Blod i oppkast?

Rødtoppen Hissig

Forumet er livet
Både idag og i går har jeg tydligvis gått for lenge uten mat-noe som resulterer i at jeg brekker meg til jeg kaster opp magesyre. Men inniblandt magesyra finnes det røde "tråder" og flekker? Kan det være blod? Og evt. Hvorfor? Bør jeg være bekymra?
Skal sies at jeg har drukket tranebærjuice idag, men det var ett glass for mange timer siden, så det burde vært borte fra magesekken forlengst...
 
Kan det være at du har blodig slim i halsen eller slimhinnene?
Sånn...
Hver gang jeg snyter meg er snørret blodig, og det er visst helt normalt i følge legen...
 
Kan jo være at det er blodig i slimhinnene i magesekken e.l. Har ikke opplevd det i spytt f.eks.

Kanskje?

Men altså, jeg kan ingenting om dette, så kanskje du skal ta en telefon til legevakta? Er vel stort sett sykepleiere eller helsesekretærer som tar telefonen der, og de kan nok svare hvis det er en vanlig problemstilling ;)
 
Jeg hadde blødende magesår og spydde blod for noen få år siden. Det så ut som kaffegrut. Jeg meeener de sa på sykehuset at friskt blod kommer fra Halsen eller lenger opp enn magesekken. Svart blod som ser ut som kaffegrut kommer fra magesekken og har rukket å endre farge :p
Men jeg husker overhode ikke nøyaktig så jeg ville tatt en telefon i alle fall. Tente bare å dele min erfaring m blodspy :p
 
Hvis man ikke har så mye igjen i magen så kan det komme gammelt blod men vil nok tro det er fargen fra trandbærjuicen som hang igjen
 
Har nå undersøkt litt på egenhånd og er ganske sikker på at dette kommer fra slimhinner i halsen. Det er friskt blod, ikke svart, så da kommer det vel fra halsen. Måtte snyte meg tidligere, og da var det også blod i snørret (beklager ekkel info!) Er vel slimhinnene som lett blør. Hvis det fortsetter, blir jeg nok å ringe legevakta (evt. legen i morgen).
 
Back
Topp