Bilstol

himmelhøyt

Betatt av forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
I fare for å ta opp noe som sikkert har vært oppe tidligere...

Hvilken bilstol har dere kjøpt/skal dere ha?
Er det stor vektforskjell?

Lurer litt på BeSafe eller Maxi Cosi
 
Vi har kjøpt BeSafe iZi Go. Tenkte egentlig ikke på vekt når vi kjøpte den, men det virker grei å bære. [emoji4]
 
Vi har kjøpt BeSafe iZi Go. Tenkte egentlig ikke på vekt når vi kjøpte den, men det virker grei å bære. [emoji4]

Jeg heller veldig mot BeSafe, men får høre noen som sier at de er tunge...
Jeg har akkurat fått Emmaljunga Edge duo i hus, så har jo gått for en ganske tung vogn. ☺️
 
Vi har også kjøpt besafe izi go (modular), kjøpte den da den ikke er så tung og bære, ser veldig trygg ut også kan man bruke samme base til stol nr 2[emoji1] Fikk også kjøpt adaptere så den kan festes til understellet på vogna[emoji16]
 
Kjøpt besafe izi go modular :) har også emmaljunga edge s vogn så har adapter til vogna så bilstolen kan settes rett på :D
 
Har bestilt maxicosi cabriofix:) ikke fått det i hus enda så usikker på hvor tungt det føles, men scorer bra og folk virker fornøyd med det i allefall. Har Deluxe understellet på Emmaljungaen så tenker kjøpe en mindre trallevogn av noe slag som sete kan festes på for små turer i butikken og sånt når man ikke orker drasse med den store vogna:hilarious: virker som Besafe og maxicosi passer på en del understell i allefall :)
 
Vi har også kjøpt besafe izi go (modular), kjøpte den da den ikke er så tung og bære, ser veldig trygg ut også kan man bruke samme base til stol nr 2[emoji1] Fikk også kjøpt adaptere så den kan festes til understellet på vogna[emoji16]

Adapter til vogna skal jeg også ha, innbiller meg at det er utrolig kjekt [emoji1303]
 
Adapter til vogna skal jeg også ha, innbiller meg at det er utrolig kjekt [emoji1303]

Ja, det savnet jeg til førstemann, så skulle ha det denne gangen[emoji28]
Skal også ha planlagt keisersnitt, så viktig for meg at setet er lett å bære og at jeg kan feste det til understellet[emoji847]
 
Her ble det enkelt valg og besafe iZi go modular[emoji4] har hatt det til storebror fra han ble født i 2016 så han er på stol nr 2 nå, vært super fornøyd hele veien! Stolen er ikke noe tung, men om man bærer langt når de begynner å bli store kjenner man det jo såklart. Hadde adaptere til vognen og det brukte vi mye! Men aldri noe problem å bære ut i bil osv. Veldig god og trygg stol [emoji1376]
 
Jeg har kjøpt akta graco logico. Kjøpte den brukt. Fikk i tillegg en ekstra base hos en venn. Så nå har vi en base til hver bil. Har også kjøpt trillen som man kan koble denne bilstolen på. Hadde samme bilstol til femåringen og elsket den. Derfor var jeg ganske bestemt på å kjøpe denne bilstolen nå også
 
Sniker fra september

Prøv aktuelle bilseter i bilen/bilene så du ser hvilke som kan gi riktig helning og ikke
 
Noen som har vært borti merket Recaro Privia? Den var ikke så dyr, men ble da og litt skeptisk. Vi hadde i utgangspunktet tenkt maxi cosi pebble
 
Last edited:
Jeg fikk med BeSafe izi go da jeg kjøpte meg ny bil før jul :) Virker veldig greit, syns jeg. Fikk med isofix basen også.
 
Har besafe modular fra før, så blir nok å bruke det denne gangen også :)
 
Kjøpte i dag BeSafe Izi go med base. Den virket lettere enn maksi cosi, selv om folk sier motsatt... Lettere på spesifikasjoner også.
Fikk kjempe service i butikk, prøvde i bilen og fikk godt forklaring på montering og sete.
Kjøpte med adapter til å ha på vognen, tror jeg blir godt fornøyd med dette ☺️
 
Back
Topp