Boken 365 spørsmål

Lykkeliten

Glad i forumet
Er det noen som har den? Ser for meg det er lett å glemme etter en stund men virker litt artig å høre / se tilbake på :) :)
 
Er det den «Hva vil du bli når du blir stor?» du mener? I så fall har vi den. Veldig mange fine og morsomme spørsmål, og det blir noen ganske festlige samtaler med snart 4-åringen. [emoji23] Det er selvfølgelig litt opp og ned om vi klarer å skrive i den hver dag, men det gjør jo ingen ting. Noen dager blir det glemt, noen dager vil hun ikke, men når hun først får ånden over seg er det ofte ikke nok med ett spørsmål, så da tar vi et raid og fyller ut de som mangler. Jeg hadde elsket å ha en sånn bok fra min egen barndom! Jentungen synes allerede det er morsomt å lese hva hun har sagt tidligere. [emoji4]
 
Vi har den også :) var flinke i starten, men så glemmer vi det i perioder. Da får vi evt bare ta det igjen neste år :p plutselig strekker boka seg over flere år enn bare 3 :p
 
Vi har den. Er på første året da, men har husket den hver dag. Veldig artig å bla tilbake å se :)
 
Ble nysgjerrig hvilken bok dette er, siden jeg nok ikle har hørt om denne :joyful: har kanskje hørt om den uten å tenke over det
 
Det er en bok der det er 365 spørsmål, et for hver dag. ( der du skriver år forann ) 3 åpne ruter for 3 ganger du kan stille samme spørsmål.
Kjøpte den i går og da var spørsmålet: hvorfor er det kaldt i kjøleskapet.
Idag er det hva vi kan gjøre med et teppe.
I morgen var det forell noe du synes er rart.

Kanskje poengløst men virker ut som det er morsomt å høre hva barnet svarer og hva svarer det om 1 - 3 år.
Itilegg til ei anna ei skreiv er at det fører til mange gode samtaler.
 
Så gøy! Noen som har noen morsomme eksempler på svar dere har fått? :D
 
hva synes du om å overnatte med andre?
-Jeg synes det er gøy, men har ikke sovepose..

Hvordan tror du pappa var som barn?
- Han hadde krøllete hår, og tror han var bråkete..
Han leika med slim og kosa med kosebamsane sine..

Hva synes du om stygge ord?
- det er ikke pent å si.. !

Hvem er kongen og hva gjør han?
Han heter Harald og bestemmer hva vi skal gjøre og hvor vi skal bo.

Hva man ikke kan kjøpe i butikken?
- ekte hus..

Hvor gammel er man når man er voksen?
- 25,26 eller 27 for farmor må være 27..

Hva vil du bli når du blir stor?
- Tonerose...

Hva kan man bruke en telefon til ?
- Vi kan spille, lese åsså kan vi faktisk snakke i telefonen også!!

Hva gjør deg redd?
- For at de beste bamsene mine skal dette bak sengen min..

Hva er det beste med å ha søsken? ( eller ikke ha )
- Vi kan hjelpe hverandre, fiske sammen og spise is og pannekaker i lag..

Hvorfor må vi sove ?
Visst vi er trøtt da må vi sove for å bli våken igjen.
 
Ønsker meg denne boka, men blir en stund til jeg kan begynne å skrive i den da mini er 4 mnd bare:laughing002 Men lurer på - stiller dere spørsmålet til barnet og skriver i boka etterpå?, altså at barnet ikke vet noe om boka og tror det bare er en vanlig samtale dere har. Eller sitter dere med boka sammen med barnet og stiller spørsmålet?
 
her lurte hun på hvorfor jeg spurte så her har hun sett i den og synes det er spennende. hun tror at jeg spør for hun skal lære meg om hvordan ting er

første januar skal hun skrive navnet sitt i boka.
 
Jeg synes den er genial!! Eldstejenta på 7 har den :)
Husker en som var prima for et par år siden:

Hva liker du å gjøre når det er vinter?
Grave etter makka
Meg: ... vinter er når det er snø ute.
Åja. Å grave vekk snøen også grave etter makka.

:p
 
Back
Topp