Blodtype

Jeg har vært blodgiver og er b- hvet ikke hva gubben har. Heller ikke hva mine barn har.... Men regner med at jeg skal ta en test på dem snart. Siden jeg er så nyskjerig... [emoji14]
 
Jeg er O rh÷
Eldste er B + (etter faren)
Den i magen er + ( men aner ikke resten. Tydeligvis også arvet sin får, annen får enn eldste)
 
Heldigvis finnes det unntak fra regelen og min far er veldig skandinavisk.

Men er vant til å være unntak på ting da, med rødt hår og blå øyne
Absolutt :) og er jo unntak som fasinerer mest ^^
 
Glemte nesten å svare. Har O+ og mannen har B+

Har ikke sjekket ungen, men lurer jo litt.
 
Jeg har 0 rh-, det er vel den mest sjeldne tror jeg. Vet ikke hva mann og barn er.
 
Jepp - universell donor :)
Rakk å registrere meg som blodgiver før jeg ble gravid, men rakk også å bli gravid før første donasjon. Men kanskje greit i og med at jeg allerede lå på laveste "lovlige" nivå i Hb(?). Får ta opp tråden i mars 2019 :)
 
Rakk å registrere meg som blodgiver før jeg ble gravid, men rakk også å bli gravid før første donasjon. Men kanskje greit i og med at jeg allerede lå på laveste "lovlige" nivå i Hb(?). Får ta opp tråden i mars 2019 :)
Heh, typisk det :) kun rukket å gi to ganger her i norge, med svangerskap og alt. Men var flink som student, da ^^

Man får karantene til ett år etter fødsel fikk jeg høre sist ^^
 
Heh, typisk det :) kun rukket å gi to ganger her i norge, med svangerskap og alt. Men var flink som student, da ^^

Man får karantene til ett år etter fødsel fikk jeg høre sist ^^
Et år ja. Så jeg har forsøkt å registrere meg igjen (sluttet da jeg ble gravid med første, og flyttet. Han er ni så det et en stund siden.)

Ikke hørt noe, men det blir vel
 
Jeg er O Rh - , har født et Rh positivt barn, blir spennende å se hvilken Blodtype den i magen har! De sjekker visst blodtypen til barnet allerede nå mens jeg er gravid for å vite om jeg må følges opp for antistoffer...
 
Ca 85% av oss er rhD positive og 15% rhD negative.
0 og A er absolutt vanligst i Norge. B og AB mest sjeldent:)
 
Back
Topp