Blødning igjen...

Bolle3

Flørter med forumet
Hadde blødning torsdag og var på ul samme dag, der alt var fint og fikk beskjed på at eg hadde en dyptliggende morkake som var årsaken til blødningen... idag hadde eg en blødning igjen, men er ikkje så bekymra denne gang. Gyn sa at eg kunne blø igjen, men at eg skulle ta kontakt med lege dersom eg blør masse! Han sa ingenting om at eg skulle ta det med ro når eg får blødning... Men eg har no gjort det og tenker det er no litt logisk...

Andre som har dyptliggende livmor og plaget med blødninger? Skal en legge seg på sofa og ikke gjøre noe liksom!?

Eg har en uke ferie igjen, så beg eg på jobb. Spent på korleis det går når eg har de plagene eg har....
 
Er det placenta previa/ at morkaka ligger foran åpningen?
Har ikke hatt det, men vet at det er forbundet med at en kan blø hyppigere. De rådene jeg har fått ved blødning, er å ta det med ro (men trenger ikke være sengeliggende) typ ikke jogge/ løpe til bussen/ løfte veldig tungt, ikke bade så lenge blødningene pågår og ikke samleie.
Håper blødningene dine snart gir seg :) [emoji173]️
 
Er det placenta previa/ at morkaka ligger foran åpningen?
Har ikke hatt det, men vet at det er forbundet med at en kan blø hyppigere. De rådene jeg har fått ved blødning, er å ta det med ro (men trenger ikke være sengeliggende) typ ikke jogge/ løpe til bussen/ løfte veldig tungt, ikke bade så lenge blødningene pågår og ikke samleie.
Håper blødningene dine snart gir seg :) [emoji173]️

Ja, får håpe det. Han sa bare at morkaken var dyptliggende og låg på bakte vegg...
 
Ja, får håpe det. Han sa bare at morkaken var dyptliggende og låg på bakte vegg...

Ja, da dekker den kanskje ikke åpningen helt, og det er bra :)
Får håpe morkaka beveger seg litt oppover etter hvert og at blødningene stanser!
 
Samme her! Var på UL 11+6, fikk beskjed om å ta det rolig og null samleie, legen mente at morkaka burde ha trekt seg tilbake i løpet av 2-3 uker, men kan ikke vite dette sikkert før OUL. Er nå 15+6, ikke blødd siden 12+6, men vært flink til å følge rådene fra legen. [emoji5][emoji4]
 
Samme her! Var på UL 11+6, fikk beskjed om å ta det rolig og null samleie, legen mente at morkaka burde ha trekt seg tilbake i løpet av 2-3 uker, men kan ikke vite dette sikkert før OUL. Er nå 15+6, ikke blødd siden 12+6, men vært flink til å følge rådene fra legen. [emoji5][emoji4]

Hvilke råd fikk du?
 
Jeg er 15 uker og hadde blødning i helga. Morkaken ligger over åpningen og på fremre vegg. Jeg kunne ha samleie, løfte og trene som jeg ønsket sa legen på føden. Syns egt det var rart når andre her anbefales det motsatte..
 
Hmm det er rart ja
Jeg ble sykemeldt på grunn av det, og er det fremdeles
Har hatt tre blødninger så lenge, i uke 10, uke 12 og i uke 16
I dag er jeg 17+0
 
Back
Topp