Ble dere fort enige om navn til barnet?

M

Moderator Amalie

Guest
Eller måtte dere diskutere mye for å komme frem til noe, måtte den ene "gi etter", evt. inngikk dere et kompromiss på navnet? :)
 
Han var 18 dager før han fikk navn [emoji6] Syns det er naturlig at begge har vetorett. Til slutt laget jeg en liste over navn jeg likte og pappaen valgte en av de.
Nå denne gangen tror jeg faktisk vi er enige allerede nå, går inn i uke 22 i dag.
 
Vi blir ikke enige i det hele tatt :hilarious:
 
Vi ble fort enige etter at vi fant det riktige navnet. Diskuterte mye før det, men ingen som begge følte var rette.
 
ble fort enig, hun bestemmer navne hvis vi får ei jente og jeg bestemmer hvis vi får en gutt.
 
Ja, egentlig.
Jeg skrev en liste med navn jeg likte og sa han skulle gjøre det samme, men han gjorde det ikke.
Så da ba jeg han stryke ut navn fra min han absolutt ikke likte.
Endte vel med at jeg satt sammen to av navnene, og hintet til han "William Matheo er jo ganske fint!
og kalte babyen William/willy når vi snakka sammen :p
 
Ja, vi hadde en fellesliste med navn vi likte for begge kjønn, og et par dager etter fødselen valgte vi blant de 3 guttenavnene vi hadde. Pappaen så på ham og sa: "Er han en ****, eller?" Og det var han. :)
 
Ble fort enige med lillebror :) Tok ikke så lang tid med storebror heller, men jeg trengte tid til å venne meg til navnet :) ikke fordi det er et uvanlig/uvant navn, men fordi det ikke stod på "min liste" over navnefavoritter. Men det betydde mye for mannen så jeg ville aldri prøve å overbevise han om å heller velge et av "mine" navn[emoji170] Siden han bare hadde et navn på listen sin så var det viktig for meg å ikke avfeie det uten videre.
 
Med nr.1 ble enig tre måneder før fødsel. Nå med nr.2 ser det ikke ut til at vi blir enige før fødselen
 
På guttenavn var vi uenige om de fleste navnene, men når vi fant ett vi var enige om så ble det bestemt at vi bruker det.
På jentenavn hadde vi ett vi likte veldig godt fra før og var egentlig enig om å bruke det. Fant etterhvert et annet navn jeg likte bedre men som pappaen ikke likte så godt. Fortsatte å ta det opp når vi snakket om navn og det har på mange måter "vokst på han" og nå vil begge heller ha det.
 
Da vi visste det ble jente var navnet allerede klart for lenge siden, ingen diskusjon [emoji5] Hadde vært verre om det ble gutt, hadde flere favoritter...
 
Vi ble veldig fort enige. Han spurte om jeg hadde tenkt på navn da vi fikk vite kjønnet. Jeg ramset opp de 3 navnene jeg likte best. Han hadde to-tre navn han også, men han falt pladask for det jeg hadde som førstevalg, så han ville mye heller ha det enn hva han hadde på sin egen liste :) Så da ble det det, og ferdig "diskutert" på under 5 minutter.
 
Back
Topp