Boliglån - Fast jobb?

Cherrys

Betatt av forumet
Er en liknende tråd her om det, men lurer på om du/ du og parter begge hadde fast jobb da dere fikk boliglån?

Her har samboeren min 100% fast jobb, mens jeg jobber som vikar et sted de har stort behov for meg, og jobber mye i løpet av en måned. Har ikke fast jobb da det er vanskelig å få..

Vi ønsker bolig så fort som mulig, og helst før sommeren egentlig.. Men må vi vente helt til jeg eventuellt skulle få fast jobb så er det bare superkjipt..

Tenker å bare lese på nette og høre her med dere om det i det heletatt er vits i å booke et møte i banken med vårt utgangspunkt? :)

(Samboer tjener forresten midt på tre, ikke dårlig men ikke noe over gjennomsnittet heller)
 
Kommer nok veldig an på hva du jobber som. Si du feks er sykepleier men har vikarstilling, noe som er veeeldig vanlig, så har det nok ikke veldig mye å si om du er fast eller vikar. Men si at du jobber via Manpower med korte tilkallingsoppdrag som feks resepsjonist, så er det veldig ustabilt og man kan fort gå dager/uker uten oppdrag og da uten lønn.

Men hadde uansett tatt møtet med banken, ta med alt av lønnsdokumentasjon og evt arbeidskontrakten din. Og hvis dere ikke får lån nå så får dere sikkert noen nyttige tips og råd med på veien :)
 
Kommer nok veldig an på hva du jobber som. Si du feks er sykepleier men har vikarstilling, noe som er veeeldig vanlig, så har det nok ikke veldig mye å si om du er fast eller vikar. Men si at du jobber via Manpower med korte tilkallingsoppdrag som feks resepsjonist, så er det veldig ustabilt og man kan fort gå dager/uker uten oppdrag og da uten lønn.

Men hadde uansett tatt møtet med banken, ta med alt av lønnsdokumentasjon og evt arbeidskontrakten din. Og hvis dere ikke får lån nå så får dere sikkert noen nyttige tips og råd med på veien :)


Takk for svar :)

Jobber i barnehage, og sjefen sier de trenger meg der :) Så det er en stabil vikarjobb iallefall, så håper banken vil se positivt på det.
 
Så du hadde bare stipend? :) Gikk de ut i fra deres samlede inntekt eller kun mannen din sin?

Jeg jobbet annenhver helg pluss litt ekstra. Litt usikker faktisk, er så lenge siden, men vi leverte vel begge lønnsslipper og vet det var snakk om at banken var ganske sikker på at jeg ville få jobb etter endt utdanning og noen summer på mulig årsinntekt. Vi hadde 10% egenkapital pluss penger på konto utenom så det hjalp kanskje også på.
 
Jeg jobbet annenhver helg pluss litt ekstra. Litt usikker faktisk, er så lenge siden, men vi leverte vel begge lønnsslipper og vet det var snakk om at banken var ganske sikker på at jeg ville få jobb etter endt utdanning og noen summer på mulig årsinntekt. Vi hadde 10% egenkapital pluss penger på konto utenom så det hjalp kanskje også på.

Ok, takk for svar :)
 
Jeg hadde kun vikariat da jeg fikk boliglånet. Jeg fikk ta opp alene, uten kausjonist[emoji4]
 
Back
Topp