Blir det min tur denne gangen?

Hvis ikke denne smerten jeg har i underlivet og tidvis opp på sidene gir seg snart så tror jeg at jeg må ringe jordmor for en sjekk... Vondt å sitte, vondt å ligge, vondt å gå... Føles som om jeg holder på å deles i to.. Ikke sovet ett minutt i natt...
 
Hvis ikke denne smerten jeg har i underlivet og tidvis opp på sidene gir seg snart så tror jeg at jeg må ringe jordmor for en sjekk... Vondt å sitte, vondt å ligge, vondt å gå... Føles som om jeg holder på å deles i to.. Ikke sovet ett minutt i natt...
Ta en tlf og hør da ;)
Hatt det sånn jeg også... Fikk sove litt innimellom. Her er det litt åpning og vonde tak..
 
Ta en tlf og hør da ;)
Hatt det sånn jeg også... Fikk sove litt innimellom. Her er det litt åpning og vonde tak..

Fikk sove litt til og fra i fra 10.30 til 14.00. Det verste har roet seg så ser det an litt. Jordmor har kontortid hver tirsdag og torsdag så hvis det begynner på an igjen senere så ringer jeg henne i morgen. Skal uansett på kontroll på torsdag og da skal jeg etter planen få modningsakupunktur. Det blir spennende ;) Mini er superaktiv for tiden :D I natt satt jeg og lo for meg selv for det er ganske festlig hvor mange rare bevegelser magen kan lage..
 
Fikk sove litt til og fra i fra 10.30 til 14.00. Det verste har roet seg så ser det an litt. Jordmor har kontortid hver tirsdag og torsdag så hvis det begynner på an igjen senere så ringer jeg henne i morgen. Skal uansett på kontroll på torsdag og da skal jeg etter planen få modningsakupunktur. Det blir spennende ;) Mini er superaktiv for tiden :D I natt satt jeg og lo for meg selv for det er ganske festlig hvor mange rare bevegelser magen kan lage..
Ok ;)
Her har det roet seg litt nå også, selv om det er noe på gang. Så nå blir det å prøve å sove ;)
Blir spennende med modningsakupunktur da ;) Lykke til :)
Ja, veldig mye festlig. Pleier å kalle henne for sjøstjerna eller tømmerstokken alt etter som hvordan hun ligger.. :p
 
Ok ;)
Her har det roet seg litt nå også, selv om det er noe på gang. Så nå blir det å prøve å sove ;)
Blir spennende med modningsakupunktur da ;) Lykke til :)
Ja, veldig mye festlig. Pleier å kalle henne for sjøstjerna eller tømmerstokken alt etter som hvordan hun ligger.. :p

Hehe ser for meg en sjøstjerne som vrir og vender på seg :) Her går mini for "mageninjaen" for bevegelsene er cirka like diskret som hos pappaen når han beveger på seg (pleier å si at han er like lett på tå som en elefant med et kjøleskap på ryggen) ;) Håper han eller hun i magen arver min balanse framfor farens hehe!
 
Hehe ser for meg en sjøstjerne som vrir og vender på seg :) Her går mini for "mageninjaen" for bevegelsene er cirka like diskret som hos pappaen når han beveger på seg (pleier å si at han er like lett på tå som en elefant med et kjøleskap på ryggen) ;) Håper han eller hun i magen arver min balanse framfor farens hehe!
Mhm, nettopp derfor hun fikk det kallenavnet. Når bevegelsene er i alle kanter og de bare vrir seg rundt :p
Hehe :p får håpe på det ;)
 
Kroppen har tatt seg en pause fra kynnere og maserier de siste dagene... Men nedpress i bøtter og spann! Har store planer om en ny runde med husarbeid i dag for å se om det har noe innvirkning. Pluss at jeg skal bake kanelboller og sjokoladeboller til å ha i frysen. Og ettersom gårsdagens kakebaking førte til en stykk utslitt meg så satser jeg på at litt bollebaking hjelper. Har lovet kanelboller til den av vennene våre som er så snill og kjører samboer og bil etter ambulansen ned til byen når fødselen starter. 3,5 time til sykehuset og en samboer som aldri har tatt lappen krever litt ekstra planlegging. Gubben får selvsagt sitte på i ambulansen hvis vi ikke får noen til å kjøre bilen ned, men det blir voldsomt trangt baki der, og det er ikke behagelig for ham å sitte med ryggen mot kjøreretning så lenge..
 
I går morges klokka 9 hadde jeg time for kontroll og modningsakupunktur hos jordmor. Da jeg kom dit hadde jeg gått opp 5 kg (!) siden forrige kontroll (vannvekt), hadde protein i urinen og høyt blodtrykk. Ble sendt til føden i Kristiansand 3 timer unna. Fikk lov til å kjøre selv men med streng beskjed om at jeg måtte ta pauser og ringe dersom jeg skulle bli dårlig.

På føden ble det ctg, blodtrykksmålinger, ultralyd, blodprøver og forsøk på stripping. Fikk tablett for å senke blodtrykket. Fikk meg en god natts søvn:)

I dag har det skjedd mye. Nye blodprøver, ctg og så er jeg satt igang med ballongkateter. Så nå ligger jeg her og det veksler mellom rier og sterke menssmerter og håper at jeg får hvilt litt i natt. Ballongen skal sitte inne i 24 timer hvis den ikke falle ut før eller at vannet går. Så blir det ny sjekk i morgen og da kommer de til å enten gi meg tabletter eller forsøke å ta vannet. Uansett, svangerskapet går mot slutten og det er både veldig deilig og litt vemodig.

I dag har tydeligvis vært en supertravel dag her på føden og jeg tar meg i å bli helt rørt hver gang jeg hører babygråt ;) snart min tur!!!
 
I går morges klokka 9 hadde jeg time for kontroll og modningsakupunktur hos jordmor. Da jeg kom dit hadde jeg gått opp 5 kg (!) siden forrige kontroll (vannvekt), hadde protein i urinen og høyt blodtrykk. Ble sendt til føden i Kristiansand 3 timer unna. Fikk lov til å kjøre selv men med streng beskjed om at jeg måtte ta pauser og ringe dersom jeg skulle bli dårlig.

På føden ble det ctg, blodtrykksmålinger, ultralyd, blodprøver og forsøk på stripping. Fikk tablett for å senke blodtrykket. Fikk meg en god natts søvn:)

I dag har det skjedd mye. Nye blodprøver, ctg og så er jeg satt igang med ballongkateter. Så nå ligger jeg her og det veksler mellom rier og sterke menssmerter og håper at jeg får hvilt litt i natt. Ballongen skal sitte inne i 24 timer hvis den ikke falle ut før eller at vannet går. Så blir det ny sjekk i morgen og da kommer de til å enten gi meg tabletter eller forsøke å ta vannet. Uansett, svangerskapet går mot slutten og det er både veldig deilig og litt vemodig.

I dag har tydeligvis vært en supertravel dag her på føden og jeg tar meg i å bli helt rørt hver gang jeg hører babygråt ;) snart min tur!!!
Spennende tider :) Masse lykke til ;)
 
Oj så spennende!! Nå er det snart din tur ♡ masse lykke til ♡

Tusen takk <3 Nå ligger jeg bare og venter på at legen skal bli ferdig med en operasjon så han/hun kan komme og ta ut ballongen og eventuelt forsøke å ta vannet. Skulle egentlig ha tatt den ut nå men akutte operasjoner må selvsagt prioriteres :) Hadde aldri trodd jeg skulle synes det var helt greit å ikke gjøre noen ting - bare ligge her og halvsove hele dagen. Men får samle så mange krefter som mulig! Blir spennende å se hva som skjer videre i ettermiddag/kveld :)
 
Og tiden går.... og går.... og går...... Akkurat ferdig med dagens andre ctg som registrerte at babyen har det fint (som er det viktigste) og at jeg har rier med ca 5-6 minutters mellomrom. Men det kunne jeg fortalt uten ctg for jeg må puste meg gjennom dem. Håper bare at disse riene påvirker livmorhalsen og at jeg blir mer moden. Har jo hatt en del sammentrekninger både på fredag, i går kveld og i dag tidlig men de har ikke påvirket livmorhalsen noe særlig. Er på dagens andre modningspille (fikk tre i går) etter at jeg fikk valget om å la legen undersøke meg eller ta dagens pille nummer to. Velger pillen lett for disse legene er ikke akkurat forsiktige når de forsøker å finne ut om de kan ta vannet.

Bruker hvert ledige minutt til å halvsove og samle krefter. Er utrolig sliten og jeg merker at lunta mi blir kortere og kortere. Samboeren fikk nettopp kjeft fordi jeg kan høre tastelyden på iPaden når han skriver....

Ble også anbefalt epidural når denne babyen virkelig bestemmer seg for å komme ut... Noe jeg i utgangspunktet absolutt ikke hadde lyst på. Men nå er holdningen blitt mer "jeg tar hva som helst for å komme meg gjennom dette". Jeg hadde også en stor drøm om å bruke badekar men det utgår selvfølgelig siden dette nå betegnes som en risikofødsel. Festlig... Fikk også beskjed om at når vannet er tatt så skal de inn og sette en elektrode på hodet til skatten min. Dobbelt festlig... Jeg er sår der nede allerede pga alle undersøkelsene så det ser jeg absolutt ikke frem til.

Men, all klaging til side. Jeg gleder meg utrolig til å hilse på den lille skatten vår når han eller hun endelig kommer ❤️
 
Håper det går bra med deg ♡ fikk ikke kommet meg innom hit for å lese før nå, men ser jo at det har skjedd mye. Håper du har fått møte skatten din nå ♡♡
 
Lille Alvar kom til verden 7/9-15 med akutt keisersnitt. Han er helt fantastisk og jeg blir ikke lei av å se på ham eller kose med ham ❤️

Noe jeg er litt lei av er å være på sykehuset enda.. Nå er vi her på 8. dagen og jeg holder på å bli tullete.. I går fikk vi ikke lov til å dra hjem fordi han hadde gått ned for mye i vekt. Men i dag fikk han grønt lys. To timer før vi egentlig skulle dra fikk jeg plutselig rødt lys pga blodtrykket så da måtte vi bli her enda en lang kveld/natt og formiddag i morgen. Er absolutt ikke sikkert vi får reise hjem i morgen. Jeg er sliten. Lei. Og jeg er drit lei all trafikken inn og ut av rommet vårt. Pluss at jeg er veldig lei av sprøyte og tabletter og alt det der..

NÅ JEG VIL JEG HJEM ASSÅ!!!!!
 
Nesten hjemme igjen nå. Det vil si at ettersom jeg må innom sykehuset for sårstell og blodprøver kan vi ikke reise helt hjem i eget hus enda. Så nå bor vi hos mine foreldre. Har ikke vært hjemme på snart tre uker og jeg savner det så utrolig. Veldig takknemlig for at vi får være her hos mamma og pappa men samtidig vil jeg hjem til egen seng, sofa og alle tingene til lillemann.
 
Gratulerer så mye med gutten ♡♡ håper du får komme hjem i eget hus snart ♡
 
Gratulerer så mye med gutten ♡♡ håper du får komme hjem i eget hus snart ♡

Tusen takk :) ny kontroll på sykehuset i dag. Krysser fingrene for at de gir oss grønt lys til å reise hjem og at jeg får lov til å ta resten av oppfølgingen hos fastlegen min i stedet for på sykehuset. Mye mer behagelig både for meg, mini og lommeboka :)
 
Tusen takk :) ny kontroll på sykehuset i dag. Krysser fingrene for at de gir oss grønt lys til å reise hjem og at jeg får lov til å ta resten av oppfølgingen hos fastlegen min i stedet for på sykehuset. Mye mer behagelig både for meg, mini og lommeboka :)
Krysser fingrene for deg :)
 
Nå har vi vært hjemme i eget hus i fem dager og det føles utrolig bra! Var til kontroll hos fastlegen min i går. Sjekket operasjonssåret, blodtrykket og crp. Den delen av såret som har vært holdt åpent slik at infeksjonen kunne "renne" ut var nå nesten helt lukket og så veldig fint ut. Blodtrykket var normalt (men går fremdeles på medisiner) og crp'n var normal (endelig - etter snart to uker på antibiotika). Skatten vår blir jeg bare mer og mer forelsket i og han er det skjønneste jeg noen gang har sett ❤️ I natt fikk han sove inntil meg fordi han hadde tydeligvis ekstra behov for nærhet. Var en utrolig deilig følelse å kjenne den lille kroppen som virkelig koste seg inntil meg. Varmer mammahjertet ❤️
 
Back
Topp