"Blande" melken når man pumper

CFB

Februar 2014's Miss håndarbeid
Februar 2014 - Skjult forum
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
La dette tråden under amming og ernæring også men litt flere som leser her på generelt så legget ut her også :)

Noen som vet om det er ok å blande melken? Da mener jeg om jeg pumper litt nå, men ikke får ut så veldig mye..(teknikken sitter ikke helt enda)
Kan jeg sette dette i kjøleskapet, og så pumpe en ny ladning om noen timer og blande dette oppi samme beger selv om den første melken da er kald? Så slipper jeg ørten begre med litt morsmelk i hver i kjøleskapet :)

Eller bør jeg kjøle det ned separat og evt kunne blande når alt er kaldt?
Kanskje det ikke har noe å si?

Noen ganger klarer jeg å pumpe ut 60-80 ml i en engang, og andre ganger bare 20-40 ml...

Må pumpe ut en del for har en etterlengtet frisørtime på fredag så da må mannen til pers noen timer på dagen :)

Lest på ammehjelpen at det ikke er noe i veien for å etterfylle pumet melk på samme beger som nedfryst melk, så lenge mengden som er fryst er større enn den ferske melken man etterfyller. Men så har jeg lest det motsatte et annet sted, at man for guds skyld ikke må blande, så vet ikke hva som gjelder her...

Jeg mener å ha hørt at man kan fryse melk lagvis oppå hverandre, men skal den bare i kjøleskapet tror jeg at jeg ville kjølt melka ned separat og heller blandet kald. Tenker at melka som allerede er nedkjølt blir jo litt oppvarmet av den andre melka, og så nedkjølt igjen?

Jeg mener å ha hørt at man kan fryse melk lagvis oppå hverandre, men skal den bare i kjøleskapet tror jeg at jeg ville kjølt melka ned separat og heller blandet kald. Tenker at melka som allerede er nedkjølt blir jo litt oppvarmet av den andre melka, og så nedkjølt igjen?

Ja, jeg tror kanskje det er det safeste å gjøre. Morsmelken holder seg jo 6-8 timer i romtemperatur så kunne jo ventet til neste pumping med å sette det i kjøleskapet, men er anbefalt å kjøle den med en gang så tror jeg heller vil gjøre det på den måten. Får heller bli litt flere begre i kjøleskapet om jeg ikke får ut så mye i en engang :)

Back
Topp