Blødninger

M2019

Glad i forumet
Julibarna 2019
Hei.

Jeg begynte å blø om helgen etter sex og har bare blødd mer og mer. Var på ul i dag og fikk bekreftet liv og at det trolig er sjøre slimhinner.
Nå på kvelden har jeg begynt å blø så mye at jeg må gå med bind og har fått mensensmerter. Vet jeg har fått bekreftet liv, men er allikevel stresset med sa.

Noen med erfaring på dette området?
 
Skjønner utrolig godt at du er stresset.
Høres ikke kjekt ut at du blør så mye at du må bruke bind.
Kanskje du skal gå til legen for en sjekk,
bare for å være på den sikre siden?
Jeg har selv aldri blødd i svangerskapet,
så har dessverre ingen erfaringer.
Når jeg mistet var det ingen smerter eller blod,
så det er jo utrolig vanskelig å si om dette er uskyldig eller ikke :(
 
Skjønner utrolig godt at du er stresset.
Høres ikke kjekt ut at du blør så mye at du må bruke bind.
Kanskje du skal gå til legen for en sjekk,
bare for å være på den sikre siden?
Jeg har selv aldri blødd i svangerskapet,
så har dessverre ingen erfaringer.
Når jeg mistet var det ingen smerter eller blod,
så det er jo utrolig vanskelig å si om dette er uskyldig eller ikke :(
Jeg kontaktet legekontoret, men fikk beskjed av sekretæren om at det ikke var noe de kunne gjøre uansett. Hun skulle gi beskjed til gyn om det og ringe opp om jeg måtte komme på ny kontroll, men ikke hørt noe. Har gitt seg nå. Har kun mindre blødninger som tidligere i uken. Satser på at det har gått bra. Skal ta en privat ul om 1-2 uker for å være på den sikre siden.
 
Hei. Jeg er godt kjent med blødning i svangerskap, og det vet jeg mange andre også er, selv om man hører veldig lite om det. Med første jenta vår blødde jeg i uke 30. Det var pga morkaken som gnisset mot mormunnen. Helt ufarlig, men veldig ubehagelig da det kom ganske mye blod.

Er 22+2 i dag, og tidligere dette svangerskapet blødde jeg også mye. Det var rundt uke 6, og jeg var sikker på at det var SA. Begynte som tynt blod, og etter noen dager kom det store koagulerte klumper. Blødningen varte ca en uke, og gikk deretter over til mørk brun utflod som etterhvert ble lysere og lysere. Det er faktisk ikke mer enn to-tre uker siden jeg kunne stoppe å bruke truseinnlegg. Alt er tilsynelatende bra med baby :)

Det er fort gjort å tenke SA når man blør tidlig, men ofte er det som du sier, skjøre blodkar.
 
Selvfølgelig begynte det å komme masse blod igjen sammen med skikkelig magesmerter. Har virkelig ikke troa lenger..
 
Jeg kontaktet legekontoret, men fikk beskjed av sekretæren om at det ikke var noe de kunne gjøre uansett. Hun skulle gi beskjed til gyn om det og ringe opp om jeg måtte komme på ny kontroll, men ikke hørt noe. Har gitt seg nå. Har kun mindre blødninger som tidligere i uken. Satser på at det har gått bra. Skal ta en privat ul om 1-2 uker for å være på den sikre siden.

Gwargh. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare tar deg inn til kontroll for å sjekke slik at du kan få litt ro i sjela? Det er så fort gjort, og utgjør så mye for de som er urolige.. Greit at man ikke kan gjøre noe for å unngå at det går galt, men det er bare det å gå rundt i uvisshet liksom...
 
Selvfølgelig begynte det å komme masse blod igjen sammen med skikkelig magesmerter. Har virkelig ikke troa lenger..
:( Skjønner du mister troa. Håper og krysser alt for at det er uskyldige blødninger, men jeg skjønner jo godt at du frykter det verste.
 
Hei.

Jeg begynte å blø om helgen etter sex og har bare blødd mer og mer. Var på ul i dag og fikk bekreftet liv og at det trolig er sjøre slimhinner.
Nå på kvelden har jeg begynt å blø så mye at jeg må gå med bind og har fått mensensmerter. Vet jeg har fått bekreftet liv, men er allikevel stresset med sa.

Noen med erfaring på dette området?


Hvor langt er du på vei?
Om du begynte æ blø etter sex og de tror det er pga skjøre slimhinner kan det kanskje hende at du blør nå vis de har undersøkt og tatt innvendig ul?
Blødde ingenting første svangerskapet, men i dette begynte jeg å blø i uke 12. Sex,mye aktivitet og fysisk/psykisk stress gjorde så jeg begynte å blø. Er nå gravid i uke 40.
 
Hvor langt er du på vei?
Om du begynte æ blø etter sex og de tror det er pga skjøre slimhinner kan det kanskje hende at du blør nå vis de har undersøkt og tatt innvendig ul?
Blødde ingenting første svangerskapet, men i dette begynte jeg å blø i uke 12. Sex,mye aktivitet og fysisk/psykisk stress gjorde så jeg begynte å blø. Er nå gravid i uke 40.
Er i uke 8. Ja, har tenkt på det, men i ettermiddag var det så mye at det bare sprutet ut masse blod når jeg gikk på do hvert 5-10 min. Synes det var litt vell mye blod. Ekstra stressende når jeg hadde sterke magesmerter også.
Dro på legevakten og fikk gu. Legen kunne ikke se noe annet enn blod. Prøvde å se om det var en begynnende sa, men kunne ikke si noe sikkert. Fikk henvisning til gyn i morgen.
Orker virkelig ikke dette stresset her resten av graviditeten. Det har jeg ikke psyke til. Overnervøs fra før av..
Godt å høre det har gått bra for deg!
 
Er i uke 8. Ja, har tenkt på det, men i ettermiddag var det så mye at det bare sprutet ut masse blod når jeg gikk på do hvert 5-10 min. Synes det var litt vell mye blod. Ekstra stressende når jeg hadde sterke magesmerter også.
Dro på legevakten og fikk gu. Legen kunne ikke se noe annet enn blod. Prøvde å se om det var en begynnende sa, men kunne ikke si noe sikkert. Fikk henvisning til gyn i morgen.
Orker virkelig ikke dette stresset her resten av graviditeten. Det har jeg ikke psyke til. Overnervøs fra før av..
Godt å høre det har gått bra for deg!

Skjønner godt at du er veldig nervøs. Bra legevakten henviste deg videre. Krysser fingrene for at dette går bra for deg. Oppdater gjerne etter timen i morgen. Håoer du får til å sove litt i natt. Lykke til
 
Back
Topp