Blitt deg selv igjen etter fødsel?

Agnete

Forumet er livet
Jeg har lagt på meg veldig rundt hofter og rompe, og har begynt å tenke litt på om jeg noen gang vil bli normal rundt der igjen?
Hva er din erfaring?
Jeg har gått fra en størrelse 32 til 40 nå i svangerskap, så dette er litt uvant for meg :D

Har forresten ikke lagt på meg enormt med vekt, men det jeg har lagt på har kommet på rompe og lår:p
 
Last edited:
Du vil nok alltid være litt større rundt hofter etter et svangerskap. Men vil tro du går ned litt, hørtes jo veldig mye ut:p men ingen garanti desverre
 
Mine hofter har sklidd ut litt hvert svangerskap, syns klærne bestandig sitter rart til og med 1 år etter :p Rompe og lår gjør meg ikke noe, verre med den magen som aldri blir mindre...
 
Vil tru du blir normal igjen. Eg var brei over der fra før, men har ikkje blitt større. Med andremann la eg på meg 15 kg og gjekk ned 20 kg etterpå, så da vart eg nesten for tynn. (Eit forbigåande problem;))
Det einaste som ikkje blir seg sjølv igjen på denne kroppen her er puppane og magen (hengepuppar og hengehud) :)
 
Gikk ned 30 kg i svangerskapet, så her satser vi på at man ikke blir som før. Eneste problem er at det er alt for mye som bare henger..håper det strammer seg opp etterhvert.
 
Jeg er akkurat som jeg var før svangerskapet, ca 3 mnd etterpå. Trente heller ikke.. Nå 1 år etter er jeg faktisk mindre enn før barn. 44kg som jeg synes er litt lite. Så mest sannsynelig blir du nok helt deg selv igjen:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg veier mindre nå enn før jeg fikk barn:)
Men hoftene er breiere;)
 
Jeg har fortsatt 2 kg igjen til jeg er der jeg var før svangerskapet, men jeg kommer inne i mine gamle jeans :) Magen er heller ikke noe slappere enn før, puppene er nok de som har forandret seg mest.
 
Jeg er myyye rundere i kantene nå enn før svangerskapet. :p
Veier det samme nå som når jeg ble gravid med nr 2, men likevel ser jeg annerledes ut. Haha :p
 
Ble som før her begge gangene, utenom noen ekstra kg da som må kjempes vekk begge gangene :p
 
Dagen etter fødselen så jeg ut som jeg gjorde før jeg ble gravid. Eneste forskjellen er et ørlite, lilla strekkmerke på den ene puppen :p
Så alt er mulig, men alle er forskjellige ;)
 
Jeg har altså blitt meg selv de andre gangene, men da har jeg heller ikke blitt så brei over rompa :p
Så nå er jeg litt spent :eek:
 
Jeg veier 10 kg mer nå enn før svangerskap...men kan kun skylde på meg selv og eget kosthold, ikke ungen. :p ;)
 
Hoftene utvider seg under graviditet og fødsel. Det går ikke tilbake. Fett som legger seg rundt hofter og lår og rompe er sunt fett og reserver en ammende mamma kan trenge. Fett på mage derimot er ikke bra. Jeg har begge deler. Jeg går ikke lett ned, så måtte hatt en helt annen hverdag om jeg skal få det bort. Når ungene blir eldre og jeg får mer tid til meg selv ;)
 
Hoftene utvider seg under graviditet og fødsel. Det går ikke tilbake. Fett som legger seg rundt hofter og lår og rompe er sunt fett og reserver en ammende mamma kan trenge. Fett på mage derimot er ikke bra. Jeg har begge deler. Jeg går ikke lett ned, så måtte hatt en helt annen hverdag om jeg skal få det bort. Når ungene blir eldre og jeg får mer tid til meg selv ;)

Hoftene mine har vært seg selv gjennom tre tidligere svangerskap!
Aldri lagt på meg et gram over rompe, lår og har brukt størrelse 32 gjennom mine tre tidligere svangerskap. Derfor lurer jeg litt denne gangen, for det er ikke vanlig for meg :p
Jeg har aldri heller hatt ekstra på magen, blir spennende å se om jeg har fått det denne gangen :D
 
Jeg må begynne å trene styrke igjen, så får jeg tilbake kroppen. Men med bekkenløsning og prolaps er trening ikke mulig foreløpig. Får bare passe på dietten enn så lenge.
 
Nei, ikke på noen måte! Men syns ikke egentlig jeg er noen dårligere versjon av meg selv da. Jeg har forandret meg både fysisk og psykisk. Har siden litt etter fødsel veid rundt ti kilo mer enn før jeg ble prøver, og nå er jeg gravid igjen, så det blir vel bare verre. Men jeg kan jo alltids trene og stå på for å finne tilbake til gamlevekta dersom jeg ønsker det, så det plager meg ikke. Puppene og hoftene er det liksom verre med, ikke så mye å gjøre med dem, men det er bare en god grunn til å kjøpe nytt undertøy og noen stilige bukser. :)
 
Misunner dere som har fått litt større rumpe og hofter :p ikke-eksisterende her! kroppen min har forandra seg, er litt løs hud på magen sammen med strekkmerkene, og puppene henger jo mer, etter tre svangerskap. Ellers er kroppen den samme, veier mindre nå enn jeg gjorde før alle tre svangerskapene, så sliksett er jeg fornøyd ;)
 
Snart 5 mnd siden fødsel, og har fortsatt ca 8 kg mer enn før jeg ble gravid. Ligger på hofte, rumpe og mage. Håper spesielt magen kan bli litt flatere igjen!
 
Med første så passet alle klærne igjen et par dager etter fødsel. Med unntak av noen overdeler pga sykt store pepper :p
 
Back
Topp