Blodtype 0 Resus -......

Dorothy_1

Gift med forumet
Jeg har blodtypen 0 Resus -, Og Jeg lurer på om hvis det er andre som har Resus - og har vært hos Legen hvilken oppfølging dere fikk???????
Jeg vet kun at etter en abort eller en fødsel må vi få en sprøyte en plass ved rumpa, Har fått den....... [:D]
 
Jeg er O rehsus negativ. Under begge svangerskapene har jeg tatt noen ekstra blodprøver. Og etter begge fødslene har jeg fått sprøyte fordi begge barna var rhesus positive. Du får kun sprøyte hvis barnet er rehsus positivt.
 
æ har å 0- å får beskjed at man tar ett par ekstra blodprøva.
fikk dein sprøvta når æ mista å når æ hadde en exu
 
Jeg tok en abort for ca 2 og et halvt år siden, Og da måtte Jeg få den sprøyta.
Di sah at dersom man har Resus - og Ikkje får den kan risikere og få mongoe barn ved en senere anledning.
Egentlig såh nektet Jeg og ta den blodprøven for og sjekke blodtypen, Men er glad for at di tok den...... [:D]
 
Jeg har rhesus - også, og jeg må ta to ekstra blodprøver, første i uke 32 og så en i uke 36. Og man må ta en sprøyte etter fødselen, hvertfall hvis barnet har rhesus +.

Om man ikke får denne sprøyta, så kan man ved et senere svangerskap hvor mor er - og barnet +, danne antistoffer mot barnet slik at svangerskapet feiler. Mors kropp tror at barnet er et fremmedlegeme som man må bli kvitt.
 
Heizann alle sammen.. Eg og har sån negativt blo. Hadde ikke anelse om ka dette var før eg snakket med jordmoren min sist kontroll for en måne siden.. viste bare at dt var antistoffer som kunne gjøre at eg ikke kunne få ungeseinere og at eg måtte ha en sprøyte etter fødsel og abort. Men jordmoren min fortalte mg nøye så nå vet eg litt mer.. spørr jordmoren din.
 
Back
Topp