Blande grøt med mm?

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Kan man blande ut 4-mnd grøt med mm istedet for vann? Det står vann bakpå pakken, mn er det ikke mildere for magen hvis man blander med mm? Er helt i introduksjonsfasen enda[emoji3]
 
Du kan det ja, men kan være greit å bruke litt mindre væske, spesielt om den blir stående litt for enzymene i MM bryter ned maten så den blir tynnere
 
Ja, men den blir som nevnt over her veeeldig tynn etter noen minutter. Men veldig magevennlig og fin for babyen!
 
Tusen takk for svar :) Jeg blander jeg i mm og det blir en tynn tynn grøt, og lille smatter og storkoser seg[emoji3][emoji307]
 
Jeg blandet mm i grøten og det falt mer i smak enn med vann. Spesielt for magen. Så hvorfor ikke liksom :happy:
Så nå gjør jeg kun detm
 
Jeg visste ikke at det ble mildere for magen med kun MM. Gjelder det MME også, tro? Jeg håper det, for da er det verdt et forsøk. Vi har kun brukt vann (og en ”bøtte” med sviskemos) og hun sliter fremdeles litt innimellom.

Bare hvis hun er vant med mme, ellers vil jo det og bli hardt og uvant for magen. Dessuten er fordelen med mm er at det inneholder enzymer som hjelper med å fordøye maten (er derfor mat blir suppe om du tilsetter mm for tidlig), så er både fordi det er kjent smak og fordi maten er lettere å fordøye. Mme har jo ikke den fordelen, men er jo en kjent smak for de som er vant med mme :)
 
Ja, hun får kun MME så det er hun vandt til :) Men da er det kanskje ikke noe poeng, da, siden det er MM som gjør maten lettere å fordøye? Hun er vandt til fast føde også nå men det er fremdeles litt hardt for magen.

Hm, daså, da er det jo noe annet. Grøt og mme er jo begge deler noe som kan være lett forstoppende for endel babymager, hva med å prøve mindre grøt og kanskje mer grønnsaker, frukt, kjøtt og fett?
 
Jeg visste ikke at det ble mildere for magen med kun MM. Gjelder det MME også, tro? Jeg håper det, for da er det verdt et forsøk. Vi har kun brukt vann (og en ”bøtte” med sviskemos) og hun sliter fremdeles litt innimellom.
Du kan jo prøve med MME og se om det er forskjell ?:happy:
 
Du kan alltids blande med mm i tillegg. Du skal jo helst amme før du gir mat, så det blander seg i magen uansett.

Men til så liten baby ville jeg kjøpt grøt uten melkepulver i.

Fullammer du og baby legger godt på seg, trenger du ikke begynne med grøt enda.
 
Jeg visste ikke at det ble mildere for magen med kun MM. Gjelder det MME også, tro? Jeg håper det, for da er det verdt et forsøk. Vi har kun brukt vann (og en ”bøtte” med sviskemos) og hun sliter fremdeles litt innimellom.

Nei.

Det er enzymer i morsmelk som hjelper til med å bryte ned og fordøye maten.

Mme er hardt for magen.
 
Jeg har alltid lært at man ikke skal blande grøt med noe annet enn det den skal blandes med, fordi det da blir "for mye" næringsstoffer. Om man kjøper grøt som skal blandes med vann, er det jo fordi den inneholder melkepulver. Om man kjøper en grøt uten melkepulver, kan man blande med MM eller MME. Skal dog sies at det er ni år siden sist jeg kjøpte butikkgrøt, så mulig det har endret seg helt. Vesla på tre fikk veldig sjelden grøt, og den hun fikk laget vi selv.
 
At MME er hardt for magen er jeg klar over men det gjør jo i hvert fall ingen ”skade” ettersom hun får kun MME ellers. Jeg tenkte på om MME blandet med grøt var bedre enn kun vann blandet med grøt.

Jeg tenker umiddelbart at det blir verre for magen, ettersom hun da får "dobbelt opp" av det som er hardt for magen.
 
Jeg tenker umiddelbart at det blir verre for magen, ettersom hun da får "dobbelt opp" av det som er hardt for magen.
Ja, jo. Men hun er jo vandt med MME så det kan slå litt begge veier vil jeg tro.
 
At MME er hardt for magen er jeg klar over men det gjør jo i hvert fall ingen ”skade” ettersom hun får kun MME ellers. Jeg tenkte på om MME blandet med grøt var bedre enn kun vann blandet med grøt.

Nei det er verre om det er melkepulver i grøten fra før (altså grøt som skal blandes med vann).

Morsmelk blir noe helt annet.
 
Nei det er verre om det er melkepulver i grøten fra før (altså grøt som skal blandes med vann).
Jeg har jo hørt om flere som har blandet grøt i flasken til babyen..
 
Back
Topp