Bilstol

Lile042

Første møte med forumet
Hei , sitter her og ser på bilstoler. Noen som har kjøpt og kan si noe om hvorfor de valgte som de gjorde ?
 
Vi valgte Bilstol, Cybex, Cloud Z2, i-Size, Plus siden vi har Cybex-vogn, så den passer på, og fordi den kan roteres og lenes :)
 
Hei! Vi skal bruke Maxi-Cosi Cabriofix i-size som vi kjøpte til storesøster i 2022. Veldig fornøyd! Lett og enkel å ha med seg! Samt enkel å montere både med bilbelte og isofix. Vi valgte den pga det var med i en barnevognpakke med emmaljunga! Anbefales om du vil ha en lett og praktisk bilstol! Behagelig å bære med seg iforhold til andre bilstoler!

Med adapter passer den også på de fleste barnevogner
 
Jeg leste ulike tester, sjekker hvilke stoler som kom godt ut av kollisjonstester både med front- og sidekollisjon. Vi landa da på en BeSafe stol til frøkna i 2021 og kommer til å bruke den nå også :happy: Og test den i bil!
 
Vi bruker Cybex Cloud etter storesøstera. Den kan legges flatt utenfor bilen, og vi var veldig fornøyd med det. Også med vognadapter til understellet vogna. Så vil ikke bytte nå.
 
Kjøpte britax baby-safe i-size 2 i 2020 til dattera vår blir å bruke den igjen! Den har flexbase som gjør at den passa (og passer) i bilene våre, i tillegg til at den kom greit ut på tester da! Veldig viktig at den får 45 grader i bilen så viktig å teste den i bilen den skal stå I ❤️
 
Det er noen bilstoler man skal kunne bruke fra nyfødt til 6år eller noe - dyrere i innkjøp men billigere enn å kjøpe 2 stoler - tror det er axkid one 2 og BeSafe beyond (litt usikker). Personlig velger jeg babystol (og så en til bakovervendt etterpå) fordi jeg synes det er så utrolig praktisk å kunne sette den på understellet til vogna. Myye inn og ut av bil her. Synes også isofix er praktisk på babystol - pga mye inn og ut av bilen.

Du kan jo evt spørre i Bilstol gruppa på fb, utrolig mengde erfaringer der (dog meningene kan nok også være ganske ‘militante’ og direkte).
 
Det er noen bilstoler man skal kunne bruke fra nyfødt til 6år eller noe - dyrere i innkjøp men billigere enn å kjøpe 2 stoler - tror det er axkid one 2 og BeSafe beyond (litt usikker). Personlig velger jeg babystol (og så en til bakovervendt etterpå) fordi jeg synes det er så utrolig praktisk å kunne sette den på understellet til vogna. Myye inn og ut av bil her. Synes også isofix er praktisk på babystol - pga mye inn og ut av bilen.

Du kan jo evt spørre i Bilstol gruppa på fb, utrolig mengde erfaringer der (dog meningene kan nok også være ganske ‘militante’ og direkte).

Enig! Kunne ikke vært foruten babystol altså! Spesielt med ei frøken som vi aldri kunne flytte rundt sovende :hilarious:
Babysyol+ base og bakovervendt (klippan) er fortsatt billigere alternativ for oss enn en av de stolene som gjelder fra nyfødt til 6 år faktisk :bag:
Men er jo så utrolig mye smak og behag :hilarious:

Og ikke dumt med en heads up om bilstolgruppa, den kam jo være..... artig :wacky:
 
Besafe Stretch kan også brukes fra fødsel, om man kjøper B modellen.
Men vi har vanlig utgaven, i begge bilene.
 
Enig! Kunne ikke vært foruten babystol altså! Spesielt med ei frøken som vi aldri kunne flytte rundt sovende :hilarious:
Babysyol+ base og bakovervendt (klippan) er fortsatt billigere alternativ for oss enn en av de stolene som gjelder fra nyfødt til 6 år faktisk :bag:
Men er jo så utrolig mye smak og behag :hilarious:

Og ikke dumt med en heads up om bilstolgruppa, den kam jo være..... artig :wacky:
Hehe ja må kanskje opplyse om hvor langt på vei man er og hvor mye babies i magen veier og lengde før man får svar da….
 
Hehe ja må kanskje opplyse om hvor langt på vei man er og hvor mye babies i magen veier og lengde før man får svar da….

Hahah, ja! Helst hvor du bor og hvor gammel du er også :hilarious: :wacky:
 
Jeg ville ha gått for en babystol med base (vi har fra besafe) og etter babystol ikke gå på mellomstol men rett på stretch eller tilsvarende som varer ut bakovervendtperioden. Jeg selv hadde gått på besafe beyond i dag om dette var første barn, men totalprisen blir fort 13000,- men man kjøper jo base og babystol først så neste når det er behov.

Tenk også over om du behov for babystol, er veldig praktisk å kunne ta med seg når du bare skal inn å handle en ting eller bære inn en pose og og baby samtidig osv. vi hadde ikke klart oss uten :)

På bilxtra får du 25% med koden velkommen25 :)
 
Jeg er helt enig med babybilstol og base, du får adapter til alle vogner om du vil bruke understellet på vogna. Jeg gjorde det når vi bare skulle inn på butikken og syntes det var veldig kjekt! Baby kunne sove videre uforstyrret. Jeg tror vi går for Besafe go beyond til baby og Beyond bilstol nr 2, fordi den har roterende base, som er viktig for ryggen min, og fordi stol nr 2 varer til barnet er 6 år. Jeg tror ikke stolen kommer til å vare til barnet vårt er seks år, for vi lager store barn, men vi hadde Cybex Sirona sist og den vokste storebror så fort ut av! Da hadde vi en Cybex babystol som kunne bruke samme base som Sirona.

Besafe Go Beyond og Beyond kan også bruke samme roterende base om hverandre, men nå er det ikke noe must for meg å ha roterende base på babystolen. Men det er deilig å slippe å kjøpe to baser. Jeg tenker også at Go Beyond kanskje holder seg godt i pris på bruktmarkedet når vi skal bytte, siden modellen er så ny.
 
Det aller viktigste som nevnt over, er å prøve bilstolen i bilen for å være sikker på at du får 45 grader helling. Det hjelper ikke å kjøpe best i test dersom den gir feil helling i bilen deres. Hvis dere dropper base og bare beltemonterer selve stolen, kan man som regel justere seg frem til riktig helling. Britax sin med flexbase er også et godt alternativ.



Vi har Maxi-Cosi Coral. Liker den veldig godt pga bæreinnlegget som kan tas ut slik at man slipper å bære på hele den tunge bilstolen med baby oppi. Gull verdt med et vondt bekken eller etter et keisersnitt.

Besafe, Cybex og Maxi-Cosi passer forresten på de samme barnevognadapterne.
 
Last edited:
Back
Topp