Blighted ovum/ tom fostersekk

Huff føler sånn med deg[emoji173]️ Ville ikke tatt cytotec nå om det var det du tenkte? Det kan gi veldig sammentrekninger og smerter. Så vondt og leit å føle seg så alene oppi det hele. Bruk oss her på forumet, er her for deg vi,selv om det er en fattig trøst[emoji173]️ klem
 
Har du en venn(inne) du kan ringe? Evt ring til gyn og forklar at du er alene, har vondt og er redd, så får du sikkert komme dit å være hvis du vil.
 
Takk[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ Har mamma her nå- alt er mye bedre! Blør ganske mye og ler innimellom!!! Klarer endelig å slappe av!!!
Tusen takk for tips om ikke ta Cytotec
 
Takk[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ Har mamma her nå- alt er mye bedre! Blør ganske mye og ler innimellom!!! Klarer endelig å slappe av!!!
Tusen takk for tips om ikke ta Cytotec

Bra du blir tatt vare på! Lykke til i neste runde...
 
Huff, det er så vondt. Kan være fryktelig vondt fysisk (husk å ta de smertestillende du fikk med deg og følge opp med paracet om du trenger), men mest psykisk.
Jeg var alene den kvelden jeg fikk effekt av Cytotec, men med folk som visste bare et par minutter unna. Kjente at jeg ikke hadde vært noe særlig til selskap så selv om det var vondt så var det for meg godt å ikke trenge tenke på å ta hensyn til eller at det var andre til stede. Var verst den dagen.
 
Jeg har hat to MA, en med cytotec og en utskrapning.
Hadde ingen smerter med cyrotec, merka ikke noe, men blødde meg nesten i hjel. Mista 3 liter blod og blodprosent på 4. Det tok to mnd å komme "tilbake". Nå andre gang valgte jeg kirurgisk, en DRØM i forhold. Ingen smerter og ingen blødninger.

Lykke til, leit du mista :(
 
Huff, det er så vondt. Kan være fryktelig vondt fysisk (husk å ta de smertestillende du fikk med deg og følge opp med paracet om du trenger), men mest psykisk.
Jeg var alene den kvelden jeg fikk effekt av Cytotec, men med folk som visste bare et par minutter unna. Kjente at jeg ikke hadde vært noe særlig til selskap så selv om det var vondt så var det for meg godt å ikke trenge tenke på å ta hensyn til eller at det var andre til stede. Var verst den dagen.

Tusen takk for at du deler[emoji173]️
Nå hadde jeg en slags abort her i går kveld, bare på den ene pillen. I dag ringte jeg gyn for å høre om jeg kunne få ul. De hadde ikke kapasitet til det, og anbefalte meg å ta Cytotec. Jeg sa at jeg får en venninne hit i morgen, og det var visst greit å vente til da.
Gruer meg!
 
Jeg har hat to MA, en med cytotec og en utskrapning.
Hadde ingen smerter med cyrotec, merka ikke noe, men blødde meg nesten i hjel. Mista 3 liter blod og blodprosent på 4. Det tok to mnd å komme "tilbake". Nå andre gang valgte jeg kirurgisk, en DRØM i forhold. Ingen smerter og ingen blødninger.

Lykke til, leit du mista :(

Takk for svar[emoji173]️
Dette hørtes helt grusomt ut!! Kan jeg spørre om du var langt på vei, siden du mistet så mye blod?
Jeg har jo bare tom fostersekk der inne, så de mente at jeg ikke kom til å blø så mye...
Godt å høre at kirurgisk var mye bedre for deg! Flere sier det... og likevel sa legen i går at man nesten ikke gjør dette kirurgisk mer.
Jeg håper dette går bra, tror jeg gjør dette i morgen...
 
Tusen takk for at du deler[emoji173]️
Nå hadde jeg en slags abort her i går kveld, bare på den ene pillen. I dag ringte jeg gyn for å høre om jeg kunne få ul. De hadde ikke kapasitet til det, og anbefalte meg å ta Cytotec. Jeg sa at jeg får en venninne hit i morgen, og det var visst greit å vente til da.
Gruer meg!
Skjønner det. Vi skulle jo alle ønske at utfallet var annerledes. Beste anbefalingen er å ligge i forkant med smertestillende. Ha det du kan tenke deg av mat og drikke, comfort food,..
Behagelige klær. Kort vei til do (masse dopapir og store bind). Da det kom på ordentlig tror jeg jeg satt på do en time for det begynte renne igjen så fort jeg reiste meg. Trøsten var at det var det verste så ble bedre når det var over.

Lykke til.
 
Takk for svar[emoji173]️
Dette hørtes helt grusomt ut!! Kan jeg spørre om du var langt på vei, siden du mistet så mye blod?
Jeg har jo bare tom fostersekk der inne, så de mente at jeg ikke kom til å blø så mye...
Godt å høre at kirurgisk var mye bedre for deg! Flere sier det... og likevel sa legen i går at man nesten ikke gjør dette kirurgisk mer.
Jeg håper dette går bra, tror jeg gjør dette i morgen...
Jeg var 10 uker da jeg måtte ta Cytotec og hadde også tom fostersekk. Slimhinna var god og de hadde sett morkaka. Hadde en blodansamling i livmora så gyn mente en naturlig blødning kanskje var på gang. Samtidig så hadde vi gått i fire uker allerede og visst det kanskje gikk denne veien så han ville ikke jeg skulle vente lenger.
Fikk også beskjed om at Cytotec var bedre mtp å bli gravid igjen enn utskraping. Når det er sagt så nekter jeg å ta Cytotec en runde til, spesielt hvis det er MA og ikke BO... mye pga den psykiske påkjenningen.
Jeg blødde veldig mye mer enn jeg hadde trodd. Husker ikke nøyaktig, men ble veldig minnet om renselsen etter fødsel de første to dagene. Savnet de kjempestore bindene ("bleiene") man fikk på barsel...
 
Håper det går bra med deg[emoji173]️
 
Jeg hadde veldig god effekt av Cytotec.
Men viste seg 7 uker etter at det var litt rester likevel.
 
Uff det er kjipt...
Jeg skal på kontroll onsdag. Frykter også at det er rester.
Fordelen er at du har raskt kontroll. Det var skikkelig nedtur å oppdage at vi hadde tapt ytterligere to måneder på toppen av svangerskapsvarigheten...
 
Back
Topp