Blw-tråden

Nå har jeg også vært flink og laget brød til lillemannen :p Har også bestemt meg for å kjøre litt mer på, for han er blitt så veldig PÅ på puppen i det siste, kan jo være at han har støre behov og skal vokse litt nå, men har for det meste bare gitt han grønnsaker og sånt som ikke metter så veldig. Han svelger mer nå og jeg vil jo gjerne at han skal få smake på mer. Så det skal bli mer brødskive og lapper og sånt fremover enn det vi har gjort til nå. Han koser seg i alle fall med bordet og det er en god start :D
 
I går fikk mini entrecôte til middag :D Det gikk ned på høykant! Deilig og mørt å tygge og ho fikk virkelig brukt den ene, lille fortanna si ;)
De siste dagene har hun spist utrolig mye mat til både lunsj og middag. Vanligvis har det vært sånn at hvis hun spiser ekstra mye en dag så vil hun ha mindre den neste, men nå bare hiver ho innpå :p Har derfor bestemt meg for å innføre et måltid til ila dagen, da jeg rett og slett tror hun trenger mer fast føde. Hun er så aktiv om dagen og forbrenner nok masse mens hun ruller og skyver og drar seg rundt i huset og oppdager verden. Fra nå av blir det frokost, lunsj og middag på lille mini <3 Vi ammer ikke supermasse på dagtid lenger, rundt 4 ganger stort sett, så det er jo ikke så rart.
 
Veldig trist å høre at dere møter lite støtte for valgene dere tar for DERES barn. Det har vært noen kritiske hint i familien her også. Ikke på BLW (men de tenker sikkert sitt), men det at vi velger å oppdra etter prinsippene i tilknytningsomsorg. Skremmende mange mener tydeligvis at barn blir bortskjemt av kjærlighet og nærhet, noe jeg synes er helt borti natta :p

Jeg har valgt og bære minsten i sjalet MYE, han elsker det og jeg trives med det! Han henger også i puppen når han vil og vi samsover. Dette er tredje barnet og fortsatt får vi masse kommentarer på at han blir bortskjemt og "lykke til med og få han til og sove og slutte med pupp". Før ble jeg kjempe irritert og begynte og diskutere, men nå har jeg begynt og le og spørre om de vet om noen som har fått problemer fordi de har fått for mye kjærlighet og nærhet som barn. Da blir det ofte stille[emoji28]
 
Jeg har valgt og bære minsten i sjalet MYE, han elsker det og jeg trives med det! Han henger også i puppen når han vil og vi samsover. Dette er tredje barnet og fortsatt får vi masse kommentarer på at han blir bortskjemt og "lykke til med og få han til og sove og slutte med pupp". Før ble jeg kjempe irritert og begynte og diskutere, men nå har jeg begynt og le og spørre om de vet om noen som har fått problemer fordi de har fått for mye kjærlighet og nærhet som barn. Da blir det ofte stille[emoji28]
Samma her :p Bæringa starta som ren nødvendighet, men har for lengst gått over til noe vi gjør fordi vi elsker det <3 Her ammes og samsoves og bæres det etter alle kunstens regler :p Har begynt å holde foredrag om nyere forskning for de som prøver seg å stikke nesene sine der de ikke hører hjemme og nå tror jeg alle har blitt lei av det, for begynner å bli en stund siden sist kommentar nå. *knis*
 
Samma her :p Bæringa starta som ren nødvendighet, men har for lengst gått over til noe vi gjør fordi vi elsker det <3 Her ammes og samsoves og bæres det etter alle kunstens regler :p Har begynt å holde foredrag om nyere forskning for de som prøver seg å stikke nesene sine der de ikke hører hjemme og nå tror jeg alle har blitt lei av det, for begynner å bli en stund siden sist kommentar nå. *knis*

Hehe så bra[emoji16] Folk lirker av seg mye unødvendig altså![emoji38]
 
Hvordan serverer dere torsk? Det er jo en fisk som deler seg opp i 'flak' og lillemann mister fort interessen når han sjelden får tak i biten. Noen tips?
 
Hei der, hvordan går det?
Vi koser oss i matfatet. Familien rundt er blitt tryggere nå som de ser hvor fint det går og alt i alt så trives vi veldig godt med valget vårt for tilvenning av fast føde. Han spiser mye mer nå og selv om han fortsatt ammes endel så stresser jeg ikke med det, han er ikke blitt 8 mnd enda og regner med det kommer snart. Det skjer stadig at han forskyver en amming på dagen hvis han har spist et godt måltid.
Av selve maten virker det som han liker alt! Flere tanter og onkler rundt oss ser i misunnelse på at babyen vår spiser alt mens deres små (eller større) barn ikke vil smake ditt og datt. Jeg vet jo at vi også kan oppleve det etterhvert, men det er stas foreløpig å ikke føle stress ved matbordet :)
 
Her har vi hatt en litt trøblete start på spise biter pga tunga. Så vi måtte rett og slett begynne på mos igjen. Og frøkene likte nesten ingenting annet en pastamos (som vi valgte å kalle det) men nå er mosen blitt mer og mer klumper og frøkena spiser fisk, brød, frukt og kokte grønnsaker selv. Vi koser oss med fellesmåltider og ser hvor mye mer kos det er enn spise en og en.
 
Back
Topp