Boblas vei mot drømmen om søsken ♡

Gratulerer med 30 uker!
Plutselig flyr tiden for deg jo.
 
Gratulerer så mye med 30! ❤️ Snart har du hjerteplasteret ditt her ❤️
 
Ja, nærmer seg veldig for begge to nå! :D Jeg syns tiden fra 30+0 har rast avgårde. :eek:

De forsvinner nok greit igjen etterpå, og nå er det jo ikke så mange ukene igjen så begrensa hva en klarer å legge på seg siste tiden. Det er jo vann da eventuelt, men det renner jo fort av igjen etterpå. :)
Ja, tenk at de snart er her :love7 Håper tiden fremover flyr for min del også :)

Det er helt sant, men jeg rekker nok noen kg til på +/- ti uker ;) Tidligere i svangerskapet stressa jeg litt med tanken på å gå opp mange kg, men nå som det er et faktum bryr jeg meg overraskende lite. Det lille bøllefrøet i magen har det tilsynelatende bra, så da får vekten si hva den vil (selv om jeg ikke har noe -behov- for å legge på meg så mye mer da :hilarious:).
 
Så utrolig leit å høre :( det var jo ikke sånn det skulle bli :sorry: Hvordan går det med deg da?

Veldig lei meg. Men har ikke klart å glede meg så mye enda fordi jeg var så redd for ny MA. Så er mest redd for å ikke klare å få barn nå. At dette bare kommer til å fortsette hver gang. :(
 
Veldig lei meg. Men har ikke klart å glede meg så mye enda fordi jeg var så redd for ny MA. Så er mest redd for å ikke klare å få barn nå. At dette bare kommer til å fortsette hver gang. :(
Det er veldig forståelig. Det gjør noe med deg å miste en ønsket spire, og det blir enda vanskeligere å tro på at man skal lykkes når det skjer flere ganger. For min del skygget frykten for å miste over gleden ved denne graviditeten i lang, lang tid. Man har selvfølgelig ingen garantier, men jeg både håper og tror at alle gode ting er tre for deg også ❤❤
 
Det er veldig forståelig. Det gjør noe med deg å miste en ønsket spire, og det blir enda vanskeligere å tro på at man skal lykkes når det skjer flere ganger. For min del skygget frykten for å miste over gleden ved denne graviditeten i lang, lang tid. Man har selvfølgelig ingen garantier, men jeg både håper og tror at alle gode ting er tre for deg også ❤❤

Takk skal du ha ❤️ godt å se at andre får det til, sånn som deg! Så glad på dine vegne!
 
Takk skal du ha ❤️ godt å se at andre får det til, sånn som deg! Så glad på dine vegne!
Tusen takk ❤ synes virkelig det er imponerende og raust at du greier å være glad på andre sine vegne etter det du har vært gjennom, det er langt fra noen selvfølge ❤
 
Det er veldig forståelig. Det gjør noe med deg å miste en ønsket spire, og det blir enda vanskeligere å tro på at man skal lykkes når det skjer flere ganger. For min del skygget frykten for å miste over gleden ved denne graviditeten i lang, lang tid. Man har selvfølgelig ingen garantier, men jeg både håper og tror at alle gode ting er tre for deg også ❤❤
Har inntrykk av at det er ganske vanlig når man har mistet flere ganger.
Jeg sliter fremdeles med å tro det kan gå bra og jeg er halvveis til uka...
 
Hei!
Nå var det lenge siden jeg hadde kikket innom her :O Så deilig å lese at alt står så bra til med deg og lillemann, og at plagene ikke er for voldsomme :) Her går alt også bare bra, selv om det begynner å bli tungt i rygg og bekken, og med våren/solen frister det veeeeeldig med noe kald vin i glasset :p (dagens lille bagatell!) Har dere ellers alt under kontroll, og nedtelling til permisjon har begynt? :D Skal dere på 3D/4D ultralyd forresten?
 
Hei!
Nå var det lenge siden jeg hadde kikket innom her :O Så deilig å lese at alt står så bra til med deg og lillemann, og at plagene ikke er for voldsomme :) Her går alt også bare bra, selv om det begynner å bli tungt i rygg og bekken, og med våren/solen frister det veeeeeldig med noe kald vin i glasset :p (dagens lille bagatell!) Har dere ellers alt under kontroll, og nedtelling til permisjon har begynt? :D Skal dere på 3D/4D ultralyd forresten?
Godt å se deg innom her igjen, rekker jo å bli litt bekymret om det går for lang tid ;)

Noen dager føler jeg at det meste er under kontroll, mens neste dag stresser jeg over alt jeg skulle ha gjort :p Har begynt å mase på mannen om at han må skru opp stellekommoden (bekkenet mitt tåler nok ikke at jeg gjør det selv), men har har vært syk denne uka så det blir når han er frisk igjen :) Nedtellingen til permisjonen er i gang for fullt, og inkludert i dag har jeg 29 arbeidsdager igjen. Bekkenet krangler mer og mer, så er spent på om jeg greier 100 % jobb de siste ukene.

Hvordan går det med forberedelser, jobb, nedtelling osv. hos deg? :):)

Vi var på 3D/4D-ultralyd 28+6. Det lille bøllefrøet insisterte på å ligge med hendene foran ansiktet mesteparten av tiden, men vi fikk da likevel en del fine bilder og små videoklipp :love7 Synes han hadde trekk fra både meg og pappaen, så nå er jeg spent på om det stemmer når han kommer ut. Skal dere på 3D/4D-ultralyd?
 
Uke: 31+1

Termin: 7. juli

Kjønn: Gutt :Heartblue

Trimester: Tredje

Neste kontroll: Svangerskapskontroll hos jordmor 8. mai

Babyens størrelse: 1750 gram og 37 cm i følge BV-appen.

Kjenner du liv: Ja :Heartblue

Vektøkning: +10,1. Og der var vi på tosifret ja...:yuck:

Plager: Tidvis mye halsbrann, som også holder meg våken om natten. Etter å ha sittet rett opp og ned på en hard stol i forbindelse meg glukosebelastningstesten på fredag har bekkenet blitt mye mer kranglete. Har et lite håp om at det kan bedre seg igjen siden det var en slik belastning som forverret det, men fysioterapeuten jeg går hos var ikke så veldig positiv siden det snart har gått en uke :sorry:

Humør: Helt OK, men med dårlig/lite søvn og mer vondt i bekkenet er nok lunta bittelitt kortere enn vanlig.

Status jobb: I 100 % jobb

Cravings: Ingen.

Tanker om fødsel: Prøver å planlegge så lite som mulig, men er åpen for å prøve det meste av smertelindring. På UL 28+6 lå han i seteleie, men siden han fremdeles har god tid til å snu seg vil jeg ikke ta stilling til setefødsel vs. pks helt enda.

Innkjøp: Bestilte masse nødvendige (og sikker noen unødvendige :p) småting fra komplettapotek siden det var green weekend, pluss tisselaken og vanlige laken fra KID. Chicco Next2me har litt rare mål, men ser at flere sier det går fint med laken i de vanlige størrelsene likevel så da satser jeg på det :)

Annet: I går var jeg på svangerskapsmassasje, og selv om jeg kanskje synes hun var i overkant forsiktig var det veldig deilig. Var litt spent på hvordan det skulle være å ligge på en benk i en liten time, men det gikk helt fint. Lå på siden (byttet side halvveis) og de hadde en stor pute jeg kunne ha mellom knærne. I tillegg var det varme i selve benken, så den siden som ikke ble massert ble på en måte ivaretatt likevel.
 
Last edited:
Gratulerer med 30 uker

hørtes deilig ut med massasje. Spørs om ikke det må bli det på meg utover slutten av sommeren altså
 
Godt å se deg innom her igjen, rekker jo å bli litt bekymret om det går for lang tid ;)

Noen dager føler jeg at det meste er under kontroll, mens neste dag stresser jeg over alt jeg skulle ha gjort :p Har begynt å mase på mannen om at han må skru opp stellekommoden (bekkenet mitt tåler nok ikke at jeg gjør det selv), men har har vært syk denne uka så det blir når han er frisk igjen :) Nedtellingen til permisjonen er i gang for fullt, og inkludert i dag har jeg 29 arbeidsdager igjen. Bekkenet krangler mer og mer, så er spent på om jeg greier 100 % jobb de siste ukene.

Hvordan går det med forberedelser, jobb, nedtelling osv. hos deg? :):)

Vi var på 3D/4D-ultralyd 28+6. Det lille bøllefrøet insisterte på å ligge med hendene foran ansiktet mesteparten av tiden, men vi fikk da likevel en del fine bilder og små videoklipp :love7 Synes han hadde trekk fra både meg og pappaen, så nå er jeg spent på om det stemmer når han kommer ut. Skal dere på 3D/4D-ultralyd?

Ja, beklager full forsvinning! Datt plutselig helt ut av det når jeg ble logget ut fra BV på mobilen, og det ble tydeligvis veldig tiltak å komme meg inn igjen. (husket ikke passordet :p) åsså gikk plutselig ukene! Åh, 29 dager igjen! så deilig!! Kjedelig å høre at bekkenet blir verre og verre :( Får håpe og krysse fingrene for at det holder seg på sånn noen lunde OK nivå i innspurten her nå :) Hvis ikke må du få deg noe gradert sykemelding. Fått streng beskjed av de rundt meg som har hatt bekkenløsning at hvis en ikke tar det på alvor, kan det sitte i leeeenge etter fødsel :O Viktig å ta vare på seg selv nå :)
Haha, det høres ut som om du egentlig har ganske god kontroll da ;) Selv om jeg kjenner igjen det med stressnivået. Det går opp og ned konstant :p Deilig å ha det meste på plass!

Jeg har ikke tatt nedtelling på arbeidsdager enda, men går ut i perm 29 juni :D Er ellers i full jobb, men går som deg til kiropraktor en gang i uken. Det hjelper masse på rygg og bekkensmerter :) Gjør ikke så mye utenom jobb da :p Mye horisontalen på sofaen med snopeposen altså ;) med verdens beste samvittighet!

Ang forberedelser er vi nesten i mål! Ser ingen grunn til å ikke være tidlig ute, så lenge formen nå er såpass bra. Det kan endre seg fort! Fikk hentet vognen i går (såå fin!) og bestilt bilstol. Ellers er det bare småplukk (som er en overraskende lang liste til både meg og lille!) som gjenstår. Men det tar jeg litt "dag for dag" når det passer seg :)

Åh, så utrolig koselig med fine bilder og video <3 Det er helt fantastisk at de kan bli så gode at du kan se trekkene til babyen! Helledussen :) Vi skal i dag faktisk! 29+2 :D Gleder meg masse, og krysser fingrene for at vi får gode bilder!

Gratulerer så masse med 30+ uker :D Gravidmassasje var jeg også på sist fredag. syns det var helt magisk, så jeg og tenkte at det skal jeg gjøre igjen uten tvil! (ref, viktig å ta vare på seg selv!) ;)
 
Du, er ikke du 31+1 i dag? Syns jeg gratulerte deg med 30+0 for ei uke siden. :p

Gratulerer med ny uke i alle fall. :D
 
Back
Topp