Bilstol nr.2

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Skal ikke bytte enda mn må etterhvert begynne å tenke på neste bilstol[emoji85]
Hvilken en skal dere ha og hvorfor?
Selv vurderer jeg Besafe izi plus (fra 0-25kg) da dette kan snues begge veier :)

Vil gjerne høre om evt flere gode erfaringer[emoji3]
 
Jeg har veldig lyst på et slikt sete som kan snues når barnet skal settes inn i bilen. Vi har høye biler(SUV) så en må løfte barnet ganske høyt for å få det inni[emoji4] sirona er dry jeg har sett på[emoji4] men ikke bestemt noe enda
 
Vi skal helt klart ha en som kan snues 360grader. Har sett mest på cybex sirona.
Grunnen er at den blant annet kan brukes bakovervendt helt opp til 4 år, og da begynner det å bli tungt å ta barnet inn og ut av setet. I alle fall i den minste bilen (Nissan leaf), der synes jeg nesten det er kronglete å få inn lille allerede, uten å ta setet ut først :)
 
Vi har vel egentlig bestemt oss for cybex sin, den som vant NAF sin test av bilstoler i 2017. Vi må også ha en som snurrer 360 grader, det er så gull for ryggen når de begynner å bli tunge!
 
Litt usikker enda, planen var at han skulle ta over søstra sin besafe izi plus, men ho set fortsatt godt i den så lite lyst å snu ho heilt enda. (Litt over 5 år og set bakovervendt)
Vurderer å kjøpe den største bakovervendte så kan ho ta over det og minsten få henna stol.

Hadde cybex cirona til ho i starten men denne stolen varer ikkje heile bakovervendte bilstolperioda. Vi måtte bytte når ho var 2 1/2 år.
Anbefaler folk å bli med i gruppa «bilstoler» på fb. Kan vere litt mykje mammapoliti der, MEN eg har likavel lært mykje om bilsikring til tross for at eg er firebarnsmor.
 
Vi skal ha besafe izi combi x3/4! Den kan brukes bakovervendt til 18kg og fremover til 25kg. Det er også mye mer å gå på i forhold til cirona-setene. Vi prøvde ett sånt, men jeg kunne se at det ikke vil vare lenge for oss fordi vi får ikke akkurat små barn... :) pluss at vi har en historikk med bilsyke barn og det er ikke kult at ungen spyr etter 10min på veien så det må være et alternativ for oss at det skal gå å snu det.
 
Vi har britax dualfix etter førstemann :) super stol som kan snus og istedenfor denne platen som de fleste av disse stolene har, bla. Cybex sirona, har britax sin en stang så blir ikke trangt så fort:)

prøvde ut mange i butikk på et slikt prøvesete med gutten i og allerede få slet han med å ha føttene for trangt på cybex sin. Mange jeg kjenner har kjøpt denne, men har opplevd at det for fort har blitt trangt og de har enten kjøpt ny eller snudd barnet mye tidligere enn anbefalt.
 
Vi har britax dualfix etter førstemann :) super stol som kan snus og istedenfor denne platen som de fleste av disse stolene har, bla. Cybex sirona, har britax sin en stang så blir ikke trangt så fort:)

prøvde ut mange i butikk på et slikt prøvesete med gutten i og allerede få slet han med å ha føttene for trangt på cybex sin. Mange jeg kjenner har kjøpt denne, men har opplevd at det for fort har blitt trangt og de har enten kjøpt ny eller snudd barnet mye tidligere enn anbefalt.

Takk for tips!
Jeg har ikke sett så mange andre enn cybex sin, med 360g snuing. Men da skal jeg sjekke ut britax sin [emoji3]
 
Vi har recaro zero 1 elite, dvs den kan roteres og nå bruker vi babystol som settes oppi stol nr 2. Så når han er for stor for babystol/stor nok til stol nr 2 tar vi bare bort babystolen :) ulempen er vel at den ikke holder ut bakover perioden ( kun til 18 kg/105 cm) men elsker den rotasjonsmuligheten :D
 
Hvordan er disse 360 stolene i forhold til å ta ut/inn av bil? Er de fleste i baser som de kan klikkes inn og ut av? Vi har nemlig to biler, og samboer kommer til å levere hos dagmamma, mens jeg skal hente. Da er det jo veldig greit om vi kan ha bare én stol, men hver sin base. Selve stolen kan vi kanskje sette igjen hos dagmamma.
 
Hvordan er disse 360 stolene i forhold til å ta ut/inn av bil? Er de fleste i baser som de kan klikkes inn og ut av? Vi har nemlig to biler, og samboer kommer til å levere hos dagmamma, mens jeg skal hente. Da er det jo veldig greit om vi kan ha bare én stol, men hver sin base. Selve stolen kan vi kanskje sette igjen hos dagmamma.
Recaro zero 1 har ikke avtakbar stol iallfall. Det er vel minuset, litt tung og knotete å montere når stolen står fast i basen, men ganske enkel når man får teken på det [emoji28]
 
Hvordan er disse 360 stolene i forhold til å ta ut/inn av bil? Er de fleste i baser som de kan klikkes inn og ut av? Vi har nemlig to biler, og samboer kommer til å levere hos dagmamma, mens jeg skal hente. Da er det jo veldig greit om vi kan ha bare én stol, men hver sin base. Selve stolen kan vi kanskje sette igjen hos dagmamma.
Har ikke sett eller hørt om noen som er i base, kanskje Besafe?
Som sagt har vi britax dualfix, kurant stol men jeg personlig synes den er litt tung mo tere, men jeg gjør det ikke så ofte da den står kun i en bil
 
Hvordan er disse 360 stolene i forhold til å ta ut/inn av bil? Er de fleste i baser som de kan klikkes inn og ut av? Vi har nemlig to biler, og samboer kommer til å levere hos dagmamma, mens jeg skal hente. Da er det jo veldig greit om vi kan ha bare én stol, men hver sin base. Selve stolen kan vi kanskje sette igjen hos dagmamma.

Vi kommer nok til å kjøpe to bilstoler nettopp fordi de er så kranglete å ta inn og ut. Eventuelt så får vi bytte bil etter hvem som skal hente og levere. Samboeren min pendler, så blir vel jeg som både leverer og henter for det meste!
 
Vi har bytta over til besafe 0-25 kg. Kan snues begge veier. Men kan kun bruke isofix bakovervendt.

Hun trives mye bedre i den stolen, den besafe izi go skreik hu og kasta opp. Men hu er helt rolig og koser set faktisk på bilturer nå når vi bytta.
Skal nevnes at vi bytta for hu er lang for alderen:) så vi så det best og bytte før ferien:)
 
Da har vi landa på Besafe izi plus og skal hente det imorra[emoji3] Gleder meg til å se om hun vil trives i den nye stolen ettersom vi skal kjøre til oslo neste helg[emoji3]
 
Da har vi landa på Besafe izi plus og skal hente det imorra[emoji3] Gleder meg til å se om hun vil trives i den nye stolen ettersom vi skal kjøre til oslo neste helg[emoji3]

Åh! Den tror jeg vi også går for.. ville helst ha en som kan snus 360grader, men synes den besafen ser så bra ut, så heller mot den i stedet ;)
 
Vi har bytta over til besafe 0-25 kg. Kan snues begge veier. Men kan kun bruke isofix bakovervendt.

Hun trives mye bedre i den stolen, den besafe izi go skreik hu og kasta opp. Men hu er helt rolig og koser set faktisk på bilturer nå når vi bytta.
Skal nevnes at vi bytta for hu er lang for alderen:) så vi så det best og bytte før ferien:)

Hadde vi hatt isofix i gamlebilen(venter ny bil i juli) så hadde vi bytta med en gang vi også. Hun satt så fantastisk mye bedre i besafe izi combi enn i cabriofixen. Hvor lang er frøkna di?[emoji4]
 
Back
Topp