?

2. wendyailin Elsker forumet Sensommerlykke 2017

Tror ikke det er noen regler på det. I en dåp jeg var fadder, satt alle fadderne på et eget bord pga det var ikke plass til alle gjestene ved langbordet. Siste dåpen jeg var i satt familien nærmest dåpsbarnet. Foreldre, besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler. Faddere etter der igjen sammen med sine familier.

3. 2moms Glad i forumet Maiblomstene 2017

Er vel ingen regler på det. Men vi synes faddere skal sitte nærmest oss.

4. Neidajoda Forelsket i forumet Marsboerne 20 18

Det er ingen regler for sånt. Dåp er ikke så formelt. Mange dåper jeg har vært i har ikke hatt bordkort, men free seating som det heter i arbeidslivet nu til dags.

5. 87'modell Forumet er livet

Hverken i dåp, bryllup eller noen andre tilstelninger er det "regler."
    Det bestemmer dere 100% selv, og ingen andre tenker noe som helst over hvor man sitter ved bordet, og gjør de mot alle odds det er jo det deres problem, og ikke ditt.
    Sett gjestene akkurat der dere vil, det er ikke gallamiddag på slottet. ;)
    Vi hadde navnefest, ingen "faddere," og hadde selskapet hjemme i stua med rundstykker, pålegg, kaker og kos. Veldig koselig og uformelt. Det er ingen forestilling, og hovedpersonen selv husker det jo ikke i etterkant engang. :p

Del denne siden