Bordplassering bryllup

  • Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Vi har tenkt til å ha runde bord i bryllupet.
Det er 3 single venner som kommer, blant en haug av vennepar. To av mannenss kamerater fra Vestlandet, 1 venninne av meg fra Østlandet. Venninnen har aldri møtt noen av disse kameratene. Resten av de inviterte er ca halvparten vennepar fra min side, og halvparten vennepar fra mannens side. (Alle fra mannens side kjenner også godt disse to single kameratene), og mine venninner er alle gode venninner med min single venninne.

Spørsmålet er:
Plasserer jeg min single venninne på bord med 4 andre par (2 fra hans side, 2 fra min side) og besørger at hun sitter nærme en av sine nærmeste venninner? (Totalt 9 på bordet)

Eller plasserer jeg min single venninne med en/to av de single kameratene til mannen + 2-3 andre par (noen fra både mannens og min side) på ett bord?

Eller hva gjør jeg?? :eek:


Ved forslag nr 1 tenker jeg da også kanskje å fordele de to single gutta på hvert sitt bord, ved siden av andre par med kamerater de kjenner godt.

Hørt mange mener det er frekt å plassere single sammen med bare par.
Men jeg tror personlig heller jeg ville blitt plassert ved siden av en av mine nærmeste venninner og hennes type som jeg også kjenner godt - mot å på død og liv skulle bli samlet med andre single? Eller?
 
Jeg ville nok plassert feks hun single venninna og den ene single kameraten (som hun kanskje passer sammen med? :D ) sammen på et bord med et vennepar hver de kjenner. Altså et fra din side og et fra hans.
Og han siste single bare et sted det måtte passe.
Det VERSTE jeg vet i bryllup er å bli plassert på bord der man ikke kjenner noen. Spesielt de bryllupene der de attpåtil splitter par, sånn at man ikke har noen man kjenner. Intet mindre enn grusomt! Fint å ha en blanding. Noen man kjenner, og noen man kan bli kjent med. :)
 
Jeg tenker også de to single som man tenker passer best sammen, pluss et vennepar fra hver kant. Med mindre det hadde vært en veldig kjip singel fyr hadde jeg foretrukket en kvaler for kvelden om jeg hadde vært singel i et bryllup.
 
Jeg ville nok plassert feks hun single venninna og den ene single kameraten (som hun kanskje passer sammen med? :D ) sammen på et bord med et vennepar hver de kjenner. Altså et fra din side og et fra hans.
Og han siste single bare et sted det måtte passe.
Det VERSTE jeg vet i bryllup er å bli plassert på bord der man ikke kjenner noen. Spesielt de bryllupene der de attpåtil splitter par, sånn at man ikke har noen man kjenner. Intet mindre enn grusomt! Fint å ha en blanding. Noen man kjenner, og noen man kan bli kjent med. :)
Hørtes ut som en god idè :) Her blir ingen splittet, enten de er gift eller hva. Vet det er en uskreven regel om at gifte og l angtidsforlovede ikke skal sitte sammen. Men jeg hadde IKKE likt det selv å bli splittet fra min kjære - så her får alle sitte sammen. Prioriterer også at forloverne får sitte med sine kjære selvom det egentlig passer veldig dårlig med tanke på hovedbordet. :p
 
Hørtes ut som en god idè :) Her blir ingen splittet, enten de er gift eller hva. Vet det er en uskreven regel om at gifte og l angtidsforlovede ikke skal sitte sammen. Men jeg hadde IKKE likt det selv å bli splittet fra min kjære - så her får alle sitte sammen. Prioriterer også at forloverne får sitte med sine kjære selvom det egentlig passer veldig dårlig med tanke på hovedbordet. :p

Er det vanlig at gifte splittes i bryllup? Har jeg ALDRI opplevd.

Og takk og lov for det egentlig ;)
 
Er det vanlig at gifte splittes i bryllup? Har jeg ALDRI opplevd.

Og takk og lov for det egentlig ;)
http://mitt-bryllup.no/tag/bordplassering+bryllup/

"Den eneste gangen ektepar har hverandre til bords er på sitt eget bryllup. "

http://www.klikk.no/kvinneguiden/samliv/article767945.ece

"
Skikk og bruk sier at man skal splitte ektepar ved bordet, og mange praktiserer denne regelen også i dag.

- Det er bare de forlovede parene som skal sitte sammen, så unngå at ektefeller sitter sammen, sier Svenkerud Førner."

___________

Det er det som er "regelen" i følge skikk og bruk ved bryllup. Men vi kommer ikke til å gjøre det hvertfall :)
 
http://mitt-bryllup.no/tag/bordplassering+bryllup/

"Den eneste gangen ektepar har hverandre til bords er på sitt eget bryllup. "

http://www.klikk.no/kvinneguiden/samliv/article767945.ece

"
Skikk og bruk sier at man skal splitte ektepar ved bordet, og mange praktiserer denne regelen også i dag.

- Det er bare de forlovede parene som skal sitte sammen, så unngå at ektefeller sitter sammen, sier Svenkerud Førner."

___________

Det er det som er "regelen" i følge skikk og bruk ved bryllup. Men vi kommer ikke til å gjøre det hvertfall :)


What??! Hehe ;) Da kjenner jeg mange som har brutt skikk og bruk, meg selv inkludert. Vi satte alle par sammen i vårt bryllup, og jeg har alltid sitti med mannen min.

Håper alle fremtidige bryllup jeg skal i også bryter med denne skikken ;) Er jo ofte man ikke kjenner så mange i bryllupet, eller muligens bare brudeparet. Da er det kjipt å bli splitta.
 
What??! Hehe ;) Da kjenner jeg mange som har brutt skikk og bruk, meg selv inkludert. Vi satte alle par sammen i vårt bryllup, og jeg har alltid sitti med mannen min.

Håper alle fremtidige bryllup jeg skal i også bryter med denne skikken ;) Er jo ofte man ikke kjenner så mange i bryllupet, eller muligens bare brudeparet. Da er det kjipt å bli splitta.
Ja jeg hadde dævva om jeg hadde blitt splittet selv. :p Ser heller ikke vitsen i å splitte i grunnen. Det er jo ikke "bli-kjent-med-flest-mulig-fest" liksom, så målet mitt er bare at alle skal ha det hyggelig - og om ingen stifter et eneste nytt bekjentskap i løpet av kvelden så gjør vel ikke det noe. :p
 
Ja jeg hadde dævva om jeg hadde blitt splittet selv. :p Ser heller ikke vitsen i å splitte i grunnen. Det er jo ikke "bli-kjent-med-flest-mulig-fest" liksom, så målet mitt er bare at alle skal ha det hyggelig - og om ingen stifter et eneste nytt bekjentskap i løpet av kvelden så gjør vel ikke det noe. :p

Helt enig med deg :) :) God løsning!!
 
Jeg tenker det kommer an på gjestene som personer; noen er omgjengelige og lite sjenerte, og kan sitte hvor som helst, mens andre helst må ha kjentfolk rundt seg for å kose seg. :)
Uansett er det deres bryllup, og selv om du helst vil behage alle, er det jo snakk om voksne mennesker, som sikkert klarer en kveld med god mat og hygge selv om de blir sittende sammen med noen de ikke umiddelbart har noen kontakt med. ;)
 
Back
Topp