Bleieslutt

Totoro^-^

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Da er prosjekt bleieslutt i gang.
Mannen hadde kjøpt inn truser sammen med ungen; begge var enige om at dette var noe han kunne bruke når han var ferdig med bleier.

Lite visste han at ungen ville stå opp i dag og mene at det var trusetid :)

Tror nok set blir en del vask, da ungen gjerne ikke sier ifra før det er for sent; men nå er vi i gang [emoji14]
 
Etter fire timer ble det to våte truser, men mange turer på do uten problem :) føler meg som en galing der jeg stalker ungen og spør om han skal på do ;)

Så erklærte han ay det var bleietid og nok for i dag ^^
 
sniker litt fra juli 15 :) Mi slutta sommeren i fjor, da hun ble 2. Plutselig en dag bestemte hun seg for at bleia ikke skulle på, heldigvis hadde jeg permisjon med lillesøster så det ble fridag fra bhg og langhelg. Bleia kom aldri på igjen (Kun om natta enda). Så det kan pluselig gå superfort :) Det viktigste er å la det gå i hans tempo, som det virker som dere gjør :) Lykke til :)
 
Nå er jo innlegget noen uker gammelt, men hvordan har det gått til nå?

Min vil gjerne sitte på do, men det kommer fortsatt ingenting. Så vi er ikke helt der enda [emoji4]
 
sniker litt fra juli 15 :) Mi slutta sommeren i fjor, da hun ble 2. Plutselig en dag bestemte hun seg for at bleia ikke skulle på, heldigvis hadde jeg permisjon med lillesøster så det ble fridag fra bhg og langhelg. Bleia kom aldri på igjen (Kun om natta enda). Så det kan pluselig gå superfort :) Det viktigste er å la det gå i hans tempo, som det virker som dere gjør :) Lykke til :)
Ja, var helt likt for nevøen min. Plutselig var det stopp. Her går det i rykk og napp, tenker vi tar det til sommeren om ikke annet :)
 
Nå er jo innlegget noen uker gammelt, men hvordan har det gått til nå?

Min vil gjerne sitte på do, men det kommer fortsatt ingenting. Så vi er ikke helt der enda [emoji4]
Går sakte men sikkert frem. Men det er veldig humørbasert; noen dager sier han fra at han må på potte eller vil ha trusetid (hans uttrykk ;) ), andre ganger er det helt krise og pottenekt. Da henter han ny bleie og skifter nesten selv

Han får klistremerker når han gjør på potta; han synes det er gøy, men ingen motivasjon i seg selv ^^
 
Her har vi drevet på lenge :p Men hun sier "BARE BÆSJE PÅ DO!", så går hun inn på rommet og gjør sitt i bleia... Jadda :p hihi.
Storesøster var 3 ved bleieslutt, så vi stresser ikke.
 
Men har dere noen avtaler med bhg nå?
 
Men har dere noen avtaler med bhg nå?

Nja, har opplyst at vi jobber med det, og de tilbyr i løpet av dagen å gå på do. Ikke sååå enkelt når det er flere små -og når min helst sier ufra etterpå...
 
Nja, har opplyst at vi jobber med det, og de tilbyr i løpet av dagen å gå på do. Ikke sååå enkelt når det er flere små -og når min helst sier ufra etterpå...
Ok :) Bra de tilbyr det da!
 
Ok :) Bra de tilbyr det da!

På avdelingen hans er det tre stykker som har fylt tre; to av dem har akkurat gått over til truser; så litt ekstra fokus der. Så kanskje lettere å følge de andre?
 
På avdelingen hans er det tre stykker som har fylt tre; to av dem har akkurat gått over til truser; så litt ekstra fokus der. Så kanskje lettere å følge de andre?
Oi, så store barn der, her sender de dem over med en gang august kommer året de fyller tre :)
Kan være det ja :)
 
Oi, så store barn der, her sender de dem over med en gang august kommer året de fyller tre :)
Kan være det ja :)

De har akkurat fylt hele gjengen, så til høsten er de nok et annet sted. Antar min også blir flytta :)
 
Her har potte/do vært interessant litt av og på i et halvt års tid. Hun sier alltid ifra når hun tisser (i bleia), så hun er veldig bevisst på at det skjer. Er ikke like lett å få henne til å gå når hun må. Prøver ofte å få henne på do når jeg ser hun prøver å bæsje, men da vil hun ikke. Vil gå på do når bæsjen allerede er i bleia i stedet! [emoji1]

Stresser foreløpig ikke med det, satser på at det hjelper å kunne gå uten bleie en del i sommer [emoji4]
 
Vi har prøvd litt til og fra uten større suksess. Men nå den siste uka har han plutselig blitt kjempe flink og sier ifra når han må og bleia har vi ikke brukt annet enn på natta. :joyful:
 
Vi har prøvd litt til og fra uten større suksess. Men nå den siste uka har han plutselig blitt kjempe flink og sier ifra når han må og bleia har vi ikke brukt annet enn på natta. :joyful:
Så bra!
 
Hvordan går det med bleieslutt nå?

Her er vi i gang. Hun har gått naken eller i trusa stort sett hele ferien (3.uka nå), og ofte går det bra. Har kun hatt ett bæsjeuhell (bank i bordet!). Litt opp og ned med tissing, enkelte dager er det ingen uhell, neste dag kan det være 3-4. Vi prøver å få henne på do minst en gang i timen, men det hender vi også glemmer det.. Har i hvert fall lært at det ikke nytter å spørre henne om hun må tisse (hun svarer alltid nei), da kommer det nesten uten unntak et uhell rett etterpå. Akkurat som hun begynner å kjenne etter, og da plutselig kommer det! Er spent på hvordan det vil gå fra neste uke når det er barnehage igjen!
 
Min har totalnekt, så venter litt med det
 
Back
Topp