Blødning med store klumper i uke 6+4, fortsatt foster med bankende hjerte på UL

Rupia

Forelsket i forumet
Hei! Jeg er gravid i uke 6+4 og har siste dagene hatt sterkere smerter i mage/underliv og rygg. For 2 dager siden fikk jeg brunlig utflod og i går begynte jeg å blø ganske kraftig og det kom ut en klump på 5x5 cm, før det igjen noen time senere kommer en til og yttligere en til på kvelden. Var på legevakt innimellom dette, og der var de ganske sikker på SA. Fikk UL dagen etter. Når jeg kommer på UL har blødningen begynt å avta. Og der sier legen at jeg fortsatt var gravid. Et foster inntakt i livmor og bankende hjerte. Men at han ikke kunne si noe om grunn til blødning eller om det ville gå bra. Måtte bare vente. Nå har jeg kraftige mens lignende smerter i underliv/rygg og ligger rett ut.

Nå lurer jeg på om noen andre har gode erfaringer med sånn type blødning hvor det har gått bra?
 
Jeg blødde masse forrige gang. Store klumper osv. fra uke 5-15. Var en blodansamling inne i livmoren, så det syntes forsåvidt på ul. Men fikk beskjed om at det kunne gå begge veier. Blodet tørket opp av seg selv til rundt uke 18.
Mistet dessverre noen mnd senere, men det var ikke pga blødningen ;)
Hadde ikke noe særlig med smerter da jeg blødde.
Håper dette ordner seg for deg [emoji173]️
 
Har hørt om fleirling-svangerskap der eit av fostera ikkje er levedyktig og blir frastøtt, men andre fortsetter å utvikle seg. Høyrt om to tilfeller med blødning rundt veke 8-10 som aller mest trulig var ein tvilling som endte i SA. Det andre barnet utvikla seg som normalt til tross for blødningen.
 
Nå endte ikke dette så bra. Blødningene tok seg veldig opp og jeg ble sendt med ambulanse til nærmeste sykehus med åpen gyn. Klinikk. Der ble det fastslått at det dessverre ikke var noe foster mer, og at jeg måtte på utskrapning. Det ble en natt på sykehus og overvåkning pga lavt blodtrykk. Veldig skummelt og trist. Men hva kan man gjøre. Det var nok ikke liv laget som de sier. Takk for svar ❤
 
Nå endte ikke dette så bra. Blødningene tok seg veldig opp og jeg ble sendt med ambulanse til nærmeste sykehus med åpen gyn. Klinikk. Der ble det fastslått at det dessverre ikke var noe foster mer, og at jeg måtte på utskrapning. Det ble en natt på sykehus og overvåkning pga lavt blodtrykk. Veldig skummelt og trist. Men hva kan man gjøre. Det var nok ikke liv laget som de sier. Takk for svar [emoji173]
Så trist at det ikke gikk veien for dere. Sender deg en stor klem [emoji173]
 
Nå endte ikke dette så bra. Blødningene tok seg veldig opp og jeg ble sendt med ambulanse til nærmeste sykehus med åpen gyn. Klinikk. Der ble det fastslått at det dessverre ikke var noe foster mer, og at jeg måtte på utskrapning. Det ble en natt på sykehus og overvåkning pga lavt blodtrykk. Veldig skummelt og trist. Men hva kan man gjøre. Det var nok ikke liv laget som de sier. Takk for svar [emoji173]

Uff så trist[emoji22][emoji22] føler med deg! Hadde akkurat samme forløp som deg for noen uker siden og endte ikke bra her heller! Håper du kommer deg raskt i syklus igjen og at spiren sitter neste gang[emoji173]️
 
Stor klem :Heartred
 
Takk alle sammen ❤ Setterstor pris på omtanken. Har ikke helt gitt meg selv tid til å prosessere dette, og nå er det plutselig ting som foregår i familien som er mer akutt, og krever mye av kjæresten min. Så jeg vet ikke hva jeg føler eller når vi får vårt kjærlighetsbarn.
 
Så leit å høre. Ta vare på deg selv.
 
Veldig trist å lese!
Var selv igjennom en MA i mars som resulterte i utskraping en uke etter.
Dette skjedde midt i bursdagsfeiringer til barna mine , de visste ikke om graviditeten, så maska måtte på og leve "som før". Tanker og sorg ble lagt i skuffen og vi levde som ingenting hadde skjedd i mange dager.

Selvfølgelig var jeg lei meg, men på badet bak låst dør...selv om dette var naturens gang tenker man på det som kunne vært, og en uke etter var jeg sykemeldt..

Det jeg vil frem til er at du må ta tid til deg selv også! Dine tanker, følelser og evt sorg.
Jeg er "flink" på å sette på meg en maske og late som ingenting, men blir spist opp innvendig sakte men sikkert før det "smeller" .
Lykke til :Heartpink
 
Takk ❤
Veldig trist å lese!
Var selv igjennom en MA i mars som resulterte i utskraping en uke etter.
Dette skjedde midt i bursdagsfeiringer til barna mine , de visste ikke om graviditeten, så maska måtte på og leve "som før". Tanker og sorg ble lagt i skuffen og vi levde som ingenting hadde skjedd i mange dager.

Selvfølgelig var jeg lei meg, men på badet bak låst dør...selv om dette var naturens gang tenker man på det som kunne vært, og en uke etter var jeg sykemeldt..

Det jeg vil frem til er at du må ta tid til deg selv også! Dine tanker, følelser og evt sorg.
Jeg er "flink" på å sette på meg en maske og late som ingenting, men blir spist opp innvendig sakte men sikkert før det "smeller" .
Lykke til :Heartpink
Takk for gode råd! ❤ Trist å høre at det ikke ble som ønsket for deg også. Håper det ordner seg for deg etterhvert ❤
 
Takk ❤

Takk for gode råd! ❤ Trist å høre at det ikke ble som ønsket for deg også. Håper det ordner seg for deg etterhvert ❤

Takk. Ble overrasket over egen reaksjon og hvor trist det ble. Bare jeg lot meg selv få sørge/komme meg litt ble alt "bra igjen" og jeg var tilbake på jobb raskt.
Å skyve det bort for å ta vare på andre og "viktigere" ting er ikke alltid det lureste.
Var legen min som ga meg en sykemld og sa at nå skulle jeg tenke på meg selv og ta vare på meg selv! Fortell det til noen/vær åpen!
Håper du klarer å ta vare på deg selv samtidig som det andre du er oppe i nå.
 
Takk. Ble overrasket over egen reaksjon og hvor trist det ble. Bare jeg lot meg selv få sørge/komme meg litt ble alt "bra igjen" og jeg var tilbake på jobb raskt.
Å skyve det bort for å ta vare på andre og "viktigere" ting er ikke alltid det lureste.
Var legen min som ga meg en sykemld og sa at nå skulle jeg tenke på meg selv og ta vare på meg selv! Fortell det til noen/vær åpen!
Håper du klarer å ta vare på deg selv samtidig som det andre du er oppe i nå.
Takk ❤ Har satte meg opp på mye jobb fremover, og tenker det er sikkert bra. Men på lørdag jobbet jeg og hadde så sinnsyke eggløsningsmerter (om det var det) at jeg vurderte legevakt. Måtte gå tidlig. Men er bedre nå. Bruker mye tid på å Google, lese å bare trykke rundt på forumer... vet ikke hvor sunt det er...
 
Takk ❤ Har satte meg opp på mye jobb fremover, og tenker det er sikkert bra. Men på lørdag jobbet jeg og hadde så sinnsyke eggløsningsmerter (om det var det) at jeg vurderte legevakt. Måtte gå tidlig. Men er bedre nå. Bruker mye tid på å Google, lese å bare trykke rundt på forumer... vet ikke hvor sunt det er...

Huff, nei det er ikke så moro å gå igjennom.. en uke etter utskraping og det hadde sluttet å blø fikk jeg smerter under et foreldremøte. Jeg gikk på do og det kom store koagler og blod. Trodde alt var ferdig, men det var visst mere ja.. ble fint igjen etter det da.. mensen kom 7! Uker etter og har nå prøvd på igjen uten hell så langt...
 
Back
Topp