biting og amming

el

Flørter med forumet
Hjelp !!!!!
 
Gutten min har fått en tann, og nå biter han sombare det. Noen som har noen råd ?????
 
ORIGINAL: Star83

Må nesten bare si nei,og eventuelt ta han bort...Lykke til![:)]

 
det funka ihvertfall her![:D]
 
 
Førstehjelp når han biter er å presse han mot deg, og ikke dra han fra. Når du dytter mot får han ikke trekt luft og slipper. Høres litt brutalt ut, men det er jo snakk om å redde puppen! [;)]
 
Jeg tror det å hyle nei kan være uheldig. Noen barn kan da begynne å reagere negativt på hele ammesituasjonen. Jeg vet flere bare har prøvd å late som ingenting (evt avslutte ammingen) og det har gått over av seg selv.
 
Det beste "trikset" tror jeg er å finne ut hvorfor han biter. Ofte er det i de samme situasjonene det skjer. Min lille hadde tendenser og bet et par tre ganger, og jeg fant ut at det var når han var veeeldig trøtt og frustrert, og ville ha byttet pupp. Og han kan gjøre det ennå, men da bare småbiter han. Da sier jeg ifra at det gjør vondt for meg, og tar han unna puppen, evt bytter pupp.
 
Prøv å legg merke til i hvilke situasjoner det skjer, da er det lettere å forhindre at det skjer. [:)]
 
Hei Nallepooh. Takk for råd, de skal jeg prøve ut. Har også funnet ut at han biter når han vil bytte / føler seg mett. Må passe på at han er ordentlig sulten før jeg legger han til. Vil jo ikke slutte å ame, så jeg skal prøve ut rådene. Takk skal dere ha.
 
Back
Topp