Blir det min tur denne gangen?

Hmmmmmm

Elsker forumet
Septemberlykke 2015
Når man mister to av to svangerskap og begynner å spotte i uke 5 i det tredje så begynner man å stille seg selv en del spørsmål.
Blir det noen gang min tur til å kjenne en varm liten baby på brystet?
Er det noe feil med meg?
Hvorfor blir "alle" andre gravide uten problemer?
Osv osv. noen ganger føler man seg fullstendig mislykket som kvinne. Det er jo dette vi er skapt for, og så klarer jeg ikke det engang.

Samtidig har man alltid et lite håp. Men det går veldig opp og ned. Men det gjør mest vondt.

Aller verst er det når folk rundt deg gir deg et klapp på skuldra mens de sier "skal ikke du begynne å produsere snart? Er på tide det!". Lite vet de.

I dag er jeg 4+6 og jeg har spottet de siste fire dagene. Men jeg er forvirret for ikke gjør det vondt og det er ikke frisk blod. Mye tynnere, mye mindre og ikke som de andre gangene jeg var gravid.

En svak svak svak stemme i hodet mitt lurer på om dette er en såkalt menslignende blødning som visstnok mange opplever. Håper det.

Akkurat nå er jeg evig takknemlig for hver dag som går uten at jeg får store smerter eller fossblør. Nå er 4+6 snart over, i morgen våkner jeg opp til 5+0, forhåpentligvis.
 
I dag tok jeg en sånn billig strimmeltest på ettermiddagsurin (har flydd på to cirka 15 ganger i dag, må så innmari tisse hele tiden). Her er resultatet. Det øverste bilde med to tester viser testen jeg tok 13 dpo (den svakeste) og den jeg tok 15 dpo. På dette bilde er den nyeste testen IKKE tørket.

Det nederste bildet viser disse to testene sammen med den jeg tok i ettermiddag og jeg mener vitterlig at den jeg tok i ettermiddag er sterkere enn den jeg tok 15 dpo (begge bilder er før de er tørket). Håper ikke jeg ser syner... 13 og 15 dp0.jpg 13 15 21 dpo.jpg
 
I dag tok jeg en sånn billig strimmeltest på ettermiddagsurin (har flydd på to cirka 15 ganger i dag, må så innmari tisse hele tiden). Her er resultatet. Det øverste bilde med to tester viser testen jeg tok 13 dpo (den svakeste) og den jeg tok 15 dpo. På dette bilde er den nyeste testen IKKE tørket.

Det nederste bildet viser disse to testene sammen med den jeg tok i ettermiddag og jeg mener vitterlig at den jeg tok i ettermiddag er sterkere enn den jeg tok 15 dpo (begge bilder er før de er tørket). Håper ikke jeg ser syner... Vis vedlegget 97900 Vis vedlegget 97901
Det er ingen tvil om at den du tok på ettermiddagsurin i dag er mye sterkere :) Den blir nok enda sterkere også når den har tørket :) Jeg er helt sikker på at dette går veien :Heartred
 
Takk for oppmuntrende ord :) Setter stor pris på det!

I dag har jeg hatt stikkinger i magen (litt forskjellige steder), en svak strekkfølelse i lysken på høyre side.

Ble veldig glad da testen jeg tok ble sterkere enn forrige gang. Gleder meg til å teste i morgen tidlig. Temperaturen i dag tidlig var litt lavere enn den har vært de siste dagene, 36,95, da jeg målte den 05.30 i dag tidlig. Men hadde en veldig urolig natt og sist jeg var oppe var klokka rundt 3 så jeg målte på nytt da jeg hadde fått 3,5 time sammenhengende søvn fra 05.30. Da lå tampen på 37,15. Blir spennende å måle i morgen tidlig.

Ellers så har jeg flydd på do i hele dag. Blæra mi er tydeligvis ikke større enn et kronestykke eller no... Føles i allefall sånn. Humøret har vært....eksplosivt... stakkar samboeren ;)

I ettermiddag var jeg seriøst kvalm til tider. Var redd jeg måtte kaste opp. Har funnet ut at vann og hjemmelaget smoothie som står ferdig i kjøleskapet er tingen. Har også vært generelt småuggen med svimmelhet og press i hodet (på grensen til hodepine).

Men akkurat nå er jeg takknemlig for alle symptomer. Håper dette går veien men våger ikke tro det helt enda.
 
Tok ny test nå og teststreken er nesten like sterk som kontrollstreken! Blir spennende å høre om hva hcg nivået mitt var for to dager siden :) Ser frem til ny test i morgen tidlig :)
 
Tok ny test nå og teststreken er nesten like sterk som kontrollstreken! Blir spennende å høre om hva hcg nivået mitt var for to dager siden :) Ser frem til ny test i morgen tidlig :)
Så deilig at testene blir sterkere og sterkere :) blir spennende med nøyaktig svar på prøven :)
 
Krysser alt jeg har for det :) Fikk bestilt meg time hos fastlegen min i dag, men hun hadde ikke noe ledig før 19. Januar. Da vil jeg forhåpentligvis være 6+5. Håper hun kan ordne henvisning til tidlig ultralyd da. Hvis dette ikke går veien får jeg benytte den legetimen til å legge en plan for veien videre mtp utredning. Men krysser alt jeg har for at dette går greit... :)
 
Må visst vente på resultatene av hcg målingen til i morgen. Hadde ikke kommet enda... festlig... jaja, da har jeg noe å se frem til i morgen da :p
 
Må visst vente på resultatene av hcg målingen til i morgen. Hadde ikke kommet enda... festlig... jaja, da har jeg noe å se frem til i morgen da :p
Åh så kjedelig da. Jeg som hadde gledet meg til du skulle rapportere om flotte verdier :p har tenkt masse på deg i dag. fikk du i det minste tatt ny blodprøve for å sjekke stigning? :)
 
Nei.. er litt tungvint for jeg bor 3,5 time unna fastlegen min. Så jeg fikk lov til å komme innom et legekontor som var litt nærmere for å ta prøven ettersom jeg hadde begynt å spotte. De videresender resultatene til fastlegen min og så skulle hun vurdere om en ny prøve skulle tas. Bør egentlig bytte fastlege men jeg har ikke tillit til de som er her i bygda da jeg kjenner mange som har fått dårlig eller manglende behandling. Akkurat nå føles det tryggere å ha den samme fastlegen som jeg hadde de to andre gangene jeg var gravid, så bytter jeg heller etterhvert hvis alt ser ut til å gå riktig vei og jeg føler det er riktig. Inntil videre kombinerer jeg fastlegetimer med noen dager hjemme sammen med familien og venner så jeg forsøker å få timer enten på fredager eller mandager slik at jeg kan ta langhelger i byen :)
 
"Karusellsug" i magen for andre dag på rad. Sterkest på kvelden. Puppene er også mer ubehagelige på kveldstid. Mye mindre spotting en de andre dagene. Litt på formiddagen så stort sett ingenting utover ettermiddagen og kvelden. Litt stikkinger i livmora og stråling ned langs innsiden av venstre lår. Trøtt. Stabilt høy temperatur. Blir kvalm av varme fuktige steder som badet etter at noen har dusjet. Går også rundt med en svimmelhetsfølelse både titt og ofte og særlig ved fysisk anstrengelse.
 
Karusellsug i magen nesten hele tiden. Kvalm fra morgenen av. Ømme pupper da jeg stod opp i dag tidlig. Supertrøtt og ingen overskudd. Kort lunte (stakkar mine ansatte). Svimmelhetsfølelse. Alt er et ork. Vil bare sove og gjemme meg under dyna. I går kveld orket jeg ikke strikke fordi jeg ikke klarte fokusere på perlestrikkinga. Livet er hardt asså :p
 
Jaaaaaaaa! Målte hcg på tirsdag. Da var jeg 20 dpo og nivået var hele 1835! Håper det fortsetter å stige!!!
 
Åh så kjedelig da. Jeg som hadde gledet meg til du skulle rapportere om flotte verdier :p har tenkt masse på deg i dag. fikk du i det minste tatt ny blodprøve for å sjekke stigning? :)

Fikk svar nå nettopp: 20 dpo var hcg på 1835! :)
 
Så bra!! Det var kjekt å høre :) spennende hva hcg er på nå :)

Det var så høyt at de mente jeg kunne vente med ny måling til legetimen min 19.

Skulle gjerne tatt en ny prøve men jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet og stole på at fagfolkene vet hva de snakker om :)
 
Back
Topp