Bilstol til 2 åring

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Hei. Hvilken bilstol anbefaler dere for en 2-åring? Den må ta liten plass. Har pr idag Besafe izi plus, men den tar mye plass i bilen. Hun sitter bak meg, men siden storesøster vokser må vi flytte henne bak meg og 2-åringen bak pappaen. Han er lang og får absolutt ikke en besafe izi plus bak seg (vi prøvde da vi kjøpte setet).
Har dere tips til små og trygge bilstoler? Vet ikke vekten, men er normal i størrelse ift alderen, kanskje noe lang.
 
Hei :)

Vil absolutt anbefale deg BeSafe iZi-Modular. Dette setet er veldig nett og bygger mindre enn de fleste andre seter. Jeg bruker dette i min e-Golf bakovervendt til 4-åring på 104 cm.

Modular har også regulerbare isofix-fester. Du kan da bestemme barnets benplass.

Vi anbefaler alltid bakovervendt sikring til barnet er minst 4 år. Jeg antar at storesøster etterhvert vil over i en beltestol, og at lillesøster etterhvert evt kan sitte bak passasjersetet. iZi Plus kan brukes bakovervendt til ca 6-årsalderen om ønskelig, og kan da kanskje settes bak passasjersetet? :)


Mvh,
Kaja i Barnas Hus
 
Takk for svar :) Vi har ikke isofix i bilen. Kan man feste modular med belter?
Storesøster er straks 5 og sitter forovervendt, men hun er så veldig lang, med lange ben. Egentlig skulle vi vel bytta ut bilen istedet, men det blir jo veldig dyrt.

Så pr idag sitter storesøster i beltestol (maxi cosi), bak pappa, og lillesøster i besafe izi plus, bak meg, men storesøster har snart ikke plass bak pappaen lenger.
 
Da vil jeg absolutt anbefale deg å dra innom en av våre butikker å prøve setene i bilen deres. Beltestol vil stort sett være det alternativet som er enklest å plassere bak en lang sjåfør. Jeg er litt overrasket over at en femåring kan ha så dårlig plass i beltestol i en Legacy. Er pappaen veldig lang?

I øyeblikket er det Izi Plus og Britax Max-Way vi har av bakovervendte stoler som kan festes med bilens belter. Max-Way er mye mer plasseffektiv enn iZi Plus, så ville absolutt tatt en kikk på den.


Mvh,
Kaja :)
 
Takk :) Pappaen er veldig lang, ja! Skal ta en titt på maxway, får stikke innom butikk
 
Husk at også ved bruk av beltestol skal forsetet være minst 55 cm unna baksetets rygg.
Prøv Axkid Minikid til begge barna. Den varer ut bakovervendtperioden for de fleste barn. :)
 
Back
Topp