Blødning i uke 8

Drizza79

Blir kjent med forumet
Hei.
Er i dag 8 uker på veg og eg blør en del, men eg har ikke noen smerter. Er kvalm og det har eg ikke vert før i svangerskapet. Er en del friskt blod slik at det kommer i truse inlegget er litt nervøs her eg sitter. Har lagt i to dager men influensa og høg feber. Har sovet en del i dag også i ca 3 timer er så ekstremt trøtt fortiden er her noen som har opplevd noe lignende?
 
Last edited:
Du kan bare ringe legen eller legevakten. Det er bedre å få det sjekket med en gang, så slipper du gå å lure.
 
Har snakket med legevakten, men det er så typisk her i Ålesund er at man må ta tiden til hjelp. Er så lite dem kan gjør blablabla og tidlig ul kom ikke på tale blir så provosert av dem som jobber på legevakta her
 
Hei!

Jeg forstår godt at du blir irritert, men dessverre er det sånn de fleste steder at de må prioritere de sakene de får gjort noe med, og en truende abort så tidlig får de jo ikke hjulpet. :/

Jeg vet ventetiden føles endeløs, men snakk heller med fastlegen din på tirsdag.

Håper det ikke er så alvorlig som det føles! <3
 
Ibsen har kort ventetid, så regner med du hadde kommet inn der for en TUL ganske så kjapt. :) hvilke fastlege har du?
 
Hørtes veldig rart ut..
Jeg begynte å blø i uke 11+6.
Legevakt søndag kveld, gyn morgenen etter og konstantert MA 8+4. Fikk tabletter og innleggelse dagen etter.

Følte jeg ble tatt på alvor og fulgt opp. Veldig leit å høre om alle som ikke får hjelp, sånn skal det ikke være..

Blir for lettvint å bare be folk "vente og se" med tanke på den psykiske belastningen det er.. Mye bedre å få svar og gi kroppen hjelp til å ordne opp hvis noe er galt :/

Håper du finner ut av det <3
 
Enersen i Ålesund
Er jo ikke verre enn at du bestiller deg en øtime på tirsdag, og ber om en henvisning til gyn , f eks Ibsen eller Medi3. Gyn poliklinikk vil nok mest sannsynlig ikke prioritere deg, men private gyn med avtale har kortere venteliste.
Evt så kan du ringe å høre på frisksenteret (der er to gyn nå).

Men ingen på et forum som kan gi deg svarene du vil ha... eller, isåfall de riktige svarene.
 
Var forresten selv på legevakten i Ålesund av samme grunn. Det eneste de gjorde var å ta en en HB. Var da 9 uker på vei,og fikk beskjed om å ta det rolig, evt komme tilbake om jeg fikk sterke smerter.

Fastlege skrev henvisning til gynpol (dette var i mars), og jeg fikk time i mai...
 
Back
Topp