Bilstol

Skvirevippen

Forumet er livet
Marsboerne 20 18
Noen som har tenkt på det?
Ser babybanden har salg nå, og jollyroom har også en del på tilbud. Men det er jo en jungel som er verre enn det å velge vogn [emoji85]
 
Sniker litt fra april. Vi har bestemt oss for stol- en som passer til vogna vi skal ha, har vært testvinner og som kan legges ned til flatt leie når man har den på vogna så babyen (forhåpentligvis) sover bedre.
 
Det kan som sagt over være lurt å vente til du vet hvilken vogn du skal ha. Vi hadde Bugaboo, og til den fikk du feste til Maxi-Cosi Cabrio, så da gikk vi for det. Veldig praktisk når de sovner i bilen! Vi har ikke isofix, så må velge ut fra det også.
 
Vi slo til på Maxi Cosi Pebble Plus (nyeste modellen til Maxi Cosi) med 30 % rabatt. Har allerede testet den på en baby vi passet og den fungerte topp! Vi skal ha Buggaboo Buffalo vogn og der kan setet klikkes på. :)
 
Det kan som sagt over være lurt å vente til du vet hvilken vogn du skal ha. Vi hadde Bugaboo, og til den fikk du feste til Maxi-Cosi Cabrio, så da gikk vi for det. Veldig praktisk når de sovner i bilen! Vi har ikke isofix, så må velge ut fra det også.
Takk! Som sagt en jungel. Og vi har jo bestemt oss for vogn, og ei venninne sa at de fleste bilseter får man adapter til. Men når jeg nå går inn å ser på adapteren til trailz så står den en liten liste der [emoji14]
Gjorde valget enklere [emoji28][emoji85]
Huff, ikke greit å være nybegynner [emoji14]
 
Vi har kjøpt trailz vogn, og skal ha bilsete som kan klikkes rett på, uten adapter [emoji4]Står mellom besafe x1 og modular.. har sendt Mail til besafe nå for å høre om det er noen forskjell på de sikkerhetsmessig, eller om det kun er den basen som kan brukes videre.
Synest det er rart at det koster så mye mer for modular, om det er akkurat samme setet? [emoji848] Kan lime inn svaret jeg får her, når jeg får det, om du skulle ønske det [emoji4][emoji1303]
 
Vi har kjøpt trailz vogn, og skal ha bilsete som kan klikkes rett på, uten adapter [emoji4]Står mellom besafe x1 og modular.. har sendt Mail til besafe nå for å høre om det er noen forskjell på de sikkerhetsmessig, eller om det kun er den basen som kan brukes videre.
Synest det er rart at det koster så mye mer for modular, om det er akkurat samme setet? [emoji848] Kan lime inn svaret jeg får her, når jeg får det, om du skulle ønske det [emoji4][emoji1303]
Ja. For det har jeg også lurt på nemlig. Hadde egentlig bestemt meg(/oss) for besafe izi go x1, men ble så usikker da jeg så de andre tilbudene rundt om. Dessuten synes jeg det blir veldig dyrt for besafe setet til stokke + isofix basen.
Men så nå at isofix base+besafe izi go x1 er satt ned til 2985 kr på jollyroom. Men kan alle besafe x1 settes rett på vogna eller må man ha stokke utgave?
 
Vi tenker å ta en Cybex Aton Q eller Cybex Cloud Q :) Gode kvaliterstolee som også funker i bil uten isofix (vi har 2 biler der en er uten isofix)
 
Ja. For det har jeg også lurt på nemlig. Hadde egentlig bestemt meg(/oss) for besafe izi go x1, men ble så usikker da jeg så de andre tilbudene rundt om. Dessuten synes jeg det blir veldig dyrt for besafe setet til stokke + isofix basen.
Men så nå at isofix base+besafe izi go x1 er satt ned til 2985 kr på jollyroom. Men kan alle besafe x1 settes rett på vogna eller må man ha stokke utgave?

Jeg er faktisk ikke sikker på akkurat det [emoji848] Send en Mail til Stokke eller besafe [emoji1303] Jeg har "desverre" opplevd at det er mer effektivt enn å spør på butikk. Virker som de på butikken er redd for at lommeboka mi skal bli tom, for de vil ha meg fra besafe til noe billigere.. jeg sier at jeg vil ha det som er tryggest og best, bryr meg ikke om penger, og fikk til svar at " men de er jo ganske så lite forskjell TROR jeg, så det kan jo være greit å spare litt penger" [emoji849]

Hahaha, ser jeg kuppa hele innlegget her [emoji13] Det var ikke meningen, bare jeg som har irritert meg mye over butikkpersonal i det siste [emoji85][emoji23]
 
Jeg er faktisk ikke sikker på akkurat det [emoji848] Send en Mail til Stokke eller besafe [emoji1303] Jeg har "desverre" opplevd at det er mer effektivt enn å spør på butikk. Virker som de på butikken er redd for at lommeboka mi skal bli tom, for de vil ha meg fra besafe til noe billigere.. jeg sier at jeg vil ha det som er tryggest og best, bryr meg ikke om penger, og fikk til svar at " men de er jo ganske så lite forskjell TROR jeg, så det kan jo være greit å spare litt penger" [emoji849]

Hahaha, ser jeg kuppa hele innlegget her [emoji13] Det var ikke meningen, bare jeg som har irritert meg mye over butikkpersonal i det siste [emoji85][emoji23]
Haha, så rart de prøver å få deg bort fra det dyreste [emoji28]
Men ja. Tror det ikke er så stor forskjell i hva som er tryggest i en evt kollisjon da de må igjennom en del tester osv. Men tror det er stooor forskjell på hva som er behagelig for bebis på evt lengre kjøreturer osv.
Noe av det jeg liker med besafen er den store kalesjen og at den ser behagelig ut. Heller derfor mot den.
Men ser pebbels også har vunnet noe best i test på komfortfronten. Må vel bare gå i tenkeboksen en stund [emoji14] vente på et godt tilbud :)
 
Vi har besafe izi go fra førsteman, og veldig fornøyd med det. Kan klikke på understellet til emmaljunga med adapter. Eneste som er litt dumt med det, er at det er litt tungt å bære, spesielt når ungen blir større.
 
Alle jeg kjenner har hatt cabriofix en eller annen gang i løpet av babytiden og vært veldig fornøyde :) Så ingen tvil hva vi skal ha når den tid kommer!
 
Aner ikke hva vi skal ha. Med forrige hadde vi arvet en britax-stol, og kjøpte adapter til bugabooen. Den stolen er for gammel nå, så jeg står mellom å kjøpe ny Britax siden det passer til adapteren, eller å kjøpe en stol som veier litt mindre...
 
Aner ikke ennå.. står vel mellom recaro privia, besafe izi go(?) og Cybex aton ett-eller-annet. Kommer litt an på hva som kan klikkes på vognene vi har og kommer til å kjøpe.
 
Vi har kjøpt trailz vogn, og skal ha bilsete som kan klikkes rett på, uten adapter [emoji4]Står mellom besafe x1 og modular.. har sendt Mail til besafe nå for å høre om det er noen forskjell på de sikkerhetsmessig, eller om det kun er den basen som kan brukes videre.
Synest det er rart at det koster så mye mer for modular, om det er akkurat samme setet? [emoji848] Kan lime inn svaret jeg får her, når jeg får det, om du skulle ønske det [emoji4][emoji1303]
Vi har modular. Mener det kun er basene som skiller. Modular er laget for at kun de to modular stolene passer på basen. Tror ikke man kan sette modular på izi go x1 og izi go base. Vi spurte om det der da vi skulle kjøpe og de sa da at det kun var dettesom skillte.

Eneste ulempa med den er at den er tung å bære. Ellers er den knall, og barnet sitter godt i den [emoji108]
 
Vi slo til på Maxi Cosi Pebble Plus (nyeste modellen til Maxi Cosi) med 30 % rabatt. Har allerede testet den på en baby vi passet og den fungerte topp! Vi skal ha Buggaboo Buffalo vogn og der kan setet klikkes på. :)

Sniker fra desember.

Har dere kjøpt det nylig? Evt. hvor? Vi har bestemt oss for dette og går bare og venter på et tilbud :)
 
Vi har bestemt oss for Maxi Cosi Pebble Plus. Det går på samme base som neste stol, det synes vi er veldig praktisk. Jeg synes også det virker bedre og mer "solid" enn CabrioFix.

Vi hadde egentlig bestemt oss for BeSafe men jeg leste at de var litt mindre og at barna vokste fortere ut av de. Når vi sammenlignet i butikken så vi tydelig at det var mindre også. Vi får ikke et veldig lite barn og vil ikke risikere at det blir for lite fort så vi slo det fra oss.
 
Back
Topp