Bleiebøtte

Adundas

Flørter med forumet
Noen som allerede har erfaring med bleiebøtter?

Vi bor slik til at det blir vanskelig å gå ut med hver stinkebleie, å håper det finnes en bleiebøtte som faktisk HOLDER på lukten!
Venninna mi skrøt av deres gratisbøtte fra barnas hus, men når jeg er på besøk hos de kjenner man stanken fra utsiden av badedøren:arghh:

Er derfor på jakt etter erfaringer... vi bryr oss ikke om pris, dyre refills, eller at de klarer å holde på store volum. Vil ganske enkelt ha den som holder odøren til et minimum..;)
 
Vi hadde bleiebøtte først, men den stinket uansett hva vi gjorde. Så vi endte opp med å kjøpe sånne poser man har til hundebæsj i nedbrytbar plast, og putter bleiene oppi sånne og i søpla. Lukter ingenting. Mye billigere ble det også.
 
Vi sluttet å bruke bleiebøtte. Vi bruker kun de lilla posene som henger med bleiene. Posen er i så fall tett. Går ut med dem på kvelden.
 
Vi har sangenic bleiebøtte. Brukt den fra vår var nyfødt til nå når han er 3,5. Kommer til å fortsette å bruke den. Kjøpe refill på eBay. Det kan lukte litt når man åpner lokket og legger nedi en bleie, men ingen lukt om lokket og plasten er tett. Helt genial synes jeg!
 
Hadde den gratis-bøtta man får av barnas hus til førstemann, brukte opp de medfølgende posene, men etter det ble den stående ubrukt. Ble mer pes enn nytte. Nå kjøper vi vanlige avfallsposer med hank som vi henger på stellekommoden, knyter sammen og går ut med når det er bæsjebleie. I starten lukter det ikke av babybæsjen uansett, så kommer til å fortsette med det når babyen kommer.
 
Sniker fra oktober.
Jeg har hatt bleiebøtte fra sangenic og var ikke veldig imponert. Følte den begynte å lukte når vi ikke tømte den hver dag. ( hadde varmekabler på badet der den stod) Fikk tips om Korbell bleiebøtte som vi har vært kjempe fornøyd med
 
Jeg synes ikke bleiene luktet noe særlig de første månedene. Først når man begynner på fast føde begynte det å bli litt mer prikært med å gå ut med posene oftere. Etter lillegutt ble 8 mnd gikk vi fra bleiebøtte til mindre avfallsposer kjøpt på butikken. Så hver kveld knyter jeg sammen og henger klar på døra til en av oss skal ut dagen etterpå. Men noen ganger må man virkelig ut i søpla med en gang. Hehe
 
Takker for tips damer, trøst at det ikke lukter så ille de første mnd i det minste;)
Får se hvilken modell vi ender opp med!
 
Back
Topp