Bilstol nr2

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Nå er det vel snart på tide med bilstol nr 2.
Hvilken tenker dere på? Og hvorfor?

Jeg vurderer Axkid Minikid Bilstol..
Fekk den anbefalt av søskenbarnet mitt. Men er redd den blir for stor for bilen til søsteren..
Dessuten kan den bare kjøpes på nett..
 
Vi vurderer nok besafe iZi kid X2 eller muligens concord reverso. Må se hvordan de kan passe i bilen. Dette på bakgrunn av Forbrukerrådet sin samling av tester fra ADAC/ICRT, AMS og Plus test (alt på sikkerhet, brukervennlighet osv, oppdateres gjerne flere ganger i året[emoji1360])
 
Vi har allerede kjøpt en besafe husker ikke modell i hode. Kjøpte brukt av Min kusinen hadde samme selv til storebror så de har make med ulik farge
 
Venter til han er 75cm (da er han for lang for babysetet vi har). De anbefaler jo at man venter til de kan sitte selv og det kan ikke min + at vi fremdeles innimellom bruker den på trillen. Han var 72,5 for en mnd siden, så det er nok ikke lenge igjen. Vi går for Besafe Modular, siden vi allerede har basen :)
 
Venter nok ei stund til for han kan ikke sitte selv enda, og har heller ikke bikka 9 kg.

Blir besafe, cybex sirona eller concord reverso. Spørs hva som passer i bilen og hva han sitter best i :)
 
Har en maxi-cosi cabriofix nå og den holder en stund til, men tenker å kjøpe axkid minikid eller cybex Sirona) Har en forhandler her jeg bor i tillegg til at søsteren min har en slik :) Man burde jo alltid prøve stolen i bilen og barnet i stolen, men du kan jo høre i en lokal gruppe om noen har en Minikid du kan prøve :)
 
Jeg pratet med jollyroom, har 14 dagers angrerett, så får prøvd og evt sendt tilbake om det ikke går [emoji16]
 
Jeg pratet med jollyroom, har 14 dagers angrerett, så får prøvd og evt sendt tilbake om det ikke går [emoji16]

Anbefaler å prøve bilseter i bilen først. :) og la ungen prøvesitte. Da merker du fort hva som er bra og ikke. Og så har du et grunnlag for å vurdere bilstolen du får tilsendt og. Store forskjeller!

Vi har byttet allerede, og kjøpte besafe modular etter mye prøving og anbefalinger. Veldig fornøyd :) prøvde maaange seter før vi bestemte oss. Høyest på lista sto besafe izi kidx2 og cybex sirona. Men hun satt best i modular, og den tok mye mindre plass i bilen enn de to andre. Satt ikke bra i det hele tatt i maxi cosi.
 
Vi har byttet allerede, og kjøpte besafe modular etter mye prøving og anbefalinger. Veldig fornøyd :) prøvde maaange seter før vi bestemte oss. Høyest på lista sto besafe izi kidx2 og cybex sirona. Men hun satt best i modular, og den tok mye mindre plass i bilen enn de to andre. Satt ikke bra i det hele tatt i maxi cosi.

Tok den mindre plass i lengderetningen også? Er på jakt etter en som gir meg som er lang i bena et minimum av benplass i passasjersetet. Har ikke vært avgårde og prøvd i bilen enda.
 
Tok den mindre plass i lengderetningen også? Er på jakt etter en som gir meg som er lang i bena et minimum av benplass i passasjersetet. Har ikke vært avgårde og prøvd i bilen enda.

Hvilken bil har du? Vi har A4 og VW golf. Passer fint inn. Greit med plass. Er vel lengeretningen som er vesentlig om vi mener samme retning. :p Den stolen bygger mindre opp mot setet foran enn de andre gjorde. Vi hadde ikke fått plass til besafe kidx2 eller cybex sirona på førersiden. Har ikke prøvd den du nevnte da.

Men så er det jo sånn på småbarnstoler med isofix at du kan justere ut stolen (i retning førersetet) for å gi barna mer benplass etter som de vokser. Også fordi setet bør stå helt inntil setet foran for å være sikrest mulig. I verste fall ville jeg bare satt bilstolen på passasjersiden om du ikke får nok benplass. :)
 
Hvilken bil har du? Vi har A4 og VW golf. Passer fint inn. Greit med plass. Er vel lengeretningen som er vesentlig om vi mener samme retning. :p Den stolen bygger mindre opp mot setet foran enn de andre gjorde. Vi hadde ikke fått plass til besafe kidx2 eller cybex sirona på førersiden. Har ikke prøvd den du nevnte da.

Men så er det jo sånn på småbarnstoler med isofix at du kan justere ut stolen (i retning førersetet) for å gi barna mer benplass etter som de vokser. Også fordi setet bør stå helt inntil setet foran for å være sikrest mulig. I verste fall ville jeg bare satt bilstolen på passasjersiden om du ikke får nok benplass. :)

Vi har en Mazda 6. Har prøvd et besafe x2, testet ei venninne sitt, og det ble alt for trangt. Vi har setet bak passasjersetet sånn det står i dag. Funker fint når jeg kjører, men trangt når jeg er passasjer, som jeg ofte er når vi er hele familien på tur.

Vi hadde en plan om å reise opp for å teste seter i løpet av ferien, men det rakk vi aldri. Tenker vi får ta med begge bilene en ettermiddag og teste hva som er mulig. Bil 2 er en Mazda 2, så der er det jo knapt plass til sete i det hele tatt, men der er det jo sjelden noen sitter i passasjersetet.
 
Vi har en Mazda 6. Har prøvd et besafe x2, testet ei venninne sitt, og det ble alt for trangt. Vi har setet bak passasjersetet sånn det står i dag. Funker fint når jeg kjører, men trangt når jeg er passasjer, som jeg ofte er når vi er hele familien på tur.

Vi hadde en plan om å reise opp for å teste seter i løpet av ferien, men det rakk vi aldri. Tenker vi får ta med begge bilene en ettermiddag og teste hva som er mulig. Bil 2 er en Mazda 2, så der er det jo knapt plass til sete i det hele tatt, men der er det jo sjelden noen sitter i passasjersetet.


Hehe. Utfordring det der. Småbarnstolene er jo svære generelt. Lykke til! :)
 
Vi har kjøpt cybex sirona m2 i size, kjøpte kun fordi den var veldig billig på babyshop, 25% rabatt på alle salgsvarer for en stund siden [emoji4] Hørt mye bra om stolen og den scorer bra, hadde den ikke vært på tilbud hadde vi ventet med å kjøpe til ho er nærmere året, men venter med å ta den i bruk [emoji2]
 
Skriver her i stedet for å starte en ny tråd.
Vi må kjøpe stol... typ nuh! Men prøver å tenke litt økonomisk også.
De aller fleste typene varer til 105 cm eller 18 kg. Også har du denne Minikid'en som er til 25 kg, men derimot uten isofix (føler isofix er sikrere, men det er nå bare meg...). Leste på et forum at en 2 åring hadde vokst ut av sitt sete.. og da er det jo surt å bruke mange tusen kroner på et sete som brukes i 1,5 år. Men i dette tilfellet; hvilket sete blir neste da? Havner man på Minikid'en uansett som da et sete nr 3? Eller går man da plutselig over til beltesete, som virker veldig tidlig...?
Ble rotete innlegg (trøtt...), men håper det er forståelig hva jeg skal fram til [emoji28]
 
Jeg endte med Axid minikid [emoji4] veldig fornøyd med den [emoji4]
 
Vurderer den litt jeg også nå, siden den varer lengre. Hva slags bil har du?
Vi har ikke egen bil, derfor vi valgte en bilstol uten isofix.
Men får åsså bilstolen inni den bittelille bmw'en til søstern, også er den igrunn ganske lett å montere [emoji4]
 
Vi har ikke egen bil, derfor vi valgte en bilstol uten isofix.
Men får åsså bilstolen inni den bittelille bmw'en til søstern, også er den igrunn ganske lett å montere [emoji4]

Ok, men du hadde hørt med Jollyroom om det var mulig å returnere hvis den ikke passer, ikke sant?
Nå sier plutselig mannen at vi uansett trenger to stoler (en i hver bil), så da kan vi kjøpe 9-18 kgs-stol først og 9-25 kgs-stol litt senere. Og hvis ungen vokser ut av stolen før det et tid for beltestol, så får vi kjøpe en 9-25 kgs-stol til. Lurer på hvor han har gjemt alle disse pengene...?? [emoji23][emoji23][emoji23]
 
Ok, men du hadde hørt med Jollyroom om det var mulig å returnere hvis den ikke passer, ikke sant?
Nå sier plutselig mannen at vi uansett trenger to stoler (en i hver bil), så da kan vi kjøpe 9-18 kgs-stol først og 9-25 kgs-stol litt senere. Og hvis ungen vokser ut av stolen før det et tid for beltestol, så får vi kjøpe en 9-25 kgs-stol til. Lurer på hvor han har gjemt alle disse pengene...?? [emoji23][emoji23][emoji23]

Ja, 14 dagers returrett selvom setet var tatt i bruk ja, forsikret meg om det sånn 3 ganger på mail før jeg bestilte[emoji23]

Ja, lurer jeg også på. Men ser ikke heelt poenge med å kjøpe en til 18 kg, når man uansett må kjøpe enda et sete da..
 
Back
Topp