Boliglån?

Blir som «alle» skriver at det avhenger av inntekt og ønsker. Jeg tenker at 2-3 mill er det ganske mange som har, selv tok vi opp 3,4 for 4 år siden. Ingen problem å betale dette, utgjør ca.18.000,- i mnd.
 
Blir som «alle» skriver at det avhenger av inntekt og ønsker. Jeg tenker at 2-3 mill er det ganske mange som har, selv tok vi opp 3,4 for 4 år siden. Ingen problem å betale dette, utgjør ca.18.000,- i mnd.

Ble litt nysgjerrig... hvor mange år har dere boliglånet på?
Vi betaler ca 13000 men vi har på 30 år da..
 
Vi har ca. 2,5 millioner i lån sammen + mannen har 1 mill igjen i lån på en leilighet han leier ut. Den betjener seg selv. Samlet inntekt på ca 850 000,- Vi betaler ned ca 2000,- ekstra på huset per mnd, rundt 13 000,- totalt. Føler det går veldig bra rundt, men bruker ikke mye penger sånn generelt uten å være gjerrig heller. Grei økonomisk vane jeg tok med meg videre etter 5 år med studentøkonomi. :)
 
Som flere sier så må det ses i sammenheng med inntekt og andre lån (studielån og billån bla) Banken har stortsett grense på 5 gangen av inntekten deres. ( all gjeld samlet).

Vi har nylig bygget hus og har nå huslån på 3,8 mill. Hårreisende mye og kjempe skummelt. Men vet at vi tjener godt nok til å betjene det.
 
Vi har maaaaaaasssse i lån. Hehe. 5 mil i boliglån og begge har stue.lån i tillegg. Betaler vel 18400kr på boliglånet. Vi har ikke problemer med å betale dette. Vi sparer faktisk Ca 10 000kr i måneden til bryllup, å det er heller ikke noe problem☺️ Men nå tjener vi også veldig bra da☺️
 
Ble litt nysgjerrig... hvor mange år har dere boliglånet på?
Vi betaler ca 13000 men vi har på 30 år da..

Vi har på 20 år, så er vel der grunnen til forskjellen ligger[emoji4]
 
Vi betaler bare rundt 7000kr i mnd på lån vi, tror vi bør få endra løpetid for vi har jo egentlig råd til mer enn det :bag: men husleie på 4500kr i mnd kommer i tillegg da, har bolig i borettslag.
 
Back
Topp