Boblas vei mot drømmen om søsken ♡

Ja, beklager full forsvinning! Datt plutselig helt ut av det når jeg ble logget ut fra BV på mobilen, og det ble tydeligvis veldig tiltak å komme meg inn igjen. (husket ikke passordet :p) åsså gikk plutselig ukene! Åh, 29 dager igjen! så deilig!! Kjedelig å høre at bekkenet blir verre og verre :( Får håpe og krysse fingrene for at det holder seg på sånn noen lunde OK nivå i innspurten her nå :) Hvis ikke må du få deg noe gradert sykemelding. Fått streng beskjed av de rundt meg som har hatt bekkenløsning at hvis en ikke tar det på alvor, kan det sitte i leeeenge etter fødsel :O Viktig å ta vare på seg selv nå :)
Haha, det høres ut som om du egentlig har ganske god kontroll da ;) Selv om jeg kjenner igjen det med stressnivået. Det går opp og ned konstant :p Deilig å ha det meste på plass!

Jeg har ikke tatt nedtelling på arbeidsdager enda, men går ut i perm 29 juni :D Er ellers i full jobb, men går som deg til kiropraktor en gang i uken. Det hjelper masse på rygg og bekkensmerter :) Gjør ikke så mye utenom jobb da :p Mye horisontalen på sofaen med snopeposen altså ;) med verdens beste samvittighet!

Ang forberedelser er vi nesten i mål! Ser ingen grunn til å ikke være tidlig ute, så lenge formen nå er såpass bra. Det kan endre seg fort! Fikk hentet vognen i går (såå fin!) og bestilt bilstol. Ellers er det bare småplukk (som er en overraskende lang liste til både meg og lille!) som gjenstår. Men det tar jeg litt "dag for dag" når det passer seg :)

Åh, så utrolig koselig med fine bilder og video <3 Det er helt fantastisk at de kan bli så gode at du kan se trekkene til babyen! Helledussen :) Vi skal i dag faktisk! 29+2 :D Gleder meg masse, og krysser fingrene for at vi får gode bilder!

Gratulerer så masse med 30+ uker :D Gravidmassasje var jeg også på sist fredag. syns det var helt magisk, så jeg og tenkte at det skal jeg gjøre igjen uten tvil! (ref, viktig å ta vare på seg selv!) ;)
Det blir nok en gradert sykmelding om det fortsetter på denne måten, men lever i håpet om at det skal bedre seg litt til :p Godt å høre at du synes kiropraktor hjelper. Jeg gjør ikke særlig mye annet enn å ligge på sofaen jeg heller, så da er vi i det minste to ;)

Jeg synes det var så gøy å få vognen i hus! Det ble på en måte så virkelig at det snart skal ligge en liten krabat oppi der. Enig i at den småplukk-lista er uendelig lang, men den krymper heldigvis litt etter litt :)

Masse lykke til på UL i dag! Håper lillegutt viser seg fra sin beste side :D
 
Last edited:
Det blir nok en gradert sykmelding om det fortsetter på denne måten, men lever i håpet om at det skal bedre seg litt til :p Godt å høre at du synes kiropraktor hjelper. Jeg gjør ikke særlig mye annet enn å ligge på sofaen jeg heller, så da er vi i det minste to ;)

Jeg synes det var så gøy å vognen i hus! Det ble på en måte så virkelig at det snart skal ligge en liten krabat oppi der. Enig i at den småplukk-lista er uendelig lang, men den krymper heldigvis litt etter litt :)

Masse lykke til på UL i dag! Håper lillegutt viser seg fra sin beste side :D

Forstår hva du mener, jeg og vil holde ut i 100% jobb så lenge som mulig. Men det er jo egentlig bare tåpelig tankegang hvis kroppen gir beskjed om at vi må roe ned! Krysser likevel fingrene for at formen ikke har blitt verre, og at du enda klarer å dra på jobb helt fint :D (Krysser fingrene for oss begge :p)

Ja, det er virkelig stas å få alle de store tingene i hus :) Ultralyden gikk utmerket. Vi fikk kjempefine bilder og videoer, og det var så morro! Fikk se lepper/munn og nese helt tydelig, og det er ingen tvil om at mine gener har dominert på det området. Helt vannvittig å tenke på egentlig, at en liten miniutgave av oss selv og vår kjære ligger i magen å snart skal komme ut til oss <3

Håper du har en god uke!
 
Forstår hva du mener, jeg og vil holde ut i 100% jobb så lenge som mulig. Men det er jo egentlig bare tåpelig tankegang hvis kroppen gir beskjed om at vi må roe ned! Krysser likevel fingrene for at formen ikke har blitt verre, og at du enda klarer å dra på jobb helt fint :D (Krysser fingrene for oss begge :p)

Ja, det er virkelig stas å få alle de store tingene i hus :) Ultralyden gikk utmerket. Vi fikk kjempefine bilder og videoer, og det var så morro! Fikk se lepper/munn og nese helt tydelig, og det er ingen tvil om at mine gener har dominert på det området. Helt vannvittig å tenke på egentlig, at en liten miniutgave av oss selv og vår kjære ligger i magen å snart skal komme ut til oss <3

Håper du har en god uke!
Ja, du har helt rett. Jeg frykter jo at bekkenløsningen skal henge i lenge etter fødselen om jeg tøyer strikken for langt, så det gjelder å lytte til de signalene kroppen gir :) Denne uka går så langt veldig fint. Med et par dager som blir kortere grunnet svangerskapskontroll og fysio, og en helligdag i tillegg går det unna :)

Så bra at dere fikk fine bilder og videoer! Og gøy at du allerede ser at han ligner på deg :D

Gratulerer med 30 uker forresten! :D:Heartred
 
Uke: 32+0

Termin: 7. juli

Kjønn: Gutt :Heartblue

Trimester: Tredje

Neste kontroll: Svangerskapskontroll hos fastlegen 5. juni

Babyens størrelse: 1800 gram og 38 cm i følge BV-appen.

Kjenner du liv: Ja :Heartblue

Vektøkning: +11,2

Plager: Fremdeles halsbrann og bekkenløsning, men bekkenet har heldigvis blitt litt bedre igjen :) I tillegg til mindre aktivitet og belastning har jeg vært mer nøye med hvordan jeg sitter og ligger, og det ser kanskje ut til å ha hjulpet litt.

Humør: Bra, men litt sliten.

Status jobb: I 100 % jobb

Cravings: Ingen.

Tanker om fødsel: Mannen var med på kontroll hos jordmor i går, og vi fikk snakket en del om fødsel. Mannen er veldig praktisk anlagt, og synes det var greit å få avklart hvilken inngang som skal benyttes, når vi skal ringe sykehuset og hva som er hans arbeidsoppgaver under fødselen. Vi snakket litt om hva sykehuset tilbyr av smertelindring, og jeg er åpen for å prøve det meste ved behov. Jeg er i utgangspunktet en kontrollfreak, og takler endringer ganske dårlig når ting ikke går som jeg har planlagt. Ønsker derfor å ha mest mulig informasjon, men uten å planlegge i nevneverdig grad.

Innkjøp: Bilstoladapter til barnevogna, trekk for å gjøre om BBhugme til en "babypod", lekegrind, leketeppe, stellematte og badebalje med stativ og badestol.

Annet: Lille har nå snudd seg med hodet ned ( :happy093 ), så da krysser jeg fingre og tær for at han blir liggende sånn. Jordmor mente at det var liten sannsynlighet for at han ville snu seg tilbake i seteleie siden jeg nå var kommet til uke 32 og livmoren og vevet rundt er ganske stramt hos de som er førstegangs.
 
Last edited:
Gratulerer med 32 uker.
Kjekt med hodeleie da. Snart klar for fødsel!
 
Gratulerer med 32 uker - og ikke minst hodeleie! Veldig greit når de snur seg og ligger rett vei altså. Satser på han holder seg sånn nå da. :)
 
Gratulerer med 32 uker - og ikke minst hodeleie! Veldig greit når de snur seg og ligger rett vei altså. Satser på han holder seg sånn nå da. :)
Takk! :) Det er det så absolutt. Jeg ønsker ikke ks (men må man, så må man), men setefødsel står ikke høyt på ønskelista det heller. Vi får tro og håpe at begge guttene våre har tenkt å bli liggende pent med hodet ned resten av tiden :)
 
Hvordan har du det idag?
 
Litt sliten, til tross for fridag i går. Ellers bare bra :) Hvordan er det med deg?
Ta vare på deg selv nå. Det er ikke nederlag ikke å klare jobbe 100% hele veien altså.

Går greit. Noen travle dager og vekslende form og sånne ting, men stort sett helt greit. Virker som babyen har det fint, sparker fra seg flere ganger ila dagen heldigvis
 
Ta vare på deg selv nå. Det er ikke nederlag ikke å klare jobbe 100% hele veien altså.

Går greit. Noen travle dager og vekslende form og sånne ting, men stort sett helt greit. Virker som babyen har det fint, sparker fra seg flere ganger ila dagen heldigvis
Ser absolutt ikke på det som et nederlag, og jeg har flere ganger tenkt at det kanskje hadde vært riktig med litt kortere arbeidsdager nå mot slutten. Problemet er bare at tiden jeg "sparer" i kortere arbeidsdag blir jeg i så fall nødt til å bruke på å komme meg til og fra jobb. Nå sitter jeg på med mannen, men med kortere arbeidsdag blir jeg nødt til å ta to ulike busser, og det tar dessverre mye tid. Kunne selvfølgelig vært sykmeldt én eller flere hele dager, men jeg føler at det er lengden på arbeidsdagene som tar mest energi, ikke antallet arbeidsdager. Har heldigvis en veldig forståelsesfull sjef som tilrettelegger både med pauser og arbeidstempo, så enn så lenge går det greit altså.

Håper du tar ditt eget råd og tar godt vare på deg selv ❤ bra babyen gir beskjed flere ganger daglig om at alt står bra til der inne så du slipper mer bekymring enn nødvendig.
 
Ser absolutt ikke på det som et nederlag, og jeg har flere ganger tenkt at det kanskje hadde vært riktig med litt kortere arbeidsdager nå mot slutten. Problemet er bare at tiden jeg "sparer" i kortere arbeidsdag blir jeg i så fall nødt til å bruke på å komme meg til og fra jobb. Nå sitter jeg på med mannen, men med kortere arbeidsdag blir jeg nødt til å ta to ulike busser, og det tar dessverre mye tid. Kunne selvfølgelig vært sykmeldt én eller flere hele dager, men jeg føler at det er lengden på arbeidsdagene som tar mest energi, ikke antallet arbeidsdager. Har heldigvis en veldig forståelsesfull sjef som tilrettelegger både med pauser og arbeidstempo, så enn så lenge går det greit altså.

Håper du tar ditt eget råd og tar godt vare på deg selv ❤ bra babyen gir beskjed flere ganger daglig om at alt står bra til der inne så du slipper mer bekymring enn nødvendig.
Skjønner.
da hjelper det liksom ikke å ha kortere dager når den tiden spises opp og kanskje det å reise stresser deg mer enn å være på jobb. Håper du og sjefen finner en løsning som passer for deg.

Hatt en fin helg?
 
Skjønner.
da hjelper det liksom ikke å ha kortere dager når den tiden spises opp og kanskje det å reise stresser deg mer enn å være på jobb. Håper du og sjefen finner en løsning som passer for deg.

Hatt en fin helg?
Helgen har vært veldig fin, men travel. Tok meg nok litt vann over hodet med mye planer og aktiviteter, for i går sa kroppen tydelig i fra om at den trengte en time out. Men i dag er heldigvis formen fin igjen :) Hvordan har din helg vært?
 
Uke: 33+0

Termin: 7. juli

Kjønn: Gutt :Heartblue

Trimester: Tredje

Neste kontroll: Svangerskapskontroll hos fastlegen 5. juni

Babyens størrelse: 2100 gram og 39 cm i følge BV-appen.

Kjenner du liv: Ja :Heartblue

Vektøkning: +10,9 kg

Plager: Gjentar meg selv, men fremdeles bekkenløsning, halsbrann og dårlig søvn.

Humør: Som vanlig, men litt sliten.

Status jobb: I 100 % jobb, 21 arbeidsdager igjen til permisjonsstart!

Cravings: Ingen. Veldig lite mat som frister for tiden, men det har sannsynligvis sammenheng med varmen.

Tanker om fødsel: Har snakket litt med jordmor om hva sykehuset tilbyr av smertelindring, og jeg er åpen for å prøve det meste ved behov. Jeg er i utgangspunktet en kontrollfreak, og takler endringer ganske dårlig når ting ikke går som jeg har planlagt. Ønsker derfor å ha mest mulig informasjon, men uten å planlegge i nevneverdig grad.

Innkjøp: Babygym, stelleveske/-sekk og sammenleggbar stellematte.

Annet: Lurer på om magen har sunket litt. Føles ikke ut som at jeg har lungene like langt opp i halsen lenger, og når jeg klemmer øverst på magen virker det som at det er litt mer plass der enn tidligere.
 
gratulerer med 33 uker. Tiden flyr virkelig!!!
 
Back
Topp