Boblas vei mot drømmen om søsken ♡

Har ikke peiling, nå spør du en nybegynner :p Men tror den kunne vaskes som normalt på 40’. Får den i posten i dag, må sjekke det ut da. Ang fox så har den alle de ekstra små tingene som de med buffalo savner slik jeg har forstått det. I alle fall det jeg fikk beskjed om fra noen «vogn nerder» av bekjentskap :) med det er jo så individuelt.

Jeg har fått mye hjelp i butikk, så det skader ikke å ta turen innom å begynne å undersøke litt da! Kjekt å se vognene live og :)
Har stått i butikk og kikket meg grønn. Ene butikken var det ingen som gadd hjelpe til (bare fire damer som stod og skravlet sammen, ble så irritert at jeg gikk) og i den andre kjente hun ikke fox enda så kunne ikke hjelpe...
Er så usikker ift størrelsen på hjula og den lille størrelses-forskjellen i bag/sittedel sin bredde....
 
Har stått i butikk og kikket meg grønn. Ene butikken var det ingen som gadd hjelpe til (bare fire damer som stod og skravlet sammen, ble så irritert at jeg gikk) og i den andre kjente hun ikke fox enda så kunne ikke hjelpe...
Er så usikker ift størrelsen på hjula og den lille størrelses-forskjellen i bag/sittedel sin bredde....

Forstår godt at du gikk da, den slags oppførsel av butikkpersonal er høyst provoserende..!
Siden fox er helt ny på markedet så kommer det nok straks noe tester/folk med erfaringer på nettet. Var grei leveringstid og, ca 8 uker - så du har jo god tid på å bestemme deg enda :)
 
Forstår godt at du gikk da, den slags oppførsel av butikkpersonal er høyst provoserende..!
Siden fox er helt ny på markedet så kommer det nok straks noe tester/folk med erfaringer på nettet. Var grei leveringstid og, ca 8 uker - så du har jo god tid på å bestemme deg enda :)
Jeg vet.
er bare Buffalo som jeg ikke heeeelt klarer legge vekk. Skulle ønske noen fikk testa Fox på snø nå mens det er liksom...
 
Uke: 24+0, og lille har nå ca. 50 % sjanse for å overleve utenfor magen.

Termin: 7. juli

Kjønn: Gutt :Heartblue

Trimester: Andre

Neste kontroll: Jordmor 16. mars

Babyens størrelse: 650 gram og 29 cm i følge BV-appen.

Kjenner du liv: Ja :Heartblue

Vektøkning: +4,7 kg, opp 0,9 kg.

Plager: Bekkenet er litt mer kranglete for tiden. Det går fremdeles greit, men har en del ubehag mot slutten av arbeidsdagen. Jeg har ikke en fysisk krevende jobb, men bekkenet er tydelig misfornøyd med å sitte statisk foran en PC i 7,5 timer. Har ikke fått trent så mye som jeg bør de to siste ukene siden jeg har prioritert å være på sykehuset hos pappa, men han fikk reise hjem i går så da håper jeg at det blir bedre igjen fremover.

Humør: Bedre nå som pappa er skrevet ut fra sykehuset, men fremdeles ganske sliten. Glad det er påskeferie snart :)

Status jobb: I 100 % jobb.

Cravings: Ingen. Begynner å tro at jeg er en av dem som rett og slett ikke får cravings.

Tanker om fødsel: Har ikke tenkt så mye på det enda. Er vel umulig å planlegge uansett, men kunne tenkt meg å prøve badekar som smertelindring og vil sannsynligvis ha epidural.

Innkjøp: Bilstol (Maxi-Cosi Cabriofix) og vippestol (Babybjörn).
 
Gratulerer med 24+0! :D Bare fire uker igjen av andre trimester nå jo. :)

Har heller ikke hatt cravings til nå, egentlig ganske greit å slippe. I alle fall å slippe sånne sære ting som enkelte gravide får for seg. Moren min hadde cravings på kalde fiskeboller, og spiste de rett fra boksen da hun gikk med meg, grøss og gru! :wtf: Det gikk noen år før hun spiste fiskeboller igjen, og hun er ikke så veldig glad i det nå hehe.
 
gratulerer med 24 uker!

Jeg har heller ikke opplevd cravings. Går mer på hva som kan smake enn noe jeg må ha
 
Gratulerer med 24+0! :D Bare fire uker igjen av andre trimester nå jo. :)

Har heller ikke hatt cravings til nå, egentlig ganske greit å slippe. I alle fall å slippe sånne sære ting som enkelte gravide får for seg. Moren min hadde cravings på kalde fiskeboller, og spiste de rett fra boksen da hun gikk med meg, grøss og gru! :wtf: Det gikk noen år før hun spiste fiskeboller igjen, og hun er ikke så veldig glad i det nå hehe.
Takk :D Nå som nervene har roet seg betraktelig går jo faktisk tiden i et OK tempo :)

Så lenge ingen kan garantere at jeg hadde fått cravings på noe skikkelig sunt, så er det absolutt greit å slippe. Kjenner jeg kroppen min rett hadde den nok valgt sjokoladekake eller noe lignende :p
 
gratulerer med 24 uker!

Jeg har heller ikke opplevd cravings. Går mer på hva som kan smake enn noe jeg må ha
Takk!

Cravings er kanskje ikke så vanlig som jeg har inntrykk av. Jeg slet også med å finne mat som smakte den første tiden, men det gikk tilnærmet tilbake til normalen rundt uke 18. Håper du slipper å ha det sånn mye lenger.
 
Takk!

Cravings er kanskje ikke så vanlig som jeg har inntrykk av. Jeg slet også med å finne mat som smakte den første tiden, men det gikk tilnærmet tilbake til normalen rundt uke 18. Håper du slipper å ha det sånn mye lenger.
Takk.
Er ikke så altfor galt mesteparten av tiden. Er verst når jeg er som mest sliten har jeg sett. Da er det lite som smaker.
Kick på noe sunt hadde vært greit ja, men jeg hadde sikkert også fått på kake eller godteri eller skikkelig junk food...

Jeg synes det tidvis virker som jeg er den eneste uten cravings jeg, men kanskje det bare er innbilning
 
Takk.
Er ikke så altfor galt mesteparten av tiden. Er verst når jeg er som mest sliten har jeg sett. Da er det lite som smaker.
Kick på noe sunt hadde vært greit ja, men jeg hadde sikkert også fått på kake eller godteri eller skikkelig junk food...

Jeg synes det tidvis virker som jeg er den eneste uten cravings jeg, men kanskje det bare er innbilning
Jeg har hatt samme inntrykket, men ser i alle fall ut som vi er minst tre ;)

Godt å høre at det ikke er så ille hele tiden. Skulle til å skrive at du må prøve å unngå å bli så veldig sliten, men det er jo lettere sagt enn gjort.
 
Jeg hadde ikke mye cravings i svangerskapet, men nå når jeg ammer... Åh hjelpe meg! Sjokoladen er virkelig farlig :hilarious:
 
Jeg har hatt samme inntrykket, men ser i alle fall ut som vi er minst tre ;)

Godt å høre at det ikke er så ille hele tiden. Skulle til å skrive at du må prøve å unngå å bli så veldig sliten, men det er jo lettere sagt enn gjort.
Energinivået mitt er så ekstremt lavt at det skal så lite til for å bli totalt utslitt. Må liksom fungere i hverdagen og. Men gjør alt for lite ift hva jeg helst vil/burde.
 
Jeg hadde ikke mye cravings i svangerskapet, men nå når jeg ammer... Åh hjelpe meg! Sjokoladen er virkelig farlig :hilarious:
Haha, energi-behov de luxe
 
Energinivået mitt er så ekstremt lavt at det skal så lite til for å bli totalt utslitt. Må liksom fungere i hverdagen og. Men gjør alt for lite ift hva jeg helst vil/burde.
Huff, det er slitsomt å ha det slik. Håper virkelig det blir bedre lenger ut i svangerskapet.
 
Gratulerer med 24+ uker :D
Ang cravings så er det sikkert greit å slippe unna ja. Jeg for min del har kake som cravings, og jeg er IKKE en kakeperson til vanlig :p Snakker og tenker mest på det da, og prøver å holde meg til helgene - men den hang up’en jeg har fått er slitsom for meg og alle de rundt meg som må høre om det hele tiden :p Graviditeten er en sjarmerende tid ;) Håper du får en nydelig helg! Snart påskeferie!!
 
Gratulerer med 24+ uker :D
Ang cravings så er det sikkert greit å slippe unna ja. Jeg for min del har kake som cravings, og jeg er IKKE en kakeperson til vanlig :p Snakker og tenker mest på det da, og prøver å holde meg til helgene - men den hang up’en jeg har fått er slitsom for meg og alle de rundt meg som må høre om det hele tiden :p Graviditeten er en sjarmerende tid ;) Håper du får en nydelig helg! Snart påskeferie!!
Tusen takk :D

Skjønner at det er slitsomt ja! Hadde det vært noe sunt hadde det jo bare vært å hive innpå, men er nok lurt å begrense kakene til helgene ;)

Håper du får en super helg også! :) Gleder meg skikkelig til påske, og krysser fingrene for at været holder seg!
 
Første kontroll hos jordmor overstått, og synes heldigvis kjemien med jordmor var bra :) ikke utslag på noe som helst på urinprøven, symfysemål litt under snittet (men langt innenfor normalområdet) og litt lavt blodtrykk. Hjertet til lille slo 145 slag i minuttet, og det var visst helt som det skulle være :)

Ellers er det jammen bra det er helg snart, for i dag er jeg et skikkelig surrehode. Først greide jeg å legge igjen helsekortet mitt hjemme, slik at jordmor måtte fylle ut et nytt. Husket heldigvis det meste av målingene fra sist gang, så det gikk greit likevel. I tillegg la jeg igjen strikketøyet mitt på bussen, KRISE! Heldigvis for meg er det ikke så mange som er interessert i å stjele 1/3 av et babyteppe, så det ble levert til bussjåføren. Nå skal jeg bare sitte pent på kontoret mitt frem til det er tid for å dra hjem, så blir det sofaen resten av kvelden. Satser på at jeg greier å ta bussen hjem uten flere forglemmelser :p
 
Høres ut som begynnende ammetåke ja.
Herlig å følge deg og at det går så fint med den lille i magehuset sitt. God helg
 
Back
Topp