Bilstol

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Hvilken bilstol skal dere ha og hvorfor?

Jeg har prøvd å Google litt tester men noen går på sikkerhet og noen på brukervennlighet og alle viser helt forskjellig. Jeg føler det er så mye å velge i og er redd for å gjøre "feil". Pris betyr egentlig ingenting, jeg vil bare ha den som er best på begge områder.
 
Vi har Maxi Cosi fra storesøster som vi var fornøyd med. Har adapter til vogna også, så bare å smekke bilsetet på understellet [emoji106]
Vi valgte vel den for 1 1/2 år siden fordi den kom veldig bra ut i tester! Og hun satt veldig bra i den også.
 
Vi har Acta graco som er fra frøkna, og kommer til å bruke dette til lillegutt :) men vil egentlig ikke anbefale det, for det er TUNGT å bære med seg :p det positive med det er at det er litt større enn noen av de andre, så kan brukes en god stund :)
 
Vil kjøpe den som er best i test når det er litt nærmere fødsel:)
 
Hvilken bilstol skal dere ha og hvorfor?

Jeg har prøvd å Google litt tester men noen går på sikkerhet og noen på brukervennlighet og alle viser helt forskjellig. Jeg føler det er så mye å velge i og er redd for å gjøre "feil". Pris betyr egentlig ingenting, jeg vil bare ha den som er best på begge områder.

Mye forskjellige tester innen bilstol. Det viktigste som du sier er at de scorer bra på sikkerhet.[emoji106] på noen tester scorer en stol bra pga pris.. det er jo ikke like viktig som sikkerhet.

Heldigvis i Norge har vi strenge regler på bilsikkerhet, så du får egentlig bare kjøpt gode og sikre stoler. Flere av barnebutikkene har samarbeid med Trygg trafikk, så da bør butikkpersonalet ha god opplæring [emoji5]
 
Har hørt at beSafe skal være noen av de beste på markedet.
Om jeg ikke husker feil skal den også ha 5 punkts feste, ikke 3.
På IF´s bilstol forsikrings greie så er det denne de bruker.
 
Vi har tenkte Maxi Cosi eller BeSafe og har nå tittet liten på BeSafe iZi Go Modular, altså at vi kan bruke bilstol nr. 2 på samme base. Den skal visst være lett, i motsetning til hva BeSafe som regel er. Er det noen som har erfaring med denne? :)
 
*sniker*

For meg er det cabriofix som er favoritten. Godt testet, lett vekt og fin plass :)
 
Vi har Maxi Cosi fra storesøster som vi var fornøyd med. Har adapter til vogna også, så bare å smekke bilsetet på understellet [emoji106]
Vi valgte vel den for 1 1/2 år siden fordi den kom veldig bra ut i tester! Og hun satt veldig bra i den også.
Vi har kjøpt maxi cosi bilsete. Men hvordan festes det til vogna. Sitter adapter ene permanet på bilsetet eller må en klikke de på for hver gang? (om du skjønner hva jeg mener :p )
Har vogn og bilsete som passer sammen. Men har ikke turd å kjøpe adapter enda ;)
 
Vi har kjøpt maxi cosi bilsete. Men hvordan festes det til vogna. Sitter adapter ene permanet på bilsetet eller må en klikke de på for hver gang? (om du skjønner hva jeg mener [emoji14] )
Har vogn og bilsete som passer sammen. Men har ikke turd å kjøpe adapter enda ;)
Vår adapter kan vi ta av. Så hadde jo bag på ofte, men hadde alltid med adapter i bilen. Trengte det jo stort sett etter en biltur om ungen sov feks, eller for å spare plass fordi bagen er stor :)
 
Vår adapter kan vi ta av. Så hadde jo bag på ofte, men hadde alltid med adapter i bilen. Trengte det jo stort sett etter en biltur om ungen sov feks, eller for å spare plass fordi bagen er stor :)
Ok. Kan kanskje kjøpe da. Siden adapteren bare koster 299kr. Så er det kanskje greit å ha muligheten ;)
 
Ok. Kan kanskje kjøpe da. Siden adapteren bare koster 299kr. Så er det kanskje greit å ha muligheten ;)
Det er jo ingen pris! Vi syntes det var veldig enkelt i alle fall. Ikke Bare-bare å flytte de minste :) brukte den vel de første 4-5mnd.
 
Vi har et fra Akta Graco fra frøkna som er veldig greit og skal være ganske sikkert til beltestol å være.
 
Back
Topp