Bilstol til baby - Anbefalinger? :-)

Istausa

Glad i forumet
Det er noen år siden jeg sist hadde baby, og er derfor ikke helt oppdatert på alt av babyutstyr xsmile8
Er det noen som har lyst å dele erfainger/ komme med anbefalinger i forhold til hvilken bilstol til baby som er bra? xsmile9
 
Takk for svar :)
Ser at Recaro Privia har kommet godt ut i test i 2017..
Noen som har erfaring med denne?? :)
 
Vi har Britax baby safe SHR II, og har vært veldig fornøyde med det. Det som er litt teit med det er at solskjermen stadig ramler av og generelt er dårlig festet. Hørt flere som opplever det. Har jo ingenting med sikkerhet og bilkjøring å gjøre, men det er veldig greit å ha en velfungerende skjerm når vi har bilstolen på vognunderstellet eller bare skal bære han ut og inn av bilen.

Lærte forresten noe nytt her inne forrige dagen, og bør jo dele hvis det er flere enn meg som har gjor det feil: Bærehåndtaket på babystolen skal stå opp når man kjører, og dermed fungere som veltebøyle på stolen. Jeg har alltid trodd at det var viktig at det ble felt ned under kjøring, men det var jo helt feil. Se for eksempel denne linken, med bilde som viser det godt: https://www.besafe.no/besafes-beste-tips/
 
Back
Topp