Ble du tatt godt vare på på barselsavdelingen?

M

Moderator Steffen

Guest
Var de snille med dere? Fikk du god opplæring og gode råd? Følte du deg godt ivaretatt? :)
 
Jeg var delvis fornøyd. Første dagen var det en eldre sykepleier som kom til meg. Jeg synes hun var frekk og uhøflig. Ja, jeg er førstegangsmor, men ikke dum og totalt utenfor. De andre damene jeg møtte på likte jeg.
Dro hjem dag 2, når baby var 1 dag gammel.
 
Både og. Men det toppet seg for meg når en jm så meg grine og bare snudde ryggen til, mens hun sa dette får dere fikse selv. Da hadde vi fått nok av KK, og pakker sakene våres og dro hjem.
 
Veldig fornøyd. Følte meg hørt. Første barn dette.

Barnefar var bare innom om kveldene (jobb dagtid og sov hjemme). Fikk hjelp om natta (de tok med baby ut slik at jeg fikk sove).

Likte ikke helt presset om at "opp å gå mest mulig", men jeg sier også i fra. Samme kveld som jeg fødte hadde jeg for søren ikke lyst til å vandre rundt i gangene eller spise i restauranten :laughing002

Gode tips og veiledning. Men merka det var forskjell på gamle jordmødre vs. De nyutdannede i forhold til tips de gav :p ikke at det var sånn stikk motsetninger - men artig når gammel jordmor sitter å har time og forteller at å bade babyen er ikke nødvendig så ofte selv om noen sier 2-3 ganger i uken - 1 gang i uken holder, uten olje. Og samme kveld kommer ung nyutdannet for å vise bading og har med olje og sier at bading kan man gjøre 2-3 ganger i uken :laughing002
 
Njaa.. Alle var hyggelige og hjelpsomme. Men merket veldig godt at de hadde mye å gjøre. Er ikke deres feil, men syns at det var helt på trynet at mannen må hjem og sove. Man burde fått lov å være sammen som en familie. Fikk "kranglet" meg til å være på barselhotellet andre natta, men i etterkant skulle jeg ønske at de hadde sagt nei..for amminga løste seg jammen ikke bare sånn! (Ammetrøbbel var grunn til at de var skeptiske til å la meg bo på barselhotellet.) Vet ikke om det hadde hjulpet å vært en natt til, men..

Og at de hadde bedt meg om å være en natt til der, for det virket som de rushet for å få oss ut siden det var fredag. Endte jo med at vi dro, og slet hele helgen med amminga..for så å finne ut at lille hadde gått ned masse til mandagen :/
 
Ja :) Kjempe bra!

Mannen var hos meg hele tiden, så lenge vi var der (4 døgn). De ansatte hadde goood tid og var utrolig hjelpsomme.

Hadde stort alenerom.

Det var bare 2 andre mødre på hele avdelingen.
 
Jeg er veldig fornøyd med barseloppholdet. Kjempefint rom, hyggelige og flinke de som jobbet der, god informasjon og opplæring. Og ikke minst den deilige havresuppen om morgenen.:smiley-angelic001 Angrer nesten på at jeg ikke ble der litt lenger :knegg:
 
Jeg syntes det var slitsomt å være på barselhotellet hovedsaklig fordi jeg var alene og det kan være ganske kjipt å være der aleine. Ikke så greit å måtte ned i hotellrestauranten for måltidene med liten baby, og ut å be om nye bind og bleier hele tida (for de deler bare ut noen få om gangen). I tillegg var vi på sånt amme hver tredje time-skjema, samt jevnlige blodsukkermålinger av baby. Når amming gjerne tok en time var det aldri lenge til neste gang, så det gljaldt å få gjort unna egenstell, spising og alt sånt mellom ammingen. Var mange flinke barnepleiere der da, men også noen som ikke var like greie. Og på barselhotellet skal en klare seg mest mulig selv. Hadde vært lettere om jeg hadde hatt mannen der til hjelp og støtte. Så greit å komme hjem med andre ord :)
 
Synes der var helt forferdelig på barsel. Fikk ingen opplæring eller råd. Opplevde at man snakket over hodet på en og stadig ble avbrutt når man snakket. Aldri har jeg følt meg som en så dårlig person som jeg gjorde mens jeg var der. Vi ba om å få reise hjem så fort vi kunne.
 
Synes der var helt forferdelig på barsel. Fikk ingen opplæring eller råd. Opplevde at man snakket over hodet på en og stadig ble avbrutt når man snakket. Aldri har jeg følt meg som en så dårlig person som jeg gjorde mens jeg var der. Vi ba om å få reise hjem så fort vi kunne.
Det er så leit å høre at vi er flere som har opplevd barsel som en vond plass å være. Men det må sies at jeg også møtte noen veldig gode og snille mennesker der, men det ble desverre overskygget av de dårlig opplevelsene vi hadde. Jeg ga også beskjed om at vi ville dra derfra, og det var en befrielse å komme hjem.
 
Det er så leit å høre at vi er flere som har opplevd barsel som en vond plass å være. Men det må sies at jeg også møtte noen veldig gode og snille mennesker der, men det ble desverre overskygget av de dårlig opplevelsene vi hadde. Jeg ga også beskjed om at vi ville dra derfra, og det var en befrielse å komme hjem.
Helt enig med deg![emoji4]

Ammingen løste seg også med en gang vi kom hjem[emoji4] Om kroppen opplever stress vil det gå utover melkeproduksjonen.
 
Følte meg godt tatt vare på ja :) Var ikke mye råd etc jeg fikk, men det var vel pga at jeg ikke er førstagangs. Jeg liker også heller og spørre selv om det er noe jeg lurer på
 
Synes det var koselig på barsel; fikk familierom og mannen var der første natten - godt var det, følte meg litt lett i hodet etter fødsel og blodtap.

Damene der var veldig hyggelige og behjelpelige. Komiske var at de forskjellige som var innom ikke virket helt enige om npr jeg skulle dra hjem. Ene mente jeg kunne dra allerede på dag to (og holdt utskrivningssamtale på kvelden sp jeg kunne dra dagen etter), mens hin som hadde kveldsvakt mente jeg burde bli noen dager til, mtp operasjon og blodprosent
 
Vi fødte på Nordlandssykehuset Bodø og vi er sånn delvis fornøyd med oppholdet på barsel.

En ting som de ikke kunne noe for var at det var helt fult på avdelingen, både føden og barsel. Vi måtte dele rom med flere kvinner og barn under oppholdet, men her fikk pappaen besøke oss fra morgen til kveld. De hadde en slik liten skillevegg mellom sengene, men når man skulle sitte å pumpe og siden rommene er så små så satt faren til barnet på andre siden å hadde full utsikt til det jeg holdt på med. I tillegg var det en eldre, lyshåret jordmor / barnepleier som var av den skikkelige gamledagse typen som tok styringen. Lillebror hadde gulsot og hun snakket som om at det var verdens undergang, løy om hvordan matingen med kopp av han gikk og sa det stikk motsatte som barnelegen hadde fortalt oss. Utenom denne damen så var alle de andre utrolig snille å behjelpelig!

Fødeavdelingen og barsel er under oppussing så disse er nå i midlertidige lokaler i Bodø. Det var veldig slitent der, men det hadde ikke så stor betydning for oss.
 
Jeg var på barsel i ca 13timer, fra midnatt-13.00. Fikk svar på det jeg lurte på da jeg spurte, som var praktiske ting som kan jeg få paracet, kan jeg dra hjem raskt, hvor finner jeg bleier. Men jeg klager ikke ;) Var andregangs og den glupske ungen amma fint umiddelbart.
 
Back
Topp