Blødning i 3 uker

NSHA

Andre møte med forumet
Hei. Jeg hadde siste menstrasjon 4 mars, og ventet mensen omtrent 4 april. Mensen kom ikke før 29-30 april, jeg tok flere negative graviditetstester i tiden før "mensen" kom. Mensen, som i denne gangen ikke har vært som en ordentlig mensenblødning, har vart i 3 uker nu. Dro til fastlegen overigår, og han sendte hastehenvisning til gynekolog. Var hos gynekologen i går, og han kjente først etter svulster/cyster i livmor og eggstokker. Deretter tok han innvendig ultralyd. Først sier han "hmm", så blir det stille.. Så sier han "Er du sikker på at du ikke prøver å bli gravid?". Jeg svarer med at jeg ikke prøver, og spør hvorfor han spør om det igjen. Så sier han at jeg har et foster med hjerteaksjon i livmoren, som var omtrent 4-5 mm langt. Jeg skjønner altså ingenting? Hvis jeg skulle regnet ut graviditetslengden med siste mens, skulle jeg vært nesten 12 uker nu? Men det er jeg jo langt i fra i følge fosteret som skjuler seg i magen. Tok en clearblue digital test når jeg kom hjem, og den visste Gravid 3+.
Blødningene har jeg fortsatt i dag, sammen med sterke menssmerter. Sterkere en jeg har hatt disse tre ukene. Jeg vet egentlig ikke helt hva som skjer nu? Har gått gjennom to svangerskap tidligere, og ikke opplevd noe lignende før. Har blødd i alle svangerskap, men IKKE i 3 uker. Kanskje maks noen dager....


Er det noen som har opplevd noe lignende?? Jeg er veldig forvirret, og samtidig tror jeg kanskje jeg er i ferd med å miste da smertene har økt og blødningen fortsatt er der?
 
Last edited:
Kanskje du burde få deg en ekstra sjekk? Eggløsning kan ha vært forsinket, og dermed kunne du blitt befruktet noe senere. Men blødninger og smerter ville jeg fått undersøkt!
 
Skal måle HCG mandag og onsdag, og har fått en ny time hos gynekologen neste lørdag. Men da er jeg sikkert lengst ferdig med aborten, om det er det som skjer nu
 
Skal måle HCG mandag og onsdag, og har fått en ny time hos gynekologen neste lørdag. Men da er jeg sikkert lengst ferdig med aborten, om det er det som skjer nu

Men da får du i hvertfall bekreftet fra eller til :happy:
 
Jeg blør og har blødd i varierende grad siden jeg fant ut at jeg var gravid i uke 4, er nå i uke 8. Har altså blødd hver eneste dag i 4 uker, og har vært to ganger på ultralyd pga det nå og begge gangene har vi sett ett foster med hjerteslag. Hos meg har det variert mellom bare litt brun utflod og litt større blødninger som en liten menstrasjon, men har som sagt kommet noe hver dag. Hos meg kunne de ikke fortelle meg hvorfor jeg blør, bare at det er normalt å blø i starten, og at det burde gi seg til uke 12. Så det trenger nødvendigvis ikke bety at noe er galt, selv om jeg absolutt skjønner forvirringen og frustrasjonen din. Hvor mye blør du og er smertene veldig sterke?
 
Jeg blødde nesten hele forrige svangerskap , d visste seg til meg å bære sprengte blodkar :) håper blødningen din også er ufarlig og forbigående , fingrene er krysset for deg [emoji173]️
 
Back
Topp